Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoho, bare fordi du har det fælt så skal han og ha det fælt? :P selv synes jeg det er mye bedre at jeg har en oppegående og blid samboer rundt meg når jeg selv ligger og er syk, og så lenge han får koble ut av og til og ta en pause fra å være sykepleier for meg så synes han det er greit :)

nå fester han ikke spesielt mye heller, men hvis vi har felles venner som har fest og jeg er i fin form så blir jeg med. Eller jeg finner på noe med venninner slik at jeg slipper å være alene :)

Så lenge han ikke blir drita eller kommer hjem veeeeldig sent så ser jeg ikke noen grunn til at han ikke skal kunne ha det fint alene en kveld. Jeg unner han jo alt godt og vil jo at han skal ha det bra, så utrolig snill han tross alt er mot meg!!

Skrevet
Jeg hadde ikke hatt noen problemer med at kjæresten drakk mens jeg var gravid, hvorfor skulle jeg det? Jeg unner da han en god fest med gode venner, selv om jeg ikke kan drikke.

Enig.

Min mann er ikke festtypen, men jobbfestligheter blir det noe av, og han tar seg da en øl og to til fotballkampen. Ikke noe problem det. Hadde det vært fyllakuler hver eneste helg, hadde jeg ikke likt det noe særlig. Jeg vil jo ikke sitte alene hver bidige helg. ;)

Mest sannsynlig hadde jeg ikke ville være sammen med en slik type, så da er jo det problemet løst. :ler:

Gjest Bianca26
Skrevet
Hva forventer dere av mannen deres når dere er gravid og/eller ammer?

Jeg blir like overrasket hver gang kompisene til samboeren min går ut og fester seg snydens når jeg vet damen er hjemme med barn i magen eller ammer.

Jeg lurer på om man har lov til å kreve av mannen at dersom jeg er gravid, og bærer frem vårt felles barn, så skal han holde seg unna alkohol, røyk og voldsom festing akkurat slik som jeg gjør. Han skal gjerne få være med venner, men da altså være så sympatisk at han dropper de tingene (alkohol og snus) han vet jeg dropper for barnet vårt.

Er jeg helt urimelig som må bite meg i leppen for å ikke si "kan ikke jeg så kan ikke du. Ofrer jeg mitt liv for barnet, kan du ofre dette for meg!"

Jeg hadde klikket i vinkel og vurdert å flytte ut mens jeg går gravid dersom han gikk på fyllakuler når jeg var gravid.

Nå må det sies at han ikke er typen som tar seg en øl eller to. Hvis han først drikker, drikker han til han er god og full og er dårlig hele dagen etterpå, og dette kan vel skje 1 gang annenhver måned. Jeg hadde vel ikke reagert så mye om det var snakk om en øl eller to til en fotballkamp om han kom hjem på et ok tidspunkt.

han vet jo at jeg mener det, men jeg tror også at han tenker jeg vil ombestemme meg når vi en dag skal ha barn. Vi er 25 og 29 nå så når vi evt skal få barn om 3-4 år så har jo situasjonen forandret seg for oss begge to, men jeg ville ikke godtatt en eneste fyllakule under denne perioden. Og man skal jo gjerne ha mer enn ett barn...

hvordan gjøre dere det?

Jeg hadde ikke godtatt at han dro ut hver bidige helg og drakk seg dritas, men syns han måtte få lov sånn i ny og ne. Han er jo ikke gravid. Syns ikke at han skal straffes fordi dama er gravid. Høres jo ut som at hna skal nektes enkelte gleder fordi han var "slem" og gjorde dama gravid liksom. Men av sympati syns jeg han skal holde seg mer i skinnet ja

Skrevet (endret)

Kjæresten min får lov å ta seg ei fyllekule selv om jeg er gravid. Det er ikke han som har barn i magen, og jeg skal ikke kreve av han at han skal sitte hjemme på en lørdagskveld hvis han heller vil ut med kompisene sine. Jeg går jo og legger meg tidlig allikevel.

Nå skal det nevnes at min samboer ikke er av de som vil ut både fredag og lørdag hver helg, og det er minst 3 uker siden sist han hadde seg ei fyll.

Jeg har sagt fra til han at han bare må lage planer for nyttårsaften hvis han har lyst å kose seg og dra på fest - da jeg har tenkt å ha meg en rolig kveld sammen med mora mi :)

Nei, han skal få lov å kose seg med vennene sine selv om ikke jeg kan drikke :)

1 gang annenhver måned er virkelig ingenting å ta på vei for iallefall!

Endret av Renesmee
Gjest Bianca26
Skrevet
Hva forventer dere av mannen deres når dere er gravid og/eller ammer?

Jeg blir like overrasket hver gang kompisene til samboeren min går ut og fester seg snydens når jeg vet damen er hjemme med barn i magen eller ammer.

Jeg lurer på om man har lov til å kreve av mannen at dersom jeg er gravid, og bærer frem vårt felles barn, så skal han holde seg unna alkohol, røyk og voldsom festing akkurat slik som jeg gjør. Han skal gjerne få være med venner, men da altså være så sympatisk at han dropper de tingene (alkohol og snus) han vet jeg dropper for barnet vårt.

Er jeg helt urimelig som må bite meg i leppen for å ikke si "kan ikke jeg så kan ikke du. Ofrer jeg mitt liv for barnet, kan du ofre dette for meg!"

Jeg hadde klikket i vinkel og vurdert å flytte ut mens jeg går gravid dersom han gikk på fyllakuler når jeg var gravid.

Nå må det sies at han ikke er typen som tar seg en øl eller to. Hvis han først drikker, drikker han til han er god og full og er dårlig hele dagen etterpå, og dette kan vel skje 1 gang annenhver måned. Jeg hadde vel ikke reagert så mye om det var snakk om en øl eller to til en fotballkamp om han kom hjem på et ok tidspunkt.

han vet jo at jeg mener det, men jeg tror også at han tenker jeg vil ombestemme meg når vi en dag skal ha barn. Vi er 25 og 29 nå så når vi evt skal få barn om 3-4 år så har jo situasjonen forandret seg for oss begge to, men jeg ville ikke godtatt en eneste fyllakule under denne perioden. Og man skal jo gjerne ha mer enn ett barn...

hvordan gjøre dere det?

Røyking syns jeg du kan nekte han da hvis han gjør det, for barnet tar jo skade hvis han røyker i nærheten av deg

Gjest Bianca26
Skrevet
Så fordi du lider, så skal han lide med deg?

Jeg skjønner henne litt da på en måte. Det er jo faktisk han som har gjort henne gravid. Ikke for at jeg vil at han skal straffes for det, men jeg skjønner at noen kan føle det sånn..

Skrevet

hvordan vet du at du kommer til å få en fæl graviditet? :klø:

er måte på til negativitet også da...

Dessuten skal jeg love deg at å ta seg av en nyfødt unge er vel så slitsomt ;)

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg elsker å være gravid, og kan ha det hyggelig en lørdagskveld alene. Jeg unner min kjære å kose seg på byen med kompiser en gang iblant - men etter at jeg ble gravid har vi blitt enige om at han må komme hjem før klokken 3 - vi bor midt i sentrum og det har ikke bydd på noen problemer :)

MEN, han får holde seg edru når det nærmer seg termin . Jeg trenger noen til å kjøre meg til sykehuset hvis fødselen skulle sette i gang :P

Gjest Bianca26
Skrevet

Jeg tenker litt sånn at han hadde fått lov da men ikke etter ungen var kommet for hadde vært urettferdig om bare jeg måtte være hjemme og han alltd dro ut

Skrevet

Synes du er vel kategorisk og bastant jeg, i et samliv og i en familie må man klare å forholde seg til en gylden middelvei..

Du er jo heller ikke sjefen hans, så du skal vel strengt tatt ikke bestemme hva han får og ikke får..bare tilkjennegi din mening, som han så tar hensyn til.

Min mann "får" ta seg en fest om han ønsker det nå når jeg ammer, og også når var gravid. Jeg sier ikke noe på det fordi han er fornuftig og tar hensyn til de forskjellige aspektene han og jeg lever med. Han har behov for pauser og sosial omgang (også), kan ikke bare jobbe hele tiden enten på jobb eller hjemme. Han vet at jeg har behov for avlastning nå når ungen er ute, så han har vel vært på vanlig fest 1 gang og julebord 1 gang siden babyen kom. Han vet også at han blir fyllesyk, så ikke bare kvelden forsvinner men også neste dag - og han har allerede begrenset tid med gutten sin iom at han jobber. Så han ønsker ikke selv å feste særlig mye. Da jeg var gravid hadde jeg ikke behov for avlastning på samme måte, så da var det egentlig mer ok, og han var noen flere ganger på fest, selv om han heller ikke da var noen festløve.

Hadde han festet veldig mye under svangerskap eller amming/spebarnsperiode, så hadde jeg sagt fra at jeg ikke var happy med det, og forventet en endring.

Skrevet

Han skal nok få ta seg en fest etter at vi har blitt foreldre også , spesielt hvis han bare ønsker seg bytur 1 gang annenhver mnd :fnise:

Fordi om jeg ikke kan, må han få lov å ha det kjekt med kompisene sine . Så lenge han oppfører seg og ikke driver å flyr rundt og er utro eller voldelig og havner i fengsel og slike ting ser jeg ingen grunn til å nekte han denne typen uskyldig kos med kompiser.

Skrevet
jeg får heller henvende meg til mennesker som skjønner at ikke alle syns at graviditet er en fin ting.

Jeg forstår da godt det. Men hva har det med å "straffe" mannen? Blir svangerskapet noe bedre av det?

Du får vente til du møter noen du elsker slik at du unner ham å ha det godt.

Skrevet
Jeg forstår da godt det. Men hva har det med å "straffe" mannen? Blir svangerskapet noe bedre av det?

Godt skrevet!

Gjest Bianca26
Skrevet

på en annen side. Må han drikke seg dritings for å ha det godt?

Skrevet

Om han må drikke seg dritings for å ha det godt tviler jeg på, men dette er da slik unge folk har det gøy.

Samboeren min kan kose seg hjemme sammens med meg også han :) Med god middag og et glass vin. Men han synes nok det er litt ekstra stas å dra til et par kompiser, drikke noen øl og dra på byen sammen. Og ja, han bruker å bli rimelig full :) Og fyllesjuk er han dagen derpå også :P

Skrevet
på en annen side. Må han drikke seg dritings for å ha det godt?

Hvem snakker om å drikke seg dritings?

Det dreier seg om å "la" han ta seg en tur ut og drikke litt alkohol.. For mange av oss innebærer ikke det noe som har med ordet "dritings" å gjøre.

Gjest Bianca26
Skrevet
Hvem snakker om å drikke seg dritings?

Det dreier seg om å "la" han ta seg en tur ut og drikke litt alkohol.. For mange av oss innebærer ikke det noe som har med ordet "dritings" å gjøre.

jaja det er jeg enig i at han skal få lov til. men ikke hver bidige helg kanskje..

Skrevet

Typen min har festa og brukt snus da jeg gikk gravid, og han gjør det nå når jeg ammer også...

Ser ikke noe problem i det...n Han må jo få ha det gøy med venner, selv om jeg ikke kan/føler for det...

Gjest Bianca26
Skrevet

man kan jo være med å feste selv også, uten å drikke

Skrevet

Det er helt sant , Bianca26! :jepp:

Var med på flere fester da jeg var gravid, og hadde det gøy uten alkohol! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...