Mona32 Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Hei Jeg har lyst å reise til New York til våren, og har funnet billetter til under 3500. Problemet er at det ser ut som de flyr Boeing 757-200, som ser ut som et vanlig innenlandsfly her i Norge. Får helt hetta med tanke på å sitte maaaange timer på et fly der man presser rompa inn mellom setene, og har knærne trykt opp i ryggen til setet framfor. Noen som har erfaring med flytypene som brukes til å frakte oss "over there"?
Snop Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Hei Jeg har lyst å reise til New York til våren, og har funnet billetter til under 3500. Problemet er at det ser ut som de flyr Boeing 757-200, som ser ut som et vanlig innenlandsfly her i Norge. Får helt hetta med tanke på å sitte maaaange timer på et fly der man presser rompa inn mellom setene, og har knærne trykt opp i ryggen til setet framfor. Noen som har erfaring med flytypene som brukes til å frakte oss "over there"? Boeing 757-200 har 6 seter på hver rad, dvs 3 og 3 seter. Det er sjeldent eller aldri vanlige innenlandsfly som flyr over til USA. Hvis du skal mellomlande i europa kan det første flyet være mindre enn det som skal til USA. Jeg har den strekningen ca 10 ganger og har uten unntak vært på digre fly med 8-9 seter på hver rad, forskjellige flyselskaper hver gang.
Snop Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Forresten, trangt mellom setene blir det uansett
Gjest strykebrett Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Setene på turistklasse er drittrange uansett hvilken flytype det er. Eneste måten å få større armslag er å betale for det.
Mona32 Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. desember 2009 Boeing 757-200 har 6 seter på hver rad, dvs 3 og 3 seter. Det er sjeldent eller aldri vanlige innenlandsfly som flyr over til USA. Hvis du skal mellomlande i europa kan det første flyet være mindre enn det som skal til USA. Jeg har den strekningen ca 10 ganger og har uten unntak vært på digre fly med 8-9 seter på hver rad, forskjellige flyselskaper hver gang. De jeg har funnet til nå er alle fly som har 3 + 3 rader, og det er over til USA... Har ikke funnet noen med 8 - 9 seter i rada....
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #6 Skrevet 12. desember 2009 Jeg ville blitt glad hvis jeg kom på et fly til USA uten en ekstra seterad i midten. Får hetta med tanke på å havne på en av de plassene midt i, inneklemt mellom andre på begge sider og lang avstand til vinduene. Om det er mange seter i bredden har ikke noe med beinplass å gjøre, det kan være like trangt forover uansett. Jeg har opplevd titimers flyturer med knærne skviset inn i setet foran... og hodet til personen foran i fanget når han på obligatorisk vis legger ned setet (gjerne når jeg skal spise).
Snop Skrevet 12. desember 2009 #7 Skrevet 12. desember 2009 De jeg har funnet til nå er alle fly som har 3 + 3 rader, og det er over til USA... Har ikke funnet noen med 8 - 9 seter i rada.... Okei, neinei Er i hvert fall den type fly jeg alltid har fått. Men de er uansett ikke som vanlige innenlandsfly.
Snop Skrevet 12. desember 2009 #8 Skrevet 12. desember 2009 Setene på turistklasse er drittrange uansett hvilken flytype det er. Eneste måten å få større armslag er å betale for det. Helt sant. Har lite å si hvor mange seter det er på en rad, de presser jo setene mest mulig inntil hverandre uansett.
Kjetil E Skrevet 12. desember 2009 #9 Skrevet 12. desember 2009 (endret) Hei Jeg har lyst å reise til New York til våren, og har funnet billetter til under 3500. Problemet er at det ser ut som de flyr Boeing 757-200, som ser ut som et vanlig innenlandsfly her i Norge. Får helt hetta med tanke på å sitte maaaange timer på et fly der man presser rompa inn mellom setene, og har knærne trykt opp i ryggen til setet framfor. Noen som har erfaring med flytypene som brukes til å frakte oss "over there"? Regner med at det er Continental det er snakk om her. Ja de flyr en 757 maskin mellom Oslo og New York. Dette er riktig observert en Small body maskin (Kun en midtgang), men betraktlig større enn 737 maskinene som du omtaler som innenlandsfly. Og mer enn lang nok rekkevidde til å fly til New York. Forøvrig så bruker Norwegian en 737-800 på ruten sin til Dubai. Dette er den største versonen av det du kaller innlandsfly. Og Oslo - Dubai er vel 7 timer og 30 minutter. Nesten like lenge som til New York faktisk. Men hvis du føler det blir litt trangt med bare en midtgangs fly på så lang strekning, så bør du heller reise med SAS via Køben, eller BA eller Air France eller Virgin Atlantic som flyr store Wide boddy maskiner. Vær forøvrig klar over at det ikke er noen stor forskjell på hvor god plass det er til deg i setet uansett hvilket selskap eller flytype du reiser med. Endret 12. desember 2009 av Kjetil E
charlott Skrevet 13. desember 2009 #10 Skrevet 13. desember 2009 Du har rett i at 757-200 innvendig i kabin ligner fly som går innenriks i Norge (B737), men Continental har installert et bra underholdingssystem med TV i hver stolrygg. Hvis du flyr Continental fra Oslo, slipper du mellomlanding. Bilde fra Continental 757 kabin (nå har de TV i stolryggen): http://www.airliners.net/photo/Continental...-224/1476059/M/ SAS flyr større fly, Airbus A340/330 med to midtganger. Jeg synes også SAS har litt bedre plass mellom setene. Følg med på SAS sin Julekalender, det dukker sikkert opp et OK tilbud til NY før jul. Fordelen med disse flyene, er at du kan sitte på en toseter på siden, da blir følelsen av å være inneklemt mindre! SAS Airbus A330 kabin: http://www.airliners.net/photo/Star-Allian...343X/1210180/M/
Mona32 Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 13. desember 2009 (endret) Vet ikke om de er identisk med innenlandsfly, men på bilder ser de lik ut Har kun vært på en langdistanseflyging tidligere, til Asia, og da var det to midtganger. Mulig at det verken er bedre plass og komfort enn det vi har innenlands eller i mindre fly, men man får mer "luftig" følelse med to midtganger, i tillegg til at det er større bevegelsesmulighet i flyet. Ser at SAS nå har turer til litt over 3800,- Faktisk i julekalenderen i går Er det bedre å bestille tur med SAS enn å dra med selskap som bruker maskiner med en midtgang når prisforskjellen er liten? Der får du jo i tillegg bonuspoeng.... Kort sagt: hvilket selskap ville dere brukt fra Oslo til New York, både med tanke på komfort og pris? Endret 13. desember 2009 av Mona32
Kjetil E Skrevet 13. desember 2009 #12 Skrevet 13. desember 2009 Vet ikke om de er identisk med innenlandsfly, men på bilder ser de lik ut Har kun vært på en langdistanseflyging tidligere, til Asia, og da var det to midtganger. Mulig at det verken er bedre plass og komfort enn det vi har innenlands eller i mindre fly, men man får mer "luftig" følelse med to midtganger, i tillegg til at det er større bevegelsesmulighet i flyet. Ser at SAS nå har turer til litt over 3800,- Faktisk i julekalenderen i går Er det bedre å bestille tur med SAS enn å dra med selskap som bruker maskiner med en midtgang når prisforskjellen er liten? Der får du jo i tillegg bonuspoeng.... Kort sagt: hvilket selskap ville dere brukt fra Oslo til New York, både med tanke på komfort og pris? Jeg ville foretrukket direkte flyging slik Continental har med sin 757, fremfor flybytte i København med SAS. Kortest mulig reisetid ikke minst. Og faren for at en ulykke skal skje er mindre ved en direkte flyging enn med en mellomlanding. Da de aller fleste flyulykker skjer enten ved avgang eller landing.
Ingridsr Skrevet 26. desember 2009 #13 Skrevet 26. desember 2009 Da vi fløy til New York i mai, brukte vi KLM - kjøpte hotell/flypakke gjennom www.usaspesialisten.no. På utreisen var det jumbojet med 2 midtganger og 9 seter i bredden, mens det på returen var et "1-etasjesfly" av en litt mindre type, godt mulig det var den du beskriver. Men hadde langt fra følelsen at det var et trangt fly! Var veldig fornøyd med KLMs komfort på disse flyene. Vi reiste fra Stavanger og mellomlandet i Amsterdam.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #14 Skrevet 26. desember 2009 Ville definitivt foretrukket SAS' fly fremfor Continental. Stor forskjell på setecomfort.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #15 Skrevet 26. desember 2009 Som Kjetil synes jeg det er viktigere med direkteflyvning enn komfort på flyet. Å stresse fra det ene flyet til det andre med diverse køer alle steder er i hvert fall ukomfortabelt. At det er sikrere med en flight enn to tenker jeg derimot ikke på, siden sjansen for å havne i en flyulykke uansett er så mikroskopisk.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #16 Skrevet 27. desember 2009 Jeg har bare flydd med Continental på den strekningen, men jeg var veldig fornøyd. Veldig deilig å slippe mellomlanding! Og når man bestiller billetter me Continental på nett kan man velge sete, så da kan du finne et flysete etter dine ønsker
Mona32 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #17 Skrevet 29. desember 2009 Jeg har bare flydd med Continental på den strekningen, men jeg var veldig fornøyd. Veldig deilig å slippe mellomlanding! Og når man bestiller billetter me Continental på nett kan man velge sete, så da kan du finne et flysete etter dine ønsker Hvordan opplevde du komforten med Continental i forhold til innenlandsflygninger? Tenker da spesielt på avstanden mellom setene, både for bein og rompe Har opplevd på enkelte innenlandsflygninger at jeg sitter med beina i ryggen på sete foran, og det er ikke noen behagelig opplevelse - og da blir det ihvertfall ikke det når du skal sitte i 8 timer?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #18 Skrevet 29. desember 2009 Hvordan opplevde du komforten med Continental i forhold til innenlandsflygninger? Tenker da spesielt på avstanden mellom setene, både for bein og rompe Har opplevd på enkelte innenlandsflygninger at jeg sitter med beina i ryggen på sete foran, og det er ikke noen behagelig opplevelse - og da blir det ihvertfall ikke det når du skal sitte i 8 timer? Det er større beinplass enn på innenlandsflygninger, men sett bort i fra det er komforten noenlunde lik.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #19 Skrevet 29. desember 2009 Har opplevd på enkelte innenlandsflygninger at jeg sitter med beina i ryggen på sete foran, og det er ikke noen behagelig opplevelse - og da blir det ihvertfall ikke det når du skal sitte i 8 timer? Jeg har opplevd det på langflygninger også... kan variere hva slags flytyper som brukes.
Bolligator Skrevet 30. desember 2009 #20 Skrevet 30. desember 2009 Har flydd tur/retur USA(Dallas) paa turistklasse naa 1,5 ganger i loepet av de siste 4 mnd. Jeg har bare en ting aa si; betal heller litt ekstra for 1. klasse. Det var 11 skrekkelige timer paa raeva 3 ganger uten sjans for aa strekke beina ut under setet foran. Jeg var saa forbanna av halvklaustrofobi og ville saa inderlig legge meg ned paa magen i midtgangen. Aldri mer. Naa soeker jeg oppholdstillatelse. Hett tips; ikke fly langdistanse i skinny jeans. Det er sikker vei til blodpropp. Styr unna US Airways
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå