Gå til innhold

Situasjon med samboer etter tur på byen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Etter en tur på byen er jeg i tvil om jeg har grunn til å tvile på forholdet til meg og samboeren.

Det som skjedde(så objektivt som jeg klarer å få det til):

Vi var ute på byen og diskusjon om nachspiel kom opp. Jeg sa til samboeren min at jeg var sliten etter en vanskelig uke på jobb og ville hjem. Jeg sa at jeg ikke klarte å være i godt humør på etterfesten, derfor ville jeg dra hjem. Samboeren min spurte da fint om å få dra på etterfest. Jeg sa at klart måtte han det. Det var greit for meg.

Jeg dro fra utestedet for å se etter buss eller taxi. Nattbussene hadde dratt og taxikøen var milelang. Jeg bestemte meg for å gå selv om det kom til å ta en god time å gå. Jeg sendte melding til samboeren min at jeg gikk hjem på grunn av kø osv. Fikk ikke noe svar.

Etter en halvtimes gåing ringte telefonen og det var min venninne som lurte på om jeg hadde kommet meg trygt hjem. Nei, jeg måtte gå og det var et stykke igjen ennå sa jeg. Hun hørtes bekymret ut og presiserte at jeg måtte si ifra når jeg hadde kommet trygt hjem.

Et stykke lengre oppi veien gikk jeg meg vill. Jeg ringte samboeren min siden han var bedre kjent i det nabolaget og spurte om veien. Han forsøkte å forklare meg veien. Jeg sa at jeg skulle forsøke å finne frem.

Jeg fant frem, og kom trygt hjem. I løpet av hele denne tiden hadde ikke samboeren min tatt noe initiativ til å sende melding eller ringe å spørre om alt gikk bra eller om jeg hadde kommet trygt hjem.

Har jeg grunn til å tvile på om han bryr seg om meg? Jeg føler meg oversett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tiden flyr fort i godt selskap, og han regnet vel med at var hjemme og sov for lenge siden. Ingen grunn til bekymring. Det er bare de aller mest nyforelskede som sender sms til dama hele tiden når de er i selskap og på byen og sånn.

Skrevet

selvfølgelig bryr han seg om deg:) Han er nåkk bare full og har det gøy. Dessuten er nåkk vi jenter litt mer bekymringsfulle en menn:p han tenker sikkert ikke over det engang..

Skrevet

At du er partypooperm, velger å gå hjem og samtidig klarer å rote deg bort, burde være nok til at han vurderte om han skulle forsette i et forhold med deg.

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet
At du er partypooperm, velger å gå hjem og samtidig klarer å rote deg bort, burde være nok til at han vurderte om han skulle forsette i et forhold med deg.

Dette innlegget var unødvendig og ufint. Han har sikkert ikke hørt telefonen på grunn av musikk eller høyrøstede folk på festen. Men dette har du sikkert fått greie på.

Vær forsiktig med å gå alene hjem midt på natta i disse tider. Mange ekle mennesker med dårlige hensikter som vandrer rundt nattestid i de større byene.

Skrevet

Hvor mange meldinger ville du at han skulle sende deg i løpet av den halve timen som du hadde igjen å gå, og hvorfor sendte du ikke en melding om at du var kommet trygt frem i stedet for å forvente at han skulle sitte og taste med deg mens han var på nachspiel?

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Hva tror du du alkohol er? Det er en gift som bedøver kroppen. Det er helt naturlig at folk gjør lite veloverveide handlinger når de er påvirket av alkohol.

Skrevet

Altså, seriøst. Du velger selv å gå hjem, sender han først en melding, for så å ringe. Var jo helt unødvendig å ha kontaktm ed ham, når du vet han sitter i festlig lag. Meldingen om at du GIKK hjem - hva var vitsen med det? Å skape bekymring hos han?

Han trode vel, som voksen dame du er (?), at du klarete å komme deg hjem på egenhånd. Enten på den ene eller andre måten. At du måtte gå hjem, er det ingen som kan si noe på. Du valgte det selv, og du valgte selv også å gå fra uteplassen.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du har grunn til å tvile på forholdet. Du sa det var greit for deg at han gikk på narchpiel.

Han tenkte vel ikke på at det kunne være farlig å gå hjem alene. Jeg synes ikke det gjør ham til et dårlig menneske eller en dårlig fyr.

Skrevet

Ja, han kunne sikkert ringt deg opp senere, men han visste jo ikke når du hadde kommet hjem, og du kunne ha sovnet for lenge siden.

Hadde du da ikke tatt telefonen, hadde han antakelig blitt redd for hva som kunne ha skjedd.

Du kunne jo også bare ha sendt en sms om at nå var du vel hjemme.

Han var vel fin i farta, på fest, hadde det hyggelig, og hadde allerede nettopp snakket med deg på telefonen.

Nei, det er ingenting her som skulle tyde på at han ikke bryr seg.

Skrevet

Og, sikkerhetsmessig sett, så går man ikke hjem fra byen, en times gange et sted man ikke er 110% kjent!

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Takk for alle gode svar, men syns noen av dere er ufine. Er vel strengt tatt ikke nødvendig.

Snakket med samboeren min i dag, grunnen til at han ikke sendte melding var at han var sur for at jeg ikke ble med på nach. Like barnslige begge to.

Skrevet

Du valgte selv å gå alene hjem fra byen.

Du valgte å ikke stille deg i den taxikøen du syntes var for lang.

Hadde di ofret en time der ville ikke dette vært noen sak.

Du valgte å gå den veien du selv syns er utrygg.

Ikke legg ansvaret for dine valg på samboeren.

Skrevet

Jeg som mann tror jeg lett kunne glemt å spørre om du hadde kommet deg hjem.

Jeg hater å sende masse sms, så tror nok jeg heller hadde ringt en gang i steden. Men om jeg mot formodning skulle ha glemt det, ville jeg ikke blitt beskyldt for å ikke bry meg!

Skrevet

Det er da du som skal sende melding når du er trygt hjemme og ikke han som skal etterlyse den? Og om det ikke dukket opp noen melding i rimelig tid, da burde samboeren bli bekymret.

Det er da den som er ute og farter/reiser/er på tur eller noe slikt som gir beskjed om når de er framme. Og om det oppstår forsinkelser av noe slag (det gjorde du jo, og det var jo greit for ham å vita at du var ute og gikk).

Skrevet

Jeg overser egentlig det alle skriver her, for det burde jo være flere faktorer inne i bildet når du føler deg usikker på forholdet etter denne situasjonen. Det Jeg lurer på, er jo hvordan dere har det ellers? Har det vært flere tilfeller der du har følt deg tilsidesatt? Er det ting du ikke er bevisst på som kanskje er med på å skape forvirring? Hvorfor ble han sur for at du ikke ville på nach? Er det da kanskje noe annet og mer dyptgående som plager? Jeg bare lurer. Men jajoo, jeg skjønner jo hva du mener, med tanke på at du gikk hjem alene, og at det da er litt rart at han ikke "brydde" seg godt nok. Jeg har selv mange ganger irritert meg over at samboeren ikke ser ut til å bry seg med hvordan jeg kommer meg hjem i sikkerhet etter en tur på byen. Men mange ganger har jeg også lagt litt opp til at det skal være risikabelt,bare for å teste det ut. Å det er jo ikke så lurt..hehe. Den dagen det eventuelt skjer noe,vil jeg ikke ha det på samvittigheten, for så å skape dårlig samvittighet hos sambo også,for at han ikke "passet" godt nok på.

Gjest LindaMarie75
Skrevet
Etter en tur på byen er jeg i tvil om jeg har grunn til å tvile på forholdet til meg og samboeren.

Har jeg grunn til å tvile på om han bryr seg om meg? Jeg føler meg oversett.

Nøyaktig det samme skjedde meg. Det ble slutt året etter. Det viste seg at han faktisk ikke brydde seg.Det var noen på det nachspielet som var en smule mer interessant enn meg.

Vær kritisk

Gjest gentelwoman
Skrevet

Personlig syns jeg han burde ha fulgt deg hjem først. I det minste til taksi. Han burde ha bedt deg, sende melding når du var hjemme. Hva slags mannfolk er dette?? Det værste er at han ble sur?? Hallo.

Skjønner deg godt jeg...

Har vel merket at norske gutter er mest opptatt av å drikke mest mulig og drite i resten. Desverre...

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Vel, det kan jo godt hende han var opptatt med å ha det gøy på nachspielet, og derfor glemte at du faktisk var ute og gikk midt på natten helt alene. Tiden går jo fort når du har det gøy :) Tviler på at han unnlot å sende melding/ringe fordi han ikke bryr seg om deg.

Samtidig tenker jeg at dette aldri ville skjedd med meg,fordi kjæresten min er veldig redd for meg. Han følger meg alltid hjem fra byen før han drar hjem til seg, og hvis han ikke har mulighet til å følge meg ringer han meg på tlf og vi snakker helt til jeg er hjemme :) Jeg tror jeg ville tatt det opp med ham hvis jeg var deg, for jeg vet at jeg ville tenkt på det helt til jeg fikk det ut, hvis du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hva du er sur for.

Hadde det vært min samboer som forsøkte å få tak i meg når jeg var ute og han (så vidt jeg visste) trygt på vei hjem i taxi, hadde jeg ikke ofret mobilen en tanke. Når jeg er på fest eller ute, og ikke har noen avtaler om at noen skal få tak i meg for å treffes elns, så er lyden på telefonen skrudd av og telefonen ligger godt gjemt i en lukket lomme i veska slik at ingen skal stjele den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...