Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Kan man gå opp til ny eksamen i januar/februar om man får dårlig karakter til jul? Eller er det bare om man trekker seg eller stryker på den første? Jeg går på UiS.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Glemte å skrive at jeg studerer ved humanistisk fakultet i innlegget over.
ninuska_ Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Jeg trodde alle eksamene ble avlagt kun november/desember og juni/juli månedene, altså etter hvert semester..
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 som regel er det en konteeksamen etter jul, for de som ikke møtte opp, strøk ELLER ønsker å forbedre karakteren.. tror det gjelde på de aller flest offentlig utdanningssteder her i Norge. LYKKE TIL =)
ninuska_ Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 (endret) Det jeg vet er at kandidatene må møte opp eller ha gyldig fravær ved ordinær eksamen for å få adgang til kontinuasjonseksamen/utsatt prøve - men jeg er ganske sikker på at det ikke gjelder alle studieretninger/fag. Så vidt jeg vet må man vente til ordinæreksamen ved de fleste fag, men jeg går ikke på UiS, så det er mulig det er andre regler der. Jeg fant forresten: Universitet i Stavanger sin forskrift om eksamen har en bestemmelse om at det ikke må avholdes utsatt/ny eksamen i fag dersom det avholdes to ordinære eksamener i året. Slik utsatt/ny eksamen omtales gjerne som kontinuasjonseksamen, eller konteeksamen. Konteeksamen er for de studenter som hadde gyldig fravær fra-, ikke bestod-, eller trakk seg under siste ordinære eksamen. Det teknisk-naturvitenskapelige fakultetet benytter ordningen med to ordinære eksamener i året. Det betyr at studentene ved fakultetet må vente et helt semester for en ny mulighet. Og da kommer eksamenen som må tas opp igjen samtidig som alle de ordinære eksamenene det semesteret. Edit: Ble mer forståelig nå Endret 12. desember 2009 av ninuska_
Glynis Skrevet 12. desember 2009 #6 Skrevet 12. desember 2009 som regel er det en konteeksamen etter jul, for de som ikke møtte opp, strøk ELLER ønsker å forbedre karakteren.. tror det gjelde på de aller flest offentlig utdanningssteder her i Norge. LYKKE TIL =) Ikke gi råd om noe du ikke har peiling på. På landets største universitet kan man ikke ta en eksamen opp igjen i januar fordi man gjorde det dårlig i desember.
Gjest ts Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Takk for svar! Jeg tror jeg får møte opp og se hvordan oppgavene er, og eventuelt trekke meg om jeg heller vil konte. *nileser i innspurten*
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #8 Skrevet 13. desember 2009 Ikke gi råd om noe du ikke har peiling på. På landets største universitet kan man ikke ta en eksamen opp igjen i januar fordi man gjorde det dårlig i desember. Ikke landets nest største heller. Der kan du også bare konte i august hvis du har strøket. Forbedring av karakterer må gjøres til ordinær eksamen ett år etter.
ninuska_ Skrevet 13. desember 2009 #9 Skrevet 13. desember 2009 (endret) Takk for svar! Jeg tror jeg får møte opp og se hvordan oppgavene er, og eventuelt trekke meg om jeg heller vil konte. *nileser i innspurten* Du burde i allefall sjekke det ut om du kan konte før du drar på eksamen - altså at det blir organisert en eksamen til i januar-perioden. Det er veldig kjipt å i ettertid finne ut at du ikke kan det. Endret 13. desember 2009 av ninuska_
Tabris Skrevet 13. desember 2009 #10 Skrevet 13. desember 2009 Jeg har gått på HF på UiS. Jeg tror du kan konte for å forbedre eksamen så sant en konte-eksamen blir arrangert. Dvs, at de arrangerer bare en konte-eksamen hvis noen stryker, og da kan de som vil forbedre karakteren "hive seg på". Men om dette gjelder enda tør jeg ikke garantere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå