Gå til innhold

forbudt forelskelse

Anbefalte innlegg

Gjest sykperson
Skrevet

Hei!

Jeg er en gutt på 16 som er sykelig forelsket i min psykolog, hva i helvete gjør jeg? Hun er 22 år eldre enn meg og det har gått fra at jeg var litt betatt til at jeg nesten "stalker" henne. Jeg leter frem alt jeg kan finne om henne på internett, og jeg sniker meg rundt i nabolaget hennes!

Føler meg helt syk i hodet hva kan jeg liksom gjøre? Hun har hjulpet meg gjennom en veldig vanskelig tid (som fortsatt er vanskelig) og dette problemet her gjør alt værre! Har ikke lyst til å ødelegge forholdet så jeg kan liksom ikke si "Jeg er forelsket i deg"....

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Keyser Soze
Skrevet
Hei!

Jeg er en gutt på 16 som er sykelig forelsket i min psykolog, hva i helvete gjør jeg? Hun er 22 år eldre enn meg og det har gått fra at jeg var litt betatt til at jeg nesten "stalker" henne. Jeg leter frem alt jeg kan finne om henne på internett, og jeg sniker meg rundt i nabolaget hennes!

Føler meg helt syk i hodet hva kan jeg liksom gjøre? Hun har hjulpet meg gjennom en veldig vanskelig tid (som fortsatt er vanskelig) og dette problemet her gjør alt værre! Har ikke lyst til å ødelegge forholdet så jeg kan liksom ikke si "Jeg er forelsket i deg"....

Hjelp!

Det er bare én ting å gjøre: Du må oppsøke psykolog! :)

Skrevet

Det du opplever er helt normalt og ofte en del av prosessen i det å gå i terapi. Alle pskykologer opplever dette i løpet av sin karriere, så jeg kan garantere deg at du ikke ødelegger forholdet ved å fortelle henne dette! Snarere tvert i mot blir det ofte mye bedre. Ved å få trollet opp i lyset, så sprekker det, og du vil oppleve framgang i den videre behandlingen. Lykke til! :)

Gjest sykperson
Skrevet
Det du opplever er helt normalt og ofte en del av prosessen i det å gå i terapi. Alle pskykologer opplever dette i løpet av sin karriere, så jeg kan garantere deg at du ikke ødelegger forholdet ved å fortelle henne dette! Snarere tvert i mot blir det ofte mye bedre. Ved å få trollet opp i lyset, så sprekker det, og du vil oppleve framgang i den videre behandlingen. Lykke til! :)

Tja jeg vet ikke, det føles liksom så intenst,det er jo veldig pinlig.

Skrevet

Jeg tror du blander sammen følelser. Du føler trygghet, takknemlighet og lettelse fordi denne personen har kunnet hjelpe deg. Helt naturlig!! Er du virkelig forelsket hadde jeg tatt dette opp med henne. Hun er profesjonell og kan guide deg videre.

Skrevet

Dette er veldig normalt. Alle psykologer opplever dette av og til.

Det kalles overføring . Du kan lese mer om det på denne siden her. (Svar nummer to.)

Det er normalt, og du bør snakke med psykologen din om dette. Da kan hun hjelpe deg å komme over det, og videre i behandlingen.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...