Gå til innhold

Hjelp- jeg overspiser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å styre meg når jeg kjøper tyggis. Kjøper alltid maange pakker og kan spise to-tre pakker i slengen. Jeg tenker at det ikke er helt bra og selvfølgelig om hvor mange kalorier det er i en tyggispakke.(V6 tyggegummi med jordbærsmak)

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste den tygginga går alvorlig utover, er kjeven din. Drit i kaloriene, er ikke stort.

Skrevet

Kaloriene er vel ikke det du skal bekymre deg for, men heller hull i tennene og magen. Min mage liker ikke å tyggen to tyggiser i mer enn 30 min før den demonstrerer hehe...

Sukkerfri tyggis er vel ikke så verst, og tyggis øker spyttproduksjonen som igjen renser munn og tenner.

Skrevet

Er det noen som VET hvor mange kalorier en tyggispakke har? Tyggegummien er sukkerfri..

Skrevet
Kaloriene er vel ikke det du skal bekymre deg for, men heller hull i tennene og magen. Min mage liker ikke å tyggen to tyggiser i mer enn 30 min før den demonstrerer hehe...

Sukkerfri tyggis er vel ikke så verst, og tyggis øker spyttproduksjonen som igjen renser munn og tenner.

Tror ikke det er sukker i disse, så hull i tenna er vel ikke noe å bekymre seg for, men magen, det samme tenkte jeg..

TS - får du ikke vondt i magen? Mye luft? En svelger mye luft med mye tyggis-tygging..

Skrevet

Min ekstratyggis har 159kcal per 100gram og det er 14gram i hele pakken. Da kan du regne ut selv :) Blir ikke mange kaloriene

Skrevet

Hahaha! Tyggis er full i aspartam stoff, eller hvordan det skrives. Det hjelper til med å binde fettet så du sliter mer med å bli kvitt det. Spesielt Extra tyggisene er fullstappa av driten :)

Skrevet
Det eneste den tygginga går alvorlig utover, er kjeven din. Drit i kaloriene, er ikke stort.

Hva mener du? Er det skadelig?

Min ekstratyggis har 159kcal per 100gram og det er 14gram i hele pakken. Da kan du regne ut selv :) Blir ikke mange kaloriene

Tusen takk for svar. Da tror jeg det går an for meg å fortsette å spise tyggegummi. Det er min last her i verden. :ler:

Skrevet
Hahaha! Tyggis er full i aspartam stoff, eller hvordan det skrives. Det hjelper til med å binde fettet så du sliter mer med å bli kvitt det. Spesielt Extra tyggisene er fullstappa av driten :)

Dette vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Dessuten spiser jeg ikke Extra-tyggegummi, er blitt lei av dem.

Skrevet

Tusen takk for svar. Da tror jeg det går an for meg å fortsette å spise tyggegummi. Det er min last her i verden. :ler:

Ja, det kan være skadelig på kjeven. Venninna mi fikk ikke tygge mer tyggis pga det gikk utover kjeven hennes, hun måtte sove med slik bittskinne om natta også, pga tyggingen hadde sliti på.

Og ja, som en annen gjest nevner, mange tyggiser er fulle i aspartam, som ikke er heldig for kroppen.. Bekymre deg mer for det enn for kalorier for å si det slik

Skrevet
Nå er jeg ikke akkurat overvektig så det bekymrer meg lite-.

Er ikke heldig uansett. Søk nå litt rundt på dette stoffet selv da, latsabb. Så ser du hva du stapper i kjeften.

Skrevet
Er ikke heldig uansett. Søk nå litt rundt på dette stoffet selv da, latsabb. Så ser du hva du stapper i kjeften.

Det var litt av en nedlatende tone. Du trenger ikke å svare om det er det eneste du klarer å komme med.

Jeg har fått svar på det jeg ville vite.:)

Skrevet

Hjelpe meg, om det er din last så vil jeg påstå at du er heldig, for dette er ikke mye til last..

Skrevet
Det var litt av en nedlatende tone. Du trenger ikke å svare om det er det eneste du klarer å komme med.

Jeg har fått svar på det jeg ville vite.:)

Tydeligvis ikke ts eneste last. Sur fyr som ikke vi høre på info om dette stoffet tydeligvis :/

Skrevet

Skjønner ikke du at dette er bare spekulasjoner? Hvis aspartam virkelig gir magefett så skulle jeg vært bælfeit, eller for å si det på den måten, ikke klart å gå ned i vekt. Allikevel har jeg klart å gå ned 50 kg, til tross for at jeg spiste minst 1 pakke extra euacalyptus, for å ikke snakke om at jeg er en pepsi-maxoholiker, før var det 2liter daglig, også under vekttapet mitt.

Nå ligger jeg på 1.5l pepsi max daglig, men det hender ofte, ca 4 ganger i uken at jeg også kjøper inn solo super pasjon (aspartam i den også vet du), pluss at jeg får i meg andre ting som inneholder aspartam. Det er bare tull at det påvirker vekten, jeg leser til og med om folk som drikker ørtenhundre liter med pepsi max (eller lignende hver dag), som ikke har problemer med vekt, forklar det?

Skrevet
Skjønner ikke du at dette er bare spekulasjoner? Hvis aspartam virkelig gir magefett så skulle jeg vært bælfeit, eller for å si det på den måten, ikke klart å gå ned i vekt. Allikevel har jeg klart å gå ned 50 kg, til tross for at jeg spiste minst 1 pakke extra euacalyptus, for å ikke snakke om at jeg er en pepsi-maxoholiker, før var det 2liter daglig, også under vekttapet mitt.

Nå ligger jeg på 1.5l pepsi max daglig, men det hender ofte, ca 4 ganger i uken at jeg også kjøper inn solo super pasjon (aspartam i den også vet du), pluss at jeg får i meg andre ting som inneholder aspartam. Det er bare tull at det påvirker vekten, jeg leser til og med om folk som drikker ørtenhundre liter med pepsi max (eller lignende hver dag), som ikke har problemer med vekt, forklar det?

<

snakker ikke om det aspartam greiene nå.. men den livsstilen med all den brusen og dritet der, kan ikke være sunt selv om det ikke vises på vekta?!??!?!??! :sjokkert:

Skrevet

Jeg tror jeg er sunnere enn ungdom flest, generelt sett, så den brusen blåser jeg i om jeg unner meg. Og fastlegen min sier at helsen min er perfekt. Jeg har levd sånn i ørtenhundre år nå, og det er ikke noe galt med helsen min. Det sies at man skal drikke ekstremt mye aspartam, tror det var snakk om over 5 liter daglig for at det skal kunne gjøre noen skade, og da er det bare snakk om at det kan gjøre skade, ikke at det kommer til å gjøre det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...