Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Dere som har eldre dyr, tar dere dem ofte med til veterinær for å sjekke at alt er ok?
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Ja, hvis jeg mistenker noe er feil så... Elsker dyrene vil ikke at de skal lide unødig.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 Ja hvis man mistenker at noe er galt synes jeg det er en selvfølge å dra til veterinæren. Jeg tenkte mer på å få ting sjekket i tilfelle at det kan være noe alderdomsrelatert der selv om dyret ser ut til å være friskt og raskt. trådstarter
Gjest mil Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 Tja. Jeg har en eldgammel katt som har litt nyreproblemer, han tar jeg med til veterinær to ganger i året for allmennsjekk og blodprøver. Mamma har en eldre hund, men den drar bare til veterinær når det virker som hun trenger det. Særlig gamle katter får lett nyreproblemer, og thyroksinproblemer er også ganske vanlig. Mange ting kan oppdages tidlig gjennom blodprøver, så det kan være veldig lurt (og billigere i lengden) å spandere noen blodprøver på eldre dyr for å kunne behandle problemer tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 Heller en gang for mye enn en gang for lite.
Gjest Ingeniøren Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Nei. Jeg er igrunn svært sjeldent hos dyrlegen med dyra mine. Bare når det feiler noe jeg tror dyrlegen kan hjelpe med så drar jeg. Dette gjelder hunder og katter, ingen erfaring med andre dyr, men utgangspunktet ville nok vært det samme.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 Det kommer vel egentlig an på hva det er. Jeg drar ikke til dyrlegen fordi katten min begynner å bli stiv i beina. Den er 18 år, så det kommer med alderen. Men da hun begynte å bøtte nedpå med vann dro jeg fordi jeg vet at det ofte er et tegn på diabetes og nyreproblemer - begge sykdommer som er vanlige i eldre katter.
Sandie Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 Ikke ofte, men ihvertfall en gang i året. Har en 12 år gammel hannkatt, og når han skal ha sine årlige vaksiner sjekkes gjerne andre ting i samme slengen. F.eks.fikk han fjernet en del tannsten og trukket en knekt tann denne gangen. Vet at mange veterinærer tilbyr "seniorpakke", med full helsesjekk en gang i året.Jeg kommer kanskje til å vurdere det senere.
Gjest Gjest_zero_* Skrevet 11. desember 2009 #9 Skrevet 11. desember 2009 har en gammel hest, om det teller... har dyrlege til han 2 ganger om året, for tannrasp, og eller om veterinæren er her for sauene, så tar han en titt på gamlingen han sliter litt med beina, tennerne, og holdet
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 12. desember 2009 #10 Skrevet 12. desember 2009 Tar kattene mine til dyrlege når jeg tror de trenger det. Tenkte jeg skulle være føre var for to år siden og få full sjekk på dem, da tok det én uke(!) så måtte hun ene inn på døgnvakt, den første sjekken hadde ikke avdekket ting som hadde vært til stedet en stund. Så jeg er litt skeptisk til sånne sjekker. Men dyrlegen jeg var hos nå sist anbefalte meg å ta dem tilbake for en blodprøve som går direkte på å sjekke tilstanden på nyrene om et år, så det blir jeg å gjøre.
lovenemo Skrevet 12. desember 2009 #11 Skrevet 12. desember 2009 Har en hund på 12 år, og drar til dyrlegen når det trengs. Sjekker ikke bare for å sjekke om han virker helt fin.
Blåklokke Skrevet 12. desember 2009 #12 Skrevet 12. desember 2009 Jeg har en nydelig pusedame på 15 år. Hun får vaksinen sin hvert år og en generell sjekk samtidig. Og så tar jeg henne selvfølgelig med til veterinæren hvis jeg mistenker at det feiler henne. Håper hun varer i mange år ennå :rødme:
Troyamin Skrevet 12. desember 2009 #13 Skrevet 12. desember 2009 Eldste hunden min er ei blandingstispe på 6 år. Ho er røntget i hoftene og sjekket syne. Resultatet er leddplager og grå stær. Ho er kanskje ikke så gammel, men har likevel begynt å få symptomer som en gammel hund. Jeg har nok brukt mer tid og penger enn mange andre pleier å gjøre med en bl.hund. Men det er verdt det. Hadde flere gjort det, ville en nok funnet ut at bl.hunder ikke er så mye friskere enn rasehunder er...
Gjest Marlo Skrevet 13. desember 2009 #14 Skrevet 13. desember 2009 Har hunden min hos veterinær en gang i året. Ser ingen grunn til å gå dit oftere om det ikke er noe galt, samme hvor gammelt dyret er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå