Gå til innhold

det sa bare "pang!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre en lang historie kort: den siste uken her, er det som om det bare har sagt "bang!" i kroppen min! jeg har ikke fått trent som jeg pleier (trener til vanelig hver dag, ellispemaskin, 1,2 timer om dagen, pluss en lang gåtur. Men, som sagt, null trening på ellipsemaskinen, kombinert med masse god mat(ja, god mat, du vet nok hva det innebærer :fnise:

det var i går...tror jeg, jeg skulle dusje, å jeg bare hva søren?! jeg har lagt på meg, masse på noen få dager, hvordan er det mulig? jeg har slitt med litt feil inntrykk av mat, pga jeg var ganske lubben, å fastet over en lenger periode. jeg begynte så klart å spise igjen(mye mindre enn tideligere, men dog) å har gjort det i et halvt år. gått opp 8 kilo av de 12 som forsvant. uansett, på de dagene her(fra mandag) har jeg gått opp 2-3 kilo! å det synes, problemet mitt er vel egentlig det at jeg synes jeg er så flink, så jeg unner meg alltid en sjokolade om dagen :goodbye: så så flink er jeg altså ikke alikevel :sjenert:

så, 2 spørsmål.

-hvordan er det mulig vokse så mye på noen få dager? var bare en kveld jeg så det, søren hva har skjedd liksom.

- hvordan innse at jeg ikke fortjener sjokolade?

jeg kan veldig mye om kalorier og alt det der, så er ikke det at jeg er på ville veier her. hver søndag skriver jeg ned et skjema jeg skal holde ut uken, det som skjer er at jeg dropper frokosten, luncen, tar ekstra til middag og under meg godis til kvelds! som jo da blir hvertfal 700 kalorier mer enn planlagt... :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å gå opp 1 kg fett (ikke vann), så må man ligge på et overskudd med 7000 kcal pr uke. Og det å gå opp mange kg på et par dager tviler jeg på. Det er fysisk mulig ja, men da skal man spise ENORMT mye.

Det kan jo hende at det er vann, og det finner du ut iløpet av et par dager, for da pleier det å være ute av systemet.

Skrevet

Kjenner følelsen. Hvis jeg ikke trener på en uke eller to, og har PMS (ca 7 dager før mens) så sier hjernen min at jeg veier 350 kilo. Og øynene mine tror det hjernen sier når jeg står i speilet. Helt mentalt altså. :trist:

Og to dager etter at mens har startet er jeg normal igjen og tåkefri i hodet.

Skrevet
Kjenner følelsen. Hvis jeg ikke trener på en uke eller to, og har PMS (ca 7 dager før mens) så sier hjernen min at jeg veier 350 kilo. Og øynene mine tror det hjernen sier når jeg står i speilet. Helt mentalt altså. :trist:

Og to dager etter at mens har startet er jeg normal igjen og tåkefri i hodet.

Akkurat som jeg skulle sagt det selv!

Skrevet

Heh.. Samme her. Om jeg er sunn og flink, ser jeg utrolig fast og fin ut, det er herlig. Men så sklir jeg ut en dag eller en kveld, og da ser jeg plutselig smellfeit ut. Det er nok hovedsaklig mitt eget forvrengte syn som får det til å bli så ekstremt, og selvtilliten spiller også med på laget. Men det er nok hovedsaklig vann og luft som eser opp kroppen. Så skjønner enda ikke hvorfor jeg ikke spiser sunt og trener hver dag.. Er det ikke rart?

Skrevet

Det er faktisk mulig å svinge så mye som 3kg fra morgen til kveld. For din del, om det er snakk om 1-3dager så har ikke 2-4kg noe å si, kroppen din greier faktisk ikke å legge på mer enn ca 1kg fett i uka. Resten av blandingen blir liggende i tynntarmen din og du ser da større ut, fordelen med dette er at det går rimelig kjapt å bli kvitt disse 3 "ekstra" kg. da det enda ikke har festet seg på kroppen, men ligger klart til å brukes under trening osv.

Skrevet

Stapp magen din full av grønnsaker, fisk, magert kjøtt, havregrøt og annen mat med lite energi per volumenhet og du eser ut som en hval.

Paradoksalt nok er det akkurat dette som er lurt å gjøre hvis du vil ha mindre fett på kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...