Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 TV-apparatet ble ødelagt innenfor garantitiden på 2 år. Jeg har fått et nytt TV-apparat, identisk modell med det som ble ødelagt. Men butikken sier at jeg ikke får noen ny garanti, selv om jeg altså får et nytt apparat. Skal ikke garantien følge apparatet, slik at jeg får ny garanti fra dags dato samtidig som jeg får et nytt TV apparat?
Gjest annemor30 Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 TV-apparatet ble ødelagt innenfor garantitiden på 2 år. Jeg har fått et nytt TV-apparat, identisk modell med det som ble ødelagt. Men butikken sier at jeg ikke får noen ny garanti, selv om jeg altså får et nytt apparat. Skal ikke garantien følge apparatet, slik at jeg får ny garanti fra dags dato samtidig som jeg får et nytt TV apparat? De "selger" jo på en måte en ny tv... inkludert ny garanti:)
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Garantien bestemmer butikken og produsenten selv hvordan de vil gjøredet med. Imidlertid har du ny reklamasjonsrett som gjelder i fem år (evt muligens to) fra du fikk den nye teven.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Garantien bestemmer butikken og produsenten selv hvordan de vil gjøredet med. Imidlertid har du ny reklamasjonsrett som gjelder i fem år (evt muligens to) fra du fikk den nye teven. TS Takk, det er det jeg også tenker, at jeg har 2 (5) nye år å gå på når det gjelder den nye TV-en.. TS
leirbål Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Spør forbrukerrådet. Jeg kan finne argumenter for at begge deler er riktig.
aluminium Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 Når man reparerer noe, så har den reperasjonen reklamasjonsrett på 2 eller 5 år, avhengig av hvor lenge den er forventet å vare. Det samme gjelder for et erstatnings-TV. Om du har garanti eller ikke spiller forsåvidt ikke noen særlig stor rolle, den varer som regel bare ett år uansett. Bare sørg for å få et bevis på når du mottok TVen. Skulle det oppstå problemer og de er vanskelige, er det bare å hente inn forbrukerrådet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå