Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Noen her som blogger, og som har en stor nok blog til at de får inntekter av den? Hvor mye tjener dere på bloggen deres? Hvor mange lesere må man ha før man kan tjene litt på bloggen sin, og er det veldig vanskelig å få så populær blogg?
superior Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Mange lesere kan bety at du kan bli "sponset", f.eks. av et sminkemerke om du skriver mye om det temaet. Likevel tjener de fleste penger når noen klikker på annonser/reklamer i bloggen, og det er egentlig samme hvor mange lesere du har når ingen trykker...
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Men det må da være mulig å tjene litt penger på det, for det finnes jo noen bloggere (i Norge også) som lever av bloggen sin. F.eks hun Amanda-etellerannet, lever ikke hun av å blogge? Jeg må bare legge til at jeg ikke har tenkt til å satse på å leve av noe slikt selv. Forstår at det kun er et bittelite fåtall som kan gjøre dette, og det er ikke noe ønske jeg har uansett. Men å tjent en ekstra tusenlapp eller to i måneden hadde jo vært fint.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 hva heter bloggen din? vil gjerne se
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #5 Skrevet 25. desember 2009 Hvordan kan Ida Wullf eller hva hun heter tjene 68 000 kr i mnd på å blogge? Er det fordi veldig mange klikker seg inn på reklamene hun har på bloggen sin, eller finnes det andre løsninger? Det kan da ikke være så mange som klikker seg inn på slike webreklamer? Jeg har inntrykk av at folk flest sjelden gjør dette, så det må være andre måter enn bare reklametrykking?
L!M Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Hvordan kan Ida Wullf eller hva hun heter tjene 68 000 kr i mnd på å blogge? Er det fordi veldig mange klikker seg inn på reklamene hun har på bloggen sin, eller finnes det andre løsninger? Det kan da ikke være så mange som klikker seg inn på slike webreklamer? Jeg har inntrykk av at folk flest sjelden gjør dette, så det må være andre måter enn bare reklametrykking? Hun har reklame på siden sin, som folk betaler for. Akkurat som på Tv. Foreksempel nå er det nettavisen som betaler henne for å ha reklamer for H&M på siden sin. Det er jo utrolig bra markedsføring, det med å reklamere på diverse store bloggere. Flere titusenvis av mennesker ser det jo hver dag! Fascinerende igrunnen, men bra for dem! Så lenge disse bloggerne vet hvordan dette funker. Noen aner virkelig ikke hvor mye penger de kunne fått for den reklamen de har på bloggen sin! Slike som Ida Wulff vet tydeligvis en del om hvordan dette funker.
heipådeg123 Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Det er absolutt ikke enkelt å tjene penger på bloggen sin. Det finnes jo over 300.000 bloggere BARE på blogg.no og i tillegg til dette har vi jo ipublish, wordpress og flere bloggportaler! Det at Ida Wulff tjener såpass mye med penger er jo fordi hun har et samarbeid med Nettavisen, noe også Annette Haga har. Samt noen fler! Der tjener de gode penger. Ellers så finnes det jo ting som frossle og euroads, der har de annonser som du kan legge ut på bloggen din. Vil si at det er enklest å tjene ved "klikk" men da må du også ha MANGE lesere som leser bloggen din for at dette skal lønne seg. Har selv prøvd på dette og det er ikke lett å tjene noe særlig! Man må jo også vite litt om hva man skal blogge om i første omgang og oppdatere jevnlig. Det er ikke alltid like enkelt! Du kan jo lese litt mer om dette av noe Thomas Moen har skrevet om. http://thomasmoen.com/om-a-tjene-penger-pa-blogging/
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Det er jo mulig å tjene penger på bloggen sin, men det krever hardt arbeid og veldig mye innsats. Du kan jo starte med å lese på bloggdegrik.com for en introduksjon, og så en liten artikkel om å tjene penger på affiliateannonser (som er den vanligste måten å tjene penger på blogging på). Anonym poster: 4fbc873ef9741aa5c2624af49e9f1fd0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Jeg tjener penger på bloggen min og den er ikke så altfor stor. Har omtrent 400 unike lesere daglig. Kan tjene en tusenlapp her og der på å skrive produktanmeldelser eller lignende, eller få produkter sponset Anonym poster: 5ce344746c98d70a2872a4d0ef463b52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå