Gjest irritert Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Legger dere merke til at TVkanalene forandrer lydstyrken i reklamepausene? Det irriterer meg stadig, men nå legger jeg merke til at de begynner ofte et par minutter FØR reklamen begynner, gjerne når man får beskjeden om hva som kommer neste. Når programmet begynner igjen så går lyden tilbake til normalt, men det er da fryktelig kjedelig med de ljomende reklamene! Jeg synest også forskjellene er store fra kanal til kanal, og det virker som de manipulerer lydstyrken som det passer dem. Finnest det virkelig ingen regler for forbrukeren her?
Gjest TS Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Regler som TV kanalene bør tilpasse seg, mente jeg da altså..ikke for forbrukeren =P
Gjest ts Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=61125750527 Nei til økt reklamelyd på facebook
skrue Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Det drøftes i USA å forby dette. Går det igjennom der kan man regne med at det vil spre seg utover. Så det er håp.
The Kitten Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 De forandrer ikke lydstyrke i reklamepausene. Det er hele tiden på maksvolum, men reklamer er ofte mer bråkete enn TV-programmene så det virker som de skrur opp lyden.
Gjest Trajan Skrevet 12. desember 2009 #6 Skrevet 12. desember 2009 har jeg aldri lagt merke til. Men det er kanskje fordi jeg ikke gidder og irritere meg over slike små ting
Gjest Cipheria Skrevet 12. desember 2009 #7 Skrevet 12. desember 2009 Mute er ein fin ting. Då slepp ein å skru opp og ned heile tida.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 12. desember 2009 #8 Skrevet 12. desember 2009 Det har eg ikkje lagt merke til.. Men merker variasjonen i lydstyrke i filmer, og DET irriterer meg. Lavt når de i filmen snakker, og kjempe høgt når det er ein action scene. Må sitte med fjernkontrollen i hånda med fingeren på volumknappen gjennom heile filmen.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #9 Skrevet 12. desember 2009 Ja, har også merket meg økt reklamelyd, spesiellt på tvnorge og tv3. Sykt irriterende er det! Jeg ser tv ofte på natten siden jeg jobber mye kveld, og sliter med søvnen, og da har jeg lav lyd på for å ikke forstyrre naboene. Men så kommer reklamen, og jeg skvetter og hiver meg over fjernkontrollen for å skru ned lyden, så er pausen over, og jeg må skru den opp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå