Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle ønske vi her i Norge kunne hatt en slik dramatisk kulturkamp som de har hatt i Danmark. Det er ikke tilfeldig at det er nettopp en dansk psykolog som har skrevet dette. I både Norge og Sverige vet alle akademikere at det vil være svært uheldig for karrieren å gå på tvers av det innvandringspolitiske hegemoniet. Derfor er det ingen akademikere i det øvrige Skandinavia som tør presentere politisk ukorrekte arbeider innenfor innvandring, multikulti og islam.

Skrevet

Riktig og det er meget synd .En skulle tro at uavhengig av hvilen mening en har om temaet så ville en ønske en åpen og fri debatt. Men det er dessverre ikke sånn.

Skrevet

Jeg googlet forfatteren av dette "caset", Nicolai Sennels.

Det viser seg at han sitter som representant for Dansk Folkeparti i Køvenhavn, et faktum som han ikke vanligvis fremholder som vesentlig. Derimot bruker han sin status som barnepsykolog for alt den er verdt. Så også i denne artikkelen. Og andre.

Man kan undres på hvorfor han ikke finner det opportunt å meddele sitt politiske ståsted når han uttaler seg om innvandring og minoritetsgrupper i Danmark?

Skrevet
Jeg googlet forfatteren av dette "caset", Nicolai Sennels.

Det viser seg at han sitter som representant for Dansk Folkeparti i Køvenhavn, et faktum som han ikke vanligvis fremholder som vesentlig. Derimot bruker han sin status som barnepsykolog for alt den er verdt. Så også i denne artikkelen. Og andre.

Man kan undres på hvorfor han ikke finner det opportunt å meddele sitt politiske ståsted når han uttaler seg om innvandring og minoritetsgrupper i Danmark?

Mener du med dette at hans utdanning og erfaring ikke har verdi p.g.a hans politiske ståsted ?

Bør da alle andre psykologer ,saksbehandlere, lærere, og ev andre som uttaler seg som fagpersoner oppgi sitt politiske ståsted ?

Eller er det bare dette politiske ståstedet du har noe imot ?

Gjest Gjest_Jenny_*
Skrevet

Jeg syntes denne casen tar opp en del problematikk som er viktig å ta med seg. Men jeg syntes han ikke går direkte nok inn i det som er problemet. Hva med islam er essensen i at barn blir slått og at de har voldelige tendenser, samt ødelegger skolens inventar? Hva i islam er problemet? Det er noe jeg er meget kritisk til i casen. Dessuten mangler det mye i forhold til hvilken tilnærmingsmetode denne barnepsykolgen har til barn av islam. Hvem er barn av islam?

Jeg mener han har ekstreme mangler i hva motsetningen og sammensmeltingen av kultur, religion og politisk ideologi innehar. Det er så stor spennvidde i dette forholdet. OG det mener jeg han har problemer med å diskutere i sin case.

Det er viktig å være kritisk til islam i den vestlige verden. Men det viktigste er å ikke generalisere. Islam har mange ansikter. De fleste forelesere og ansatte ved UiO med spesialfelt i religionshistorie/ statsvitenskap har et kritisk blikk til de fleste religioner og tar opp viktige synspunkter i forhold til dette.

Skrevet
Jeg syntes denne casen tar opp en del problematikk som er viktig å ta med seg. Men jeg syntes han ikke går direkte nok inn i det som er problemet. Hva med islam er essensen i at barn blir slått og at de har voldelige tendenser, samt ødelegger skolens inventar? Hva i islam er problemet? Det er noe jeg er meget kritisk til i casen. Dessuten mangler det mye i forhold til hvilken tilnærmingsmetode denne barnepsykolgen har til barn av islam. Hvem er barn av islam?

Jeg mener han har ekstreme mangler i hva motsetningen og sammensmeltingen av kultur, religion og politisk ideologi innehar. Det er så stor spennvidde i dette forholdet. OG det mener jeg han har problemer med å diskutere i sin case.

Det er viktig å være kritisk til islam i den vestlige verden. Men det viktigste er å ikke generalisere. Islam har mange ansikter. De fleste forelesere og ansatte ved UiO med spesialfelt i religionshistorie/ statsvitenskap har et kritisk blikk til de fleste religioner og tar opp viktige synspunkter i forhold til dette.

Det er umulig å være kritisk til noe som helst uten å generalisere. Jeg tror hovedgrunnen til at det blir mye vanskeligere å reformere islam slik kristendommen har blitt, er at man ikke hadde denne nærmest sykelige trangen til å påpeke at man ikke måtte generalisere kristendommen, og ikke stigmatisere de kristne, når den gikk gjennom sin reformering og kritikk. Folk orker rett og slett ikke å kritisere islam fordi man hele tiden for beskjed om at man ikke må stigmatisere, så islams reaksjonære og sterkt menneskefiendtlige sider består fordi det ikke er noe slagkraftig opposisjon til den. I tillegg kommer alle truslene som hagler om man kritiserer i likhet med den katolske kirke i middelalderen.

Skrevet
Mener du med dette at hans utdanning og erfaring ikke har verdi p.g.a hans politiske ståsted ?

Bør da alle andre psykologer ,saksbehandlere, lærere, og ev andre som uttaler seg som fagpersoner oppgi sitt politiske ståsted ?

Eller er det bare dette politiske ståstedet du har noe imot ?

Jeg mener at man skal ikke uttale seg i egenskap av fagperson, når det man fronter, er en politisk agenda. Iallfall bør man da sørge for at det at man faktisk har en politisk agenda, også kommer frem, slik at ikke leseren forledes til å tro at dette er en upartisk, faglig baserte redegjørelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...