Blåklokke Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Jeg lurer ofte på hvorfor jeg trives så innmari godt med bestevennen min. Han er teknisk sett ikke min hund, men en hund som jeg har kjent siden den var valp og som jeg nå går tur med hver dag. Han er kjempediger, voldsom og ytre sett har vi nok lite til felles. Men noe er nok ganske likt: Vi elsker mat og er villig til å kjempe ganske mye for å få det vi ønsker (spesielt i matveien, men ellers også...) Vi synes katter er interessante dyr Vi elsker å gå tur, men har ikke noe særlig kondis å skryte av Vi har god luktesans og synes det er morsomt å treffe andre hunder, men ler litt av bittesmå, steintøffe bjeffehunder Vi er ganske sosiale, men kan også bli lei av litt voldsomme mennesker Vi synes det er morsomt med barn, men blir fort slitne av dem Vi er ganske lekne begge to, men blir fort anpustne Vi må tisse ganske ofte og har aldri med papir Vi er fredelige og snille, men kan bli ganske sinte når det gjelder Vi blir kjempeglade når vi ser hverandre og glemmer både alder, stølhet og manglende kondis. Og peser lenge etterpå begge to Vi elsker å sove, men aldri når den andre er i nærheten Vi liker å bade, men er ingen svømmefantomer Vi elsker oppmerksomhet fra andre når vi går tur og tar lykkelig imot alle komplimenter vi får Vi bruker ikke mye tid på pelsstell, men ser ganske ok ut for det Flere som vil dele hva dere har til felles med kjæledyret deres?
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Katten min og jeg er begge rolige, sky mot fremmede, kosete, late. Og pene...?
Troyamin Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Eldste hunden min og jeg er ganske like når det kommer til tillit og det sosiale. Border Collien min passer adhd`n min. begge er klar for å herje, action og fram og tilbake hele tiden. Kattene representerer min selvstendige og stolte side
Gjest Cipheria Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Katten min og jeg er begge rolige, sky mot fremmede, kosete, late. Og pene...? Same her, bortsett frå at eg ikkje er kosete. Men det er ikkje katten min heller når eg tenkjer meg om :klø:
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 Har en guttepus. Vi er begge: - Sta - Selvstendige - Forfengelige - Utadvendte - Ikke langsinte - Blir fort sjalu - Litt oppmerksomhetssyke - Nyskjerrige - Tillitsfulle - Lekne - Glade i god mat
Gjest Gjest_la flaca_* Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 Har faktisk fått flere kommentarer på at jeg og hunden er lik hverandre av utseende, og det tar jeg som et stort kompliment Men på innsida har vi enda mer felles. Like schizofrene begge to.
pittie Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 (endret) Jeg og hokatten min -Vi er paranoide -Vi freser når folk blir påtrengende (ja jeg gjør faktisk det ) -Vi er snobbete -Vi kan være overlegne -Vi blir like lett fornærma -Vi sover i senga i flere timer sammen når samboeren min ikke er der -Vi ser rart på samboeren min hver gang han hopper rundt og gjør rare ting -Vi unngår uventet besøk mest mulig (går til et annet rom etc når det ikke er mine gjester) -Vi hater høye lyder og folk som snakker høyt -Vi liker ikke edderkopper -Vi ser på dyreprogrammer i flere timer -Vi er begge glade i pappa'en min Endret 13. desember 2009 av pittie
Aurora M. Skrevet 13. desember 2009 #8 Skrevet 13. desember 2009 Morsom tråd. Dette har jeg aldri tenkt over, får tenke litt nå da.. Jeg og pusina mi: Er begge veeeldig kosete Er nysgjerrige Irriterer oss over fluer og finner det best å kverke dem Liker å småspise Er glad i fersk fisk Hater bråk og høye lyder Liker å leke i den første snøen Hater å fryse Liker noen faste rutiner i hverdagen Er utadvendte når vi møter fremmede mennesker og puser Tror det beste om alle, til det motsatte er bevist (har ført til noen skrammer og arr hos oss begge) Er optimistiske av natur Er utholdende Er myk i kroppen
Eplefe Skrevet 13. desember 2009 #9 Skrevet 13. desember 2009 Hovedtingen folk påpeker at jeg har til felles med både katten og hunden er at vi snakker i søvne.
superior Skrevet 13. desember 2009 #10 Skrevet 13. desember 2009 (endret) Jeg har faktisk fått påpekt at jeg og bikkja mi er prikk like på endel punkter. - Kresne i matveien. - Skeptisk mot ukjente mennesker. - Liker oss best helt alene (evt. sammen med hverandre). - Vi blir begge bilsyke. - Vi snakker i søvne begge to (hun knurrer og piper, jeg håper ikke jeg gjør akkurat DET, selv om jeg kommer med rare lyder i søvne) - Vi elsker snø og vinter. - Vi synes små barn er litt "skumle". - Vi hater å dele mat med andre. Endret 13. desember 2009 av superior
Vaarin Skrevet 13. desember 2009 #11 Skrevet 13. desember 2009 Begge legger seg på rygg når vi vil ha noe? Altså... Hunden min sitter ikke når han tigger, sånn som de fleste andre hunder gjør, men legger seg over på ryggen og sprer bena (for å holde balansen). Ellers er vi begge rolige og ikke spesielt opptatt av hierarkikampen i gata.
Gjest Huffsa Skrevet 13. desember 2009 #12 Skrevet 13. desember 2009 Vi er begge redde for fremmede menn Vi er begge sære når det gjelder mat Vi er begge stae og kravstore Vi er begge store i gjeften ( ) Vi liker begge å gå i skogen Vi elsker begge kjæresten min Vi digger katter begge to Vi liker begge å sove lenge om morgenen og spise sein frokost Vi er begge litt trege Vi har begge problemer med beina Vi er begge oppmerksomhetssjuke Vi er begge fryktelig sjalu Vi blir fort snurte. Det jeg kom på. Har en hann-hund på 2 og et halvt år.
Gjest Peon Skrevet 13. desember 2009 #13 Skrevet 13. desember 2009 Hunden min er min beste venn, og jeg er min hund's beste venn
Lumê Skrevet 13. desember 2009 #14 Skrevet 13. desember 2009 *Vi skvetter himmelhøyt dersom noen kommer brått på *Begge er ikke særlig begeistret for ukjente folk, men desto mer glade i de vi kjenner *Begge er veeeldig glade i mat og snop *Glade i å sove
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #15 Skrevet 14. desember 2009 Nysgjerrige (katten er nok hakket mer ustoppelig). Mye av den samme humoren Særinger som ikke er altfor imøtekommende mot nye folk. Liker å kose oss (typisk kattefolk?). Liker fisk.
My Skrevet 17. desember 2009 #16 Skrevet 17. desember 2009 (endret) Katten min og meg: Egenskaper vi har til felles: -Vi liker å dra oss på sofaen. -Vi liker å sove lenge, vi er B-mennesker til de grader. -Vi digger slakke hjemmekvelder, vi er generelt veldig hjemmekjære. -Vi er veldig glade i familien vår og i gode venner, -Vi er av og til litt skeptiske til fremmede folk. -Vi elsker suhi og reker. -Vi liker å se ut av vinduet. -Vi blir forskrekket når noen roper og er sinte. -Vi liker ikke støvsugeren. -Vi kan i perioder være ensidige i kosten. -Vi liker å bli kost med. -Vi liker godteri og snacks. -Vi blir fort slitne hvis vi en sjelden gang løper. Fellestrekk utseendemessig: -Vi har veldig hårete legger begge to og generelt tykt hår/pels. -Vi har relativt store øyne. -Vi har gode tenner begge to. -Vi har begge hvite "hender". -Vi har lange bein. -Vi har små jur begge to. Endret 17. desember 2009 av My
Cayenne Skrevet 18. desember 2009 #17 Skrevet 18. desember 2009 Heldigvis er hele dyreflokken her (hunder og katter) B-dyr (som i B-mennesker) For det er jeg så til de grader.. Yngstehunden sover gjerne til godt utpå formiddagen og kan ligge og slumre til ettermiddagen er godt i gang han, så lenge han bare får en liten tur ut i hagen for å tisse når han må. Og kattene, vel.. de har det jo aldri travelt Er veldig glad for at jeg ikke har innprentet noen fast frokostfôringstid i hundene
Gjest mil Skrevet 18. desember 2009 #18 Skrevet 18. desember 2009 Koselig tråd. Jeg og den gamle monsen: - elsker å bli kost med. Vi blir aldri lei, og maser samvittighetsløst om mer kos når "koseren" har lyst å gjøre noe annet. - synes mat er litt kjedelig, men spiser med stor apetitt hvis andre lager maten for oss OG holder oss med selskap når vi spiser. - er litt for tynne, og bruker gjerne det som unnskyldning for å mase om mat - er kjempeflinke til å smiske når vi vil noe (katta smisker for meg og de faste kattepasserne sine, jeg har stort sett nok skam i livet til kun å smiske for kjæresten min ) - synes akvarier er fascinerende, men gidder ikke rengjøringen. - nekter å gå utfor døra i minusgrader og/eller sterk vind (så langt det er mulig, jeg må jo dessverre på jobb og sånt...) - vil være helt alene på badet (han er søt når han står i kø og venter på at jeg skal bli ferdig å pusse tennene så han kan gå på do ) - mangler døgnrytme, og tar like gjerne dagens trim midt på natten. - er glad i fisk. - liker ikke bråkete mennesker som "tar mye plass". - ser storøyd på samboeren min når han kjefter på tv-spillet sitt og lurer på hvorfor i alle dager han må bråke sånn. - er ikke så glad i fremmede mennesker, men elsker de få som har fått æren av å kalles venner og familie. - liker ikke barn. - gjør aldri en flue fortred, selv om vi misliker både det ene og det andre finner vi oss i det heller enn å såre/gjøre skade. - gir "silent treatment" når vi blir skikkelig sure - vi liker ikke støvsugeren, og overlater helst den til min samboer. - vi er egentlig ikke "kattemennesker", vi bare liker hverandre.
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. desember 2009 #19 Skrevet 18. desember 2009 Jeg og hunden: - Begge selvstendige. - Viktig og alltid spørre seg selv hva man får ut av noe, før man gjør det! - Ikke spesielt glad i fremmede, og selv kosing med kjente bør helst skje på en armlengdes avstand - Elsker vafler! - Ingen av oss er spesielt glad i barn, men niesa mi godtas i korte intervaller. - Liker å komme oss vekk fra de kjente turstiene, og finner utfordringene våre i terrenget. Der er det mye spennende å finne for begge, også er det deilig å kunne gå der uten bånd (utenom båndtvangtiden). - Begge veldig opptatt av språk, viktig å lære den grunnleggende bokstaveringen. Hvordan skulle man ellers fått med seg at T-U-R betyr TUR!? - Mamma blir til stadighet oppgitt over oss, mens vi begge har Pappa rundt lillefingeren (evt bakre klo)
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #20 Skrevet 30. desember 2009 Da vi hadde hund vil jeg si at vi hadde disse tingene til felles: Lekne, likte å tulle og tøyse Syntes at vinter og snø var ganske morsomt, i grunn Likte ikke slemme hunder som bjeffet eller bet - konfliktskye Syntes at mamma var veldig grei som ga oss mat hver dag og koste masse med oss Glade i å sove, og trøtte tidlig om morgenen Glade i å bade, både i sjø, ferskvann og badekar Glad i medynk og oppmerksomhet når vi hadde vondt/skadet oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå