Gjest tasha Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Jeg kontaktet banken, sendte alle nødvendige dokumenter og fikk finansieringsbevis. Men hva skjer videre? Skal jeg gå på visninger og så kontakte banken når jeg finner noe jeg er interessert i? Eller skal megler kontakte banken selv hvis jeg oppgir navnet til rådgiveren? Skal banken trenge mine dokumenter en gang til for å registrere boliglån? Eller blir det unødvendig siden jeg fikk finansieringsbevis for bare to uker siden? Kan dere fortelle det i detaljer? Jeg vet ikke hvor jeg skal starte nå.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Kan ikke noen hjelpe? jo ,for mellom 8 og 9 på lørdagmorgen, er det mange som bryr seg...
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Jeg kontaktet banken, sendte alle nødvendige dokumenter og fikk finansieringsbevis. Men hva skjer videre? Skal jeg gå på visninger og så kontakte banken når jeg finner noe jeg er interessert i? Eller skal megler kontakte banken selv hvis jeg oppgir navnet til rådgiveren? Skal banken trenge mine dokumenter en gang til for å registrere boliglån? Eller blir det unødvendig siden jeg fikk finansieringsbevis for bare to uker siden? Kan dere fortelle det i detaljer? Jeg vet ikke hvor jeg skal starte nå. Når du har funnet en bolig du vil by på så byr du og fører opp kontaktpersonen din i banken på budskjemaet. Da vil megleren antagelig ta kontakt med banken og sjekke finansieringen din. Hvis du får tilslag snakker du med banken igjen og de forteller deg hva de trenger. Banker og meglere gjør dette litt forskjellig, ofte også innen samme bank. Men det er bare å spørre banken eller megleren, så er det jobben deres å fikse det.
Gjest tasha Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 ... Hvis du får tilslag snakker du med banken igjen og de forteller deg hva de trenger... Men dere som har tatt boliglån. Hvordan hadde dere det? Hva kan det være de trenger? Bankkonto? Lønnslipp ingjen, arbeidskontrakt?
Alison Skrevet 12. desember 2009 #6 Skrevet 12. desember 2009 Men dere som har tatt boliglån. Hvordan hadde dere det? Hva kan det være de trenger? Bankkonto? Lønnslipp ingjen, arbeidskontrakt? Banken trenger kjøpekontrakten for den boligen du har fått tilslaget på. Lønnsslipper, selvangivelse ol. leverte du inn i forbindelse med at du trengte finansieringsbeviset og trenger som regel ikke levere dette igjen. Det er vanlig med en rådgivningssamtale når du skal realisere finansieringsbeviset. Da blir det avklart detaljer om lånet (hva slags lån, nedbetalingstid og belastningsdato)og blir gjerne tatt en gjennomgang av kundeforhold i forhold til sparing og forsikringer.
Gjest tasha Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 OK Takk for hjelpen. Da kontakter jeg megleren og rådgiveren hvis jeg har flere fpørsmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå