Gå til innhold

Frustrert

Gjest Jenter og trafikk

Anbefalte innlegg

Gjest Jenter og trafikk

Hva er det med dere damer ute i trafikken?

Dere kjører som noen folk som man ikke skulle tro hadde tatt lappen. Er det bare flaks at dere klarte å bestå oppkjøring og teori, eller er det den kvinnelige sjarm som spiller inn her?

Jeg spør siden jeg opplever veldig mye rart ute i trafikken, og stort sett hver gang er det en stressa dame bak rattet.

Ikke misforstå, jeg er veldig glad i jenter.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag har jeg vært i nærheten av flere nestenulykker der menn ville fått skylda, men jeg greier å la være å generalisere for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært i nærheten av flere nestenulykker der menn ville fått skylda, men jeg greier å la være å generalisere for det.

Skal jo ikke dra alle over en kam her, men det jeg skriver passer ganske bra.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ei jente ryggar bak i ein mur fordi ho klønar litt, så får ho høyre det.

Når menn køyrer i hundreogpølse km/t og frontkolliderar, så er det sjølvsagt ingen som ler.

Men det er heilt greit. Eg vil heller at folk skal fnise litt av ryggeferdighetane mine enn at eg skal forårsake alvorlige ulykker.

(No skriv eg ut i frå eigne erfaringar når det gjeld kjønn og type biluhell, og også utifrå statistikkane på dette området. Klart det fins unnatak, men ofte er det på denne måten.)

Endret av Samantha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frusrert
Om ei jente ryggar bak i ein mur fordi ho klønar litt, så får ho høyre det.

Når menn køyrer i hundreogpølse km/t og frontkolliderar, så er det sjølvsagt ingen som ler.

Men det er heilt greit. Eg vil heller at folk skal fnise litt av ryggeferdighetane mine enn at eg skal forårsake alvorlige ulykker.

(No skriv eg ut i frå eigne erfaringar når det gjeld kjønn og type biluhell, og også utifrå statistikkane på dette området. Klart det fins unnatak, men ofte er det på denne måten.)

Jeg opplevde en dame som fronta med en semi, det resulterte i 30 min lengre kjøretid til jobben i ca. to uker. Det er selvfølgelig ikke noe man ler av!

Det jeg tenker på er knotingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg tenker på er knotingene.

Kva type knoting då?

Eg opplever ikkje noko særlig knoting i den heilt vanlege trafikken, verken frå kvinner eller menn. Men det er jo sikkert fordi eg er så opptatt med å knote då :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kvinne_*

Dere kjører som noen folk som man ikke skulle tro hadde tatt lappen. Er det bare flaks at dere klarte å bestå oppkjøring og teori, eller er det den kvinnelige sjarm som spiller inn her?

Jeg spør siden jeg opplever veldig mye rart ute i trafikken, og stort sett hver gang er det en stressa dame bak rattet.

Jeg kan i grunnen si det samme om menn. Ofte er det menn som driter i å overholde vikeplikten i rundkjøringer, som ikke kan reglene for lysbruk og derfor blender møtende trafikk. Det er ofte menn som havner i ulykker (les statistikkene). Hva er det med dere? Kan dere ikke kjøre?

Det er lett å generalisere, ikke sant?

Jeg kjører ganske mye i løpet av ett år, både i byer og på landeveier. Jeg opplever litt av hvert, både fra kvinner og menn. Som regel er det menn som skaper de farligste situasjonene (det er det jeg personlig har opplevd), og kvinner, gjerne litt eldre (40+), som kjører treigt, ligger litt feil på veien, samt er litt "redde". Så har man eldre menn igjen som kjører seint, midt i veien. Og de yngre mennene, samt dem som er i krisealderen, som på død og liv skal forbi bilene foran seg, koste hva det vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, menn er ikke noe særlig bedre enn kvinner. Forskjellen mellom menn og kvinner er hva de gjør feil på. Kvinner sliter med småbulker, beregning av bil osv. Som regel alltid når jeg ser noen som ikke klarer å plassere seg riktig i et kryss, kjører uten lys, glemmer å blinke eller plasserer seg heelt feil i en rundkjøring er det som regel kvinner, evt. menn over 65 som ikke lenger burde hatt lappen. For et par uker siden lå jeg bak en bil inn mot en rundkjøring. Jeg skulle ut andre avkjørsel og la meg derfor inn i mot midten. Bilen foran la seg ytterst, selv om det viste seg at han skulle akkurat samme sted. Resultatet av at bilen var treg inn til å kjøre inn i rundkjøringen og lå ytterst førte til at jeg faktisk "kjørte forbi" ham i rundkjøringen, og det kunne faktisk blitt en stygg situasjon om jeg ikke hadde vært før ham inn i rundkjøringen.

En annen situasjon var for en liten uke siden. Jeg er på vei inn i en rundkjøring, og la meg rett etter en bil som allerede var inne i den. Dette var ikke en stor rundkjøring med to felt. I det jeg ligger bak ham ser jeg at han stopper for en bil som skal inn i rundkjøringen. Jeg hoppet på bremsen og klarte å stoppe. Jeg kjørte bak bilen en stund etterpå, og dette var en eldre mann som aldri burde vært i en bil.

Menn skaper som regel de store ulykkene. Det er vi som kjører forbi i "hundre og helvete" bare for å spare et par minutter. Jeg kjenner meg igjen i akkurat det, men det skal sies at jeg aldri har tatt en farlig og uoversiktlig forbikjøring, så dum er jeg bare ikke.

Min konklusjon må være at kvinner gjør flere og mindre feil enn menn, noe som kan skape irritasjon i trafikken, mens menn gjør færre og mer alvorlige feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"La meg poste en kvinner bak rattet-tråd på forumet og se hvor sure de blir", tenkte fjortisgutten.

Teknisk kjøring er en treningssak. Kanskje er damene TS viser til i et forhold der mannen er så usikker på sin egen manndom at han tviholder på å kjøre bilen hver gang de er på tur, og at dama således ikke får nok trening. (Kvinnens plass er tross alt kjøkkenet og soverommet, ikke sant?)

En god sjåfør er primært en person med gode holdninger. I mine øyne er testosteronsjåføren som ligger i 140 km/t på E6 og som lukeparkerer i blinde en langt dårligere sjåfør enn ei ansvarlig dame som kjører pent og som mot formodning skulle synes lukeparkering er litt vrient.

Ikke misforstå - jeg er veldig glad i gutter.

Endret av kenneth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misforstår deg ikke, men jeg mistror seriøsiteten i innlegget ditt. :P Kranglefant i dag, kanskje?

Det har seg nemlig slik at de fleste oppegående mennesker er klar over det faktum at kjøreegenskaper ikke har noe med kjønnenes genetiske egenskaper å gjøre. Bilkjøring er en tillært egenskap som i all hovedsak er knyttet til øvelse, slik at man blir bedre desto mer man kjører.

At flertallet av de som årlig kjører seg ihjel i trafikken er menn, er også noe som er ganske godt kjent. Så dersom du insisterer på å knytte kjøreegenskaper til personers kjønn burde du i følge statistikken spørre hva "det er " med menn i trafikken i stedet.

Du er nok en skikkelig kranglesyk liten guttevalp, du. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At flertallet av de som årlig kjører seg ihjel i trafikken er menn, er også noe som er ganske godt kjent. Så dersom du insisterer på å knytte kjøreegenskaper til personers kjønn burde du i følge statistikken spørre hva "det er " med menn i trafikken i stedet.

Du er nok en skikkelig kranglesyk liten guttevalp, du. ;)

Kvinner er ikke noe bedre enn menn. Er ikke bare dødsulykker som er definert som kollisjon vet du. Hver minste lille dørbulk teller. Er flauere å kjøre inn i et stort tre mens man rygger enn å kjøre av veien pga feildømming av farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Jeg må nesten si meg litt enig jeg...

Vi kjører mye i jobben min, og det jeg har erfart er at jeg aldri lar noen ta bilnøklene først! Jeg er piss redd når jeg sitter på med damene på jobb!! Det er brå brems etterfulgt med fullgass, brå brems etterfulgt av fullgass, for så å kjøre litt i motsatt kjørefelt, fordi man må ligge 2meter fra bilen som står parkert langs veien. Det dama da ikke tenkte på var jo "åh det kommer jo en bil idette feltet! Nei da må jeg visst stoppe gitt. Hmmmm hvorfor passerer ikke bilen meg??"

Ellers kan jeg si at jeg har en bulk på samvittigheten etter 4års daglig kjøring, og denne skjedde med en typisk "damefeil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv en elendig sjåfør de første årene jeg og mannen min hadde bil. Han insisterte på å kjøre hver gang vi skulle noe, og i og med at jeg ikke trengte bilen i jobb kjørte jeg veldig skjeldent.

Men etter å ha kjørt fast til jobb, og til flere kundebesøk, på kryss og tvers av norges største by et par år, vil jeg si jeg er en bedre sjåfør enn min mann. Noe flere har fortalt oss. Jeg er betydelig flinkere på tegnbruk, høyreregel, plasseirng i rundkjøring og feltskifter.

De som irriterer meg mest i trafikken er følgende;

1. Taxisjåfører. Klistrer seg på støtfangeren, kaster seg uti trafikken, aggressiv kjøring.

2. Eldre menn. Blikket låst rett frem, og store hull i teorikunnskapen.

3. Kvinner (stort sett) som ikke tørr å rygge, ikke kan plassere seg i veibanen og kjører rykkete (skyldes nok som regel liten trening).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig i taxisjåførene, men også litt uenig. Jeg har sett mye på dem, og mange av dem kjører betydelig mye mer effektivt. Noe jeg irriterer meg over er de som ikke klarer å ta en luke når de skal inn i rundkjøringene. Akkurat her hjelper det litt med "aggressiv" kjøring.

Det samme gjelder smale veier også. Mange er livredde dersom det ikke er gulstripe, og legger seg midt i veien og stopper fullstendig opp om det skulle komme en bil imot, selv om det er god klaring. Det værste er at mange av disse ikke slipper forbi de som ligger bak, selv når køen begynner å telle mange biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kvinner er ikke noe bedre enn menn. Er ikke bare dødsulykker som er definert som kollisjon vet du. Hver minste lille dørbulk teller. Er flauere å kjøre inn i et stort tre mens man rygger enn å kjøre av veien pga feildømming av farten.

Jeg må da være uenig med deg.

Det er mye mer flaut å kjøre i 40km/t inn i treet fordi man ikke hadde lyst å vise at man ikke var helt sikker på plasseringen, en å dulte borti treet fordi man var klar over at her hadde man ikke full kontroll.

Det er ofte det som skjer, man tør ikke å vise at man ikke har full kontroll og kjører bånn gass inn i situasjoner der man burde tatt det litt rolig frem til man klarer å bedømme den riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner faktisk hva du mener. Og jeg tror ikke du skriver dette for å provosere...mye...

Hadde kvinnfolk kjørt mer enn bare til og fra barnehage/butikk/kjøpesentre, ville de automatisk blitt bedre sjåfører. Mange kvinner mener enda at det er mannen som har "rett" til å være sjåfør i det daglige.

Kvinner generelt er lite interessert i bil og bilkjøring. Bilen er til for å ta de fra A til B. Da helst som passasjer. I tillegg er det mannen i huset som tar seg av vedlikehold av bilen. De færreste av kvinnene er totalt uinteressert i å sette seg inn i bilens oppbygging og hvordan den fungerer. I tillegg tror mange kvinner at de er født til å drive multitasking i alle sammenhenger. Feks så går det an å skrive txtml, drikke kaffe og sminke seg samtidig som de kjører bil.

Så jeg ser hvorfor du funderer på kvinnfolk og bil...

Lurer derfor på om du har lagt merke til at flesteparten av idiotene på veien er menn?! Greit nok med unggutter med ferskt førerkort som tror de er verdensmestre. (der drar ungjentene innpå ifølge statistikken) De værste sjåførene er menn i 45-55års alderen. De har endelig blitt kvitt endel gjeld på hus og studielån, så nå har de råd til å kjøpe seg en nyere Audi, Mercedes, BMW eller faktisk VW Passat. Og de innbiller seg at de er de beste bilførerne fordi de har hatt "lappen" siden de var 18. Nå har de endelig fått seg en bil med gode kjøreegenskaper, akselererer hurtig og som har alt av sikkerhetsutstyr. De har 4x4, abs, "tracktionkontroll" osv.

Slike menn kjører som om de eier veien. De er irritable og har bestandig dårlig tid. De kjører forbi både brøytebil og vogntog på korte sletter. Problmet er at de har dårligere syn og reaksjonsevne etterhvert som årene går. I tillegg er de beredt til å stå på retten sin i trafikken. Koste hva det koste vil. De bråbremser gjerne fordi et vogntog ligger litt for nærme, etter panikkaldermannens synspunkt.

Jeg kunne ha fortsatt i timevis om alt det jeg ser av uforsvarlig kjøring av menn!

Vil bare oppfordre flere kvinner til å kjøre mer i et variert trafikkmiljø. Lær dere presisjonskjøring. Og ikke minst; vær sjåfør i ferier og fridager. Jo flere kjørte mil, jo bedre oppfattelse av trafikkbilde får dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frustrert_*

Her var det mange fine og mindre fine svar. Personangrep derimot, hadde jeg ikke venta meg. :)

Jeg ser nå at det burde være alkolås på internett.. Så jeg beklager den meget generaliseringen av meg der. Men "diskusjonen" står fortsatt og det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange fine og mindre fine svar. Personangrep derimot, hadde jeg ikke venta meg. :)

Jeg ser nå at det burde være alkolås på internett.. Så jeg beklager den meget generaliseringen av meg der. Men "diskusjonen" står fortsatt og det er bra.

Hvis dette er samme person, så synes jeg det er direkte personangrep mot jenter... Skjønner derfor ikke helt siste innlegget ditt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...