Gå til innhold

facebook endret personverninnstillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Facebook har endret personverninnstillingene sine. Jeg har vært "anonym" på facebook, slik at ikke alle har kunne søke meg opp der. Det ser ut som det har forandret seg nå, og jeg har ikke funnet noe sted der jeg kan forandre det. Før sto det noe som "hvem kan søke på navnet ditt", nå står det bare "hvem kan legge deg til som venn etter søk". Når profilen min forhåndsvises, vises navn, profilbilde og hvilke sider jeg er tilhenger av. Jeg vil ikke at alle skal se jeg er på FB, hvordan får jeg vekk dette med de nye innstillingene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også!

Jeg vil også at min profil på fjesboken skal ha akkurat de samme sikkerhetsinnstillingene som du hadde!

Hjelp?

Skrevet
Facebook har endret personverninnstillingene sine. Jeg har vært "anonym" på facebook, slik at ikke alle har kunne søke meg opp der. Det ser ut som det har forandret seg nå, og jeg har ikke funnet noe sted der jeg kan forandre det. Før sto det noe som "hvem kan søke på navnet ditt", nå står det bare "hvem kan legge deg til som venn etter søk". Når profilen min forhåndsvises, vises navn, profilbilde og hvilke sider jeg er tilhenger av. Jeg vil ikke at alle skal se jeg er på FB, hvordan får jeg vekk dette med de nye innstillingene?

Jeg fikk opp en sånn boks med at det hadde endra, men klikka meg videre, og alle innstillingene er som før da....

?!?

Skrevet

Facebook får mye tyn om dagen på grunn av de nye personverninnstillingene, for de er alt for dårlige, og alt for komplisert. Får håpe mr. Facebook snart skjerper seg, og lager noe som funker for brukerne, ikke bare noe som er lett å smekke sammen for utviklerne.

Skrevet

Det skal dukke opp en boks hvor du selv godtok eventuelt nye innstillinger, eller velger å beholde de gamle...

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet (endret)

Sjekk på Innstillinger - personverninnstillinger - søk. Der kan man fikse litt på "hvem som kan se søkeresultatene dine på Facebook" ihvertfall..

Endret av Syrin_Ulven
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Jeg også!

Jeg vil også at min profil på fjesboken skal ha akkurat de samme sikkerhetsinnstillingene som du hadde!

Hjelp?

De samme innstillingene er jo der fortsatt..

Skrevet

Greit å ikke ha facebook.

Jeg trenger ikke å tenke på det :gjeiper:

Skrevet

Før var navnet mitt slik at det ikke kunne klikkes på av andre enn mine venner. Det har endret seg nå, og jeg har ikke funnet noe sted det kan endres tilbake. Ser at det har skjedd andre også, de som hadde navn i svart tidligere er nå blå og klikkbare. Tviler på at de har endret det selv.

Skrevet
Før var navnet mitt slik at det ikke kunne klikkes på av andre enn mine venner. Det har endret seg nå, og jeg har ikke funnet noe sted det kan endres tilbake. Ser at det har skjedd andre også, de som hadde navn i svart tidligere er nå blå og klikkbare. Tviler på at de har endret det selv.

Hmmm, ja, hvordan endrer man på dette? Jeg har allerede fått uønskede venneforespørsler etter den endringen fra folk som ikke fikk invitert meg før. Så vidt jeg kan se kan nå alle som ser mitt navn i en post klikke på den, og få opp hvilke grupper jeg er med i osv.

Skrevet

Hmmm igjen. Fant nå et sted hvor man kan velge hvem som kan legge meg til etter søk. Men jeg får KUN opp valgene "everyone" og "friends of friends". Men jeg vil jo IKKE at venner av venner skal kunne legge meg til. Kun de jeg inviterer, slik det var før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...