Gå til innhold

Hva gjør man om man hører at naboejenten blir slått av kjæresten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja...jeg bor i en studentbolig, og kjenner ikke hun som bor for siden av meg, men det er ganske lytt her og vi hører hvordan de krangler gjennom veggen..og nå er de siste er jeg 89% sikker på at typen hennes har slått henne :sjokkert: Det høres skikkelig brutalt ut, og jeg føler liksom at jeg burde gjøre noe? Har skikkelig dårlig samvittighet jeg, men.. jeg aner ikke hva det er best å gjøre? Hun kan jo ikke ha det sånn! :omg:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

få med deg en god kompis, og få han til og banke drittn ut av karn. Værste som finns er mannfolk som slår kvinner!

Skrevet

Neste gang så ringer du politiet!

Det tror jeg rett og slett er det beste, men tøffeste å gjøre i en slik situasjon.

Skrevet

Skjønner at eksen min har funnet seg et nytt leketøy :ler: Men fra spøk til alvor, ring purken.

Skrevet

Det har slått meg å ringe politiet ja..men de kommer vel ikke frem i tide (det varer jo ikke så lenge)? Og hva om hun beskytter ham da og nekter for det, det er vel ganske vanlig eller? Kan gjerne få noen råd fra folk som har vært "på andre siden av veggen". Lurer litt på om jeg skal prøve å snakke med mer henne når jeg ser henne, selv om det er sjelden. (Hun ringte på en gang (før denne nye typen kom) på fylla og ville ha ett bedre naboforhold :fnise: )

Skrevet

Du har ikke noe med hva andre folk gjør. Så du gjør ingenting du har ingen rett i å blande deg i livet til andre mennesker

Skrevet
Du har ikke noe med hva andre folk gjør. Så du gjør ingenting du har ingen rett i å blande deg i livet til andre mennesker

Det er ulovlig, så det er klart man skal blande seg inn, noe annet ville vært idioti.

Skrevet

Varsle politiet. De etteforsker selv om hun påstår at ikke noe har skjedd. Dette for å beskytte alle som blir truet til taushet rundt om.

Gjest Gjest_kanel_*
Skrevet

Bank hardt i veggen og ring politiet

Gjest Bianca26
Skrevet

Ja herregud anmeld forholdet. Du trenger ikke å si fra at nå skal du ringe politiet. Bare ring sånn at de kommer overraskende på han mens han denger dama. Da trenger de ikke lete etter bevis engang

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg ville snakket med henne - på generell basis om hvordan hun har det og at du er der for henne dersom hun trenger hjelp. Jeg ville ikke gjort det klart at jeg hørte gjennom veggen for det kan få henne til å føle at hun plager sine naboer.

Neste gan det skjer ville jeg ringt politiet

Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg ville snakket med henne - på generell basis om hvordan hun har det og at du er der for henne dersom hun trenger hjelp. Jeg ville ikke gjort det klart at jeg hørte gjennom veggen for det kan få henne til å føle at hun plager sine naboer.

Neste gan det skjer ville jeg ringt politiet

Syns ikke hun skal være nødt til å snakke med henne først heller jeg. Hun skulle bare ringt uten å si et ord. Mange damer som blir slått som ikke tør innrømme det.

Gjest Blondie65
Skrevet
Syns ikke hun skal være nødt til å snakke med henne først heller jeg. Hun skulle bare ringt uten å si et ord. Mange damer som blir slått som ikke tør innrømme det.

Ehm ... Hvor står det at hun skal vente til hun har snakket med henne om det? Jeg mener at neste gang det skjer så ringer hun og neste gang hun treffer henne så snakker hun med henne.

Gjest Bianca26
Skrevet
Ehm ... Hvor står det at hun skal vente til hun har snakket med henne om det? Jeg mener at neste gang det skjer så ringer hun og neste gang hun treffer henne så snakker hun med henne.

åja misforstod.

Skrevet

Ved et par anledninger kom politiet hjem til oss. Noen ganger latet vi som ingenting. Andre ganger slapp vi dem inn, men fant på en annen historie enn det som egentlig hadde skjedd. En gang ble jeg oppringt av en nabo. Da turte jeg ikke å gå ut av leiligheten resten av helgen, følte meg grusomt eksponert. Jeg syntes det var jævlig, men det hjalp alltid litt. I en periode. Til skremselen la seg igjen. Syntes også det var ekkelt fordi jeg har venner som jeg vet lytter til politiradioen. Var redd for at navnene våre skulle bli nevnt.

Hadde jeg vært på din side ts, ville jeg nok ringt politiet. Ofte. Garantert grusomt for dem, men virksomt. Og ikke minst, fordi jeg tror ikke jeg kommer til å orke å høre på noe sånt gjennom veggene på natten.

De bør ikke være sammen rett og slett.

Skrevet
Det er ulovlig, så det er klart man skal blande seg inn, noe annet ville vært idioti.

Fullstendig enig.

Skrevet

Jeg syntes Arnulf Øverland svarer deg så fint. Selv om han skrev det i 1937. Tar meg den frihet å legge ved et utdrag av hans kansje mest

kjente dikt Du må ikke sove.

Til TS ring Politiet.

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer deg selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der å glemme!

Skrevet

Alle har plikt til å gjøre det de kan for å stoppe vold og kriminalitet. Men man må også ivareta sin egen sikkerhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...