junibrura Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Vi planlegger en familieferie i juli ca 17-18 dager i Florida. Tenker å fly til Orlando og tilbringe ca 1 uker for å få med alle severdigheter der, som f.eks Disneyland osv. Men, for at mor og far skal ha glede av ferien også, tenker vi å kjøre sørover å finne steder som er verdt å besøke. Derfor tenker jeg bare å bestille hotell for 1. uka. Mitt spørsmål er: Er det vanskelig og dyrt å finne hotell i juli i disse områdene?? Har funnet ut at 17-18 dgr med hotell, fly og leiebil fort kan komme opp i 45.000. Er dette dyrt, eller må man regne med en slik pris i juli??? Takknemlig for svar.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Jeg ville ha ordnet overnattingssted for hele ferien på forhånd. Når det gjelder uken i orlando hadde jeg personlig leid et feriehus. Da har man basseng og alle bekvemmeligheter som hjemme. Da har man også muligheten til å lage mat hjemme og dermed spare litt penger på det. Jeg mener også at det er rimeligere å leie et hus enn å bo 4 stk på hotell. På FINN ligger det mange hus til leie i orlando. Når dere skal kjøre sørover så ville jeg anbefale på forhånd å ha bestemt hva dere vil se og booket overnatting ut i fra det. Jeg tror det kan bli slitsomt å prøve å finne overnatting når man allerede er der. (selv om dette også er mulig).
OldBlueEyes Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Husk det er sommerferie også for folk i USA, og dermed mye folk boveralt. Så dere må absolutt bestille bosted på forhånd. Prisen høres riktig ut for årstiden! Har dere vurdert eget hus? Kjenner en familie i Bærum som leide eget hus i høst til 130 $/natt, de var kjempefornøyd. Det er nok litt dyrere i sommerferien, men fortsatt sikkert under 1000-lappen pr natt. Her er linken til stedet: http://www.floridaonholiday.dk/ Det er en dansk familie som eier huset. Ang generell info, prøv : www.orlandoexperten.com Norsk hjemmeside med masse info om både parkene, bo-muligheter og annet.
Gjest Badabing Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Det er absolutt ikke dumt med feriehus, det kan fort lønne seg. Ellers hører ikke prisen helt feil ut, men det kommer helt an på hva dere er ute etter av standard. Det finnes hotell i alle prisklasser, men det lønner seg å være tidlig ute med tanke på bestilling. Da kan man finne rimelige men populære hoteller med sjarm. www.tripadvisor.com anbefales sterkt når du skal finne hoteller i Florida.
junibrura Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2009 Tusen takk for alle gode råd. Vi har fulgt rådene og har booket en privateid leilighet på 130 m2 i Kissimee, nær Disney. Den koster 3000,- pr uke (!), og vi sparte ca 7000,- på 17 dgr. Er superglad for det, - masse penger å bruke andre steder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå