Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Det finnes rimelig mange skitne/uhygieniske gutter/menn og damer/kvinner rundt omkring. Hvilke forhåndsregler tar du når du må omgås slike slubberter?
Gjest beatme Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Det finnes rimelig mange skitne/uhygieniske gutter/menn og damer/kvinner rundt omkring. Hvilke forhåndsregler tar du når du må omgås slike slubberter? Finnes det egentlig så mange av de da?
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Hvor ser du desse menneskene TS? På skolen f.eks. Mange studenter som flytter hjemmefra for første gang er *SPY*.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 Det forandrer seg litt når man blir voksen vettu, TS..Bare vent noen år så skal du se.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #6 Skrevet 12. desember 2009 Det finnes rimelig mange skitne/uhygieniske gutter/menn og damer/kvinner rundt omkring. Hvilke forhåndsregler tar du når du må omgås slike slubberter? Hva er forhåndsregler?
Sequax Skrevet 12. desember 2009 #7 Skrevet 12. desember 2009 Det finnes rimelig mange skitne/uhygieniske gutter/menn og damer/kvinner rundt omkring. Hvilke forhåndsregler tar du når du må omgås slike slubberter? Holder pusten
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #9 Skrevet 12. desember 2009 En venn av samboern min og meg er ikke helt god på det med hygiene. Løsningen er å ikke sitte så nær ham, lufte og ha jif tilgjengelig på do. Joda, det er vel ekkelt med voksne mennesker som ikke skjønner poenget med å vaske (rundt) seg, men ettersom han er en hyggelig og interessant person ellers, så gjør vi det på denne måten.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #10 Skrevet 12. desember 2009 En venn av samboern min og meg er ikke helt god på det med hygiene. Løsningen er å ikke sitte så nær ham, lufte og ha jif tilgjengelig på do. Joda, det er vel ekkelt med voksne mennesker som ikke skjønner poenget med å vaske (rundt) seg, men ettersom han er en hyggelig og interessant person ellers, så gjør vi det på denne måten. Har du tenkt å si det til han? (Seriøst spørsmål)
Gjest Gjest_Callie_* Skrevet 12. desember 2009 #11 Skrevet 12. desember 2009 Ta vedkommende til side og informer om at kroppslukten eller ånden er litt sjenerende for omgivelsene, og at det kan være greit å ta en rask dusj og skifte undertøy/t-skjorte hver dag... De fleste som lukter vondt er vel ikke klar over det selv. Pass bare på å si det på en vennlig måte, så vedkommende forstår at det er godt ment. :-)
Gjest Gjest_miamaria_* Skrevet 13. desember 2009 #12 Skrevet 13. desember 2009 Sjefen min er en litt eldre mann(er vel 65-70 år gammel), og han lukter rett og slett forferdelig. Det er som om han dusjer en gang i måneden Kan jo ikke akkurat si noe til ham siden han er sjefen min, så jeg bare holder pusten når han er i nærheten, og later som ingenting. Men det er virkelig nesten uutholdelig. Bortsett fra ham har jeg ikke møtt så mange andre som lukter vondt, men jeg tror dessverre ikke jeg kunne vært venner med en slik person. Men hvis du er venner med en person som lukter vondt så synes jeg du burde fortelle dem det på en veldig varsom og fin måte:) Det kan jo hende at de rett og slett ikke er klar over det!
Jade Skrevet 13. desember 2009 #13 Skrevet 13. desember 2009 Hadde en sånn på skolen. Forhåndsreglen min var å sette meg et stykke unna slik at jeg fikk puste. Jeg prøvde aldri å bli kjent med han pga at jeg ikke ville klart å stå så nærme han at vi kunne ført en samtale. Jeg tror ikke jeg noen gang har sett han med nyvasket hår :/
Cata Skrevet 13. desember 2009 #14 Skrevet 13. desember 2009 Setter på neseklype . Neida, jeg har heldigvis ingen som jeg har nær kontakt med som er slik så jeg slipper billig. Treffer jeg på "perifere bekjente" så prøver jeg å holde meg på litt avstand og late som ingenting mens jeg veksler noen ord. Hadde jeg hatt noen nære bekjente som hadde så liten sans for personlig hygiene så tror jeg nok jeg hadde prøvd å si fra på penest mulig måte om at litt hyppigere omgang med såpe og vann hadde vært lurt. Men lett er det nok ikke.
Gjest ts Skrevet 13. desember 2009 #15 Skrevet 13. desember 2009 Det er litt ille at noen tar så lite vare på seg selv. Ville du tatt deg nær av hvis noen hadde påpekt at du var uhygenisk?
Gjest Marlo Skrevet 13. desember 2009 #16 Skrevet 13. desember 2009 Jeg hadde en kamerat som stinket veldig. Han var veldig overvektig (her snakker vi skikkelig fedme) og jeg tror faktisk han hadde gitt opp alt som hadde med kropp og hygiene. Jeg sa det rett ut til ham jeg, på en pen måte selvfølgelig, viste ham at jeg var der for ham. Han tok det til seg og begynte å dusje hver eneste dag faktisk. Etter det gikk det ann å sitte ved siden av ham uten å måtte holde pusten eller bare puste gjennom munn.
Gjest strykebrett Skrevet 13. desember 2009 #17 Skrevet 13. desember 2009 Jeg sa det rett ut til ham jeg, på en pen måte selvfølgelig, viste ham at jeg var der for ham. Han tok det til seg og begynte å dusje hver eneste dag faktisk. Etter det gikk det ann å sitte ved siden av ham uten å måtte holde pusten eller bare puste gjennom munn. Det er det riktige å gjøre syns jeg. Du har jo faktisk gjort denne mannen en tjeneste for livet. Syns synd på disse folkene når ingen sier det til dem, de skjønner jo ikke hvorfor folk unngår dem. Hvis jeg stinket så hadde jeg foretrukket at noen hadde sagt det til meg på en hyggelig måte.
Gjest ts Skrevet 13. desember 2009 #18 Skrevet 13. desember 2009 Hvis jeg stinket så hadde jeg foretrukket at noen hadde sagt det til meg på en hyggelig måte. Jeg hadde også det. Det er jo nestekjærlighet, er det ikke det?
Gjest strykebrett Skrevet 13. desember 2009 #19 Skrevet 13. desember 2009 Jeg hadde også det. Det er jo nestekjærlighet, er det ikke det? Kanskje vi stinker begge to, bare at ingen har sagt det til oss enda, så vi vet det ikke
Gjest Cho Skrevet 13. desember 2009 #20 Skrevet 13. desember 2009 Hadde en jente i klassen som var helt katastrofal når det gjaldt personlig hygiene. Kroppslukten hennes var så stram at man fikk hodepine av å sitte for nærme. Etter en stund tok læreren dette opp med henne i en elevsamtale, på en veldig forsiktig måte, da vi visste at det hadde blitt tatt opp med henne før av andre lærere. Hun ble rett og slett drittforbanna. Smalt sakene sine i bordet da hun kom inn i klasserommet igjen, mumlet og kjeftet for seg selv. Læreren tok det opp med henne fordi det var et problem for de rundt henne, og hadde aldri tatt det opp ellers. Sunn fornuft tilsier jo da at hun ville forstått at hun hadde dårlig personlig hygiene, og kanskje fulgt rådet om å dusje og skifte klær litt oftere. Likevel ble hun bare fornærmet, og kanskje også litt såret. Poenget mitt med denne historien var at selv om noen burde ta inn over seg at de lukter, så er det noen som kommer til å bli fornærmet uansett, hvis man konfronterer de med det. Fryktelig vanskelig situasjon, for man vil jo helst unngå å såre andre mennesker, og jeg har også forståelse for at noen reagerer med sinne hvis de blir konfrontert med temaet. Selv hadde jeg sikkert blitt kjempeflau, og derfor reagert med sinne eller sagt at "det har ikke du noe med" selv om jeg innerst inne hadde visst at personen hadde rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå