Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Hva skal en fadder gjøre? Hvor mye skal faddersen være sammen med barnet?
Gjest imli Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 (endret) En fadder skal være en voksenperson utenom foreldrene som barnet kan støtte seg til. Fadderen skal hjelpe til med å oppdra barnet i den kriste tro - "hjelpe barnet å bli hos Jesus", for å sitere fadderinformasjonen vi fikk da vi døpte våre barn. Hvor mye fadderen skal være sammen med barnet, er jo opptil en hver å avgjøre. Er jo forskjellig hvor alvorlig folk tar ansvaret. Men hvis jeg var fadder for et barn, ville jeg i alle fall prøvd å besøke det forholdsvis ofte, tatt det med på aktiviteter en gang i blant og generelt prøvd å være et positivt innslag i livet hans/hennes. Endret 12. desember 2009 av imli
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Jeg er fadder for to barn jeg med skam å melde omtrent ikke har noen kontakt med en gang i dag. Mitt barn har også venner som faddere og jeg håper de gjør jobben hakket bedre enn meg selv, at de er voksenpersoner i mitt barns liv som er glade i ham og som vil kunne være der for ham bestandig. Det kristne er ikke så viktig for oss, det klarer vi selv, men at de også står for en etikk og kan være med ham og kjøre på de samme verdier som oss, er viktig for oss.
^^Belle^^ Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Min kjære er fadder til kompis sitt barn (og jeg anser da meg selv som faddertante ). Vi er ikke kristne (det er heller ikke foreldrene) så det er ikke et tema. Sånn ellers har vi kontakt med barnet mer enn det som er ''normalt'' for kompiser/vennepar å ha (sier alltid ja til å sitte barnevakt, besøker dem ofte osv.) og vi kjøper alltid bursdags- og julepresang til ham. Ikke fordi vi må, men fordi vi vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå