Gjest Gjest_jente22_* Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Jeg er kjempefan av filmene, og er hodestups forelsket i Robert Pattinson. Lurer på om jeg burde lese bøkene? Er filmen slik som bøkene?
-hild Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Jeg er kjempefan av filmene, og er hodestups forelsket i Robert Pattinson. Lurer på om jeg burde lese bøkene? Er filmen slik som bøkene? Jeg har ikke sett New Moon - men den første filmen er som en kortvresjon av bok nr 1 - Evighetens Kyss. Jeg har lest alle bøkene, og kosa meg med dem, fin underholdning - så ja, de anbefales.
Lykkelitenen Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 bøkene er helt fantastiske. Jeg gråt meg gjennom de tre siste, ikke fordi de var trist, men fordi jeg følte sånn med karakterene og det som de gikk igjennom. Helt utrolig! Bra skrevet og mann lever seg så inn de! Måtte ha en tre ukers lesepause fra den siste, jeg bare gråt hver gang jeg begynte å lese Anbefales!
Gjest ts Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 wow! ok, da skal jeg jaggu lese dem. Jeg gråter når jeg ser filmene. Edwards kjærlighet for Bella er så stor at han klarer å motstå sine vampyr'lyster', sånt må man bare grine av!!
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 Jeg liker å putte ting inni meg mens jeg gjør det. Små epler og gulrot i baken mens jeg bruker pekefinger på klitoris, dypper gjerne pekefingeren i litt olje, og trer kondom på gulroten. Personlig synes jeg Twilight bøkene er ganske dårlige. Mange som er enige med meg. Blant annet forfatter Stephen King. Link: http://www.msnbc.msn.com/id/29001524
The Kitten Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har bare lest den første boken, og jeg synes den var oppskrytt. Stephenie Meyer beskriver beskriver karakterene (særlig Edward) så mye at det ikke er om for å tolke det selv. Så jeg tror nok filmene i dette tilfellet er bedre enn bøkene.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #7 Skrevet 12. desember 2009 Kos deg med bøkene, du. Noe av det beste jeg har lest.
Gjest Misha Skrevet 12. desember 2009 #8 Skrevet 12. desember 2009 Jeg er kjempefan av filmene, og er hodestups forelsket i Robert Pattinson. Lurer på om jeg burde lese bøkene? Er filmen slik som bøkene? Hei! Jeg så den første filmen like etter at den kom, og syntes ikke noe om den. Blant annet fordi jeg syntes Bella var tom og mutt. Jeg tenkte lenge at bøkene var en fjortisserie uten spesielt mye dybde, men da ei venninne på 24 ble hekta, bestemte jeg meg for å prøve også. Og da jeg leste den første boka forandret jeg mening om filmen også. Det er utrolig mye som blir borte i filmen, den har ikke klart å fange tankene veldig bra, men de er jo med i boka. Jeg synes også at boka skildrer en tenårings selvbevissthet ganske bra, jeg kjente meg ihvertfall igjen med hvordan jeg trodde andre så på meg da jeg var 13-14! Nå driver jeg på den siste boka, og gruer meg til å bli ferdig med serien.... Les bøkene, jeg tror nok at du kommer til å bli bare forelsket i Edward av det!
Gjest Gjest_Susie-aa_* Skrevet 12. desember 2009 #9 Skrevet 12. desember 2009 Jah, anbefaler å lese bøkene^^ Noen er litt vell sippete for min smak men er meget flotte jente-bøker:)
Twinkle* Skrevet 12. desember 2009 #10 Skrevet 12. desember 2009 Anbefales på det sterkeste! Er masse stoff i bøkene som ikke er i filmene,du kommer til å forstå myyye mer hvis du leser! Man setter ser virkelig inn i situasjonen til karakterene. Pluss det er lenge til den siste filmen kommer på kino,å man er da nyskjerrig på hva som skjer videre Anbefaler også å lese bøkene på engelsk hvis du føler du klarer det. Jeg kjøpte den første boka på norsk,men følte det ble helt feil siden jeg hadde sett den første filmen før jeg begynte å lese. Det ble mer riktig på engelsk .
MissStiles Skrevet 13. desember 2009 #11 Skrevet 13. desember 2009 Kan også anbefale de bøkene! Bare lest de to første og gleder meg til å begynne på bok nr 3 snart!!
-hild Skrevet 13. desember 2009 #12 Skrevet 13. desember 2009 Anbefales på det sterkeste! Er masse stoff i bøkene som ikke er i filmene,du kommer til å forstå myyye mer hvis du leser! Man setter ser virkelig inn i situasjonen til karakterene. Pluss det er lenge til den siste filmen kommer på kino,å man er da nyskjerrig på hva som skjer videre Anbefaler også å lese bøkene på engelsk hvis du føler du klarer det. Jeg kjøpte den første boka på norsk,men følte det ble helt feil siden jeg hadde sett den første filmen før jeg begynte å lese. Det ble mer riktig på engelsk . enig!! jeg var ikke spesielt imponert over den norske oversettelsen - det er faktisk litt forskjell på "dead end" og "blindvei"! Jeg har aldri før opplevd å oversette fra norsk til engelsk mens jeg har lest - men det gjorde jeg med bok nr 1. Og resten har jeg kjøpt på engelsk.
Sequax Skrevet 13. desember 2009 #13 Skrevet 13. desember 2009 enig!! jeg var ikke spesielt imponert over den norske oversettelsen - det er faktisk litt forskjell på "dead end" og "blindvei"! Jeg har aldri før opplevd å oversette fra norsk til engelsk mens jeg har lest - men det gjorde jeg med bok nr 1. Og resten har jeg kjøpt på engelsk. Har hørt så mye om Twilight-filmene og bøkene, men hva syns dere: er det kun for de som er spesielt vampyrinteresserte, eller ?
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #14 Skrevet 13. desember 2009 Har hørt så mye om Twilight-filmene og bøkene, men hva syns dere: er det kun for de som er spesielt vampyrinteresserte, eller ? Ikke egentlig. Alt er jo snudd litt på hodet og gjort veldig mye mer snilt her enn sånn vampyrer egentlig er. Mer kjærlighetsbøker med innslag av vampyrer enn omvendt Men de anbefales veldig! Man lever seg så inn, og filmene kan ikke sammenlignes. Lette bøker, (ergo kaller jo folk de også fjortis) men utrolig koselige.
Sequax Skrevet 13. desember 2009 #15 Skrevet 13. desember 2009 Ikke egentlig. Alt er jo snudd litt på hodet og gjort veldig mye mer snilt her enn sånn vampyrer egentlig er. Mer kjærlighetsbøker med innslag av vampyrer enn omvendt Men de anbefales veldig! Man lever seg så inn, og filmene kan ikke sammenlignes. Lette bøker, (ergo kaller jo folk de også fjortis) men utrolig koselige. Takk for svar Lurer litt på om jeg må sjekke det ut, ja....
isnonne Skrevet 29. desember 2009 #16 Skrevet 29. desember 2009 Jeg elsket bøkene men filmene likte jeg ikke. Iallefall ikke første filmen, den syntes jeg var helt elendig! Problemet var for meg at det ikke fantes kjemi mellom Bella og Edward samt at noen av skuespillerne (deriblant Kristen Stewart) er så lite troverdige som det går an å bli. New Moon var nok kanskje en forbedring men jeg foretrekker bøkene foran filmene når som helst!!
Rosalie Skrevet 29. desember 2009 #17 Skrevet 29. desember 2009 Jeg simpelten ELSKER bøkene. Har kun sett første filmen, og den var fin, men grunn og overflatisk i forhold til boken. Har sett trailer for film 2, og det ser ut som om de har lagt inn endel ekstra Hollywood-løøøv og action som ikke er med i bok 2. Holder nå på med sisteboken, og jeg føler at jeg lever Twilight for tiden. Sjelden har bøker kommet så under huden på meg (eneste jeg kan huske i farten var LOTR), og jeg drømmer Twilight både i søvne og når jeg er våken. Aldri hadde jeg trodd at en fjortisvampyrserie skulle trollbinde meg så totalt.
Wonders Skrevet 21. januar 2010 #18 Skrevet 21. januar 2010 jeg ble ikke fan pga filmen, bare sett den første, synes den er døll. Men siden jeg liker selve tanken rundt, så kjøpte jeg alle på iTunes, og er veldig fornøyd. Forstår mer nå faktisk, man får jo med seg hva de tenker, det er ikke lett å uttrykke på film... Wadjet, fortis vampyrserie, ja det er snålt. Kan ha noe med at jeg liker House of Night serien bedre, og har lest alt det først.
tineline Skrevet 22. januar 2010 #19 Skrevet 22. januar 2010 Jeg leste disse mens jeg skrev ferdig masteroppgaven, og det var akkurat den lette underholdningen jeg trengte; masse action, gode skildringer og diverse romanser, men samtidig følte jeg at det ikke var noe dybde i det. Og det var greit for meg da. Jeg kommer nok ikke til å lese dem igjen, og jeg syns de tapte seg etter den første boka. Har sett den første filmen, og jeg har ingen bestemt formening om denne. Du trenger ikke være vampyrelsker for å lese dem, men det hjelper nok at du ikke er fremmed for fantasylitteratur generelt.
Oliva Skrevet 22. januar 2010 #20 Skrevet 22. januar 2010 Jeg vil anbefale deg å lese de. Bøkene er mye bedre enn filmene -som de fleste bok/film-forhold- og det er en grunn til at de har fenget så mange. Bøkene er lettleste, det er et lett og enkelt språk, men en fantastisk historie. Litt lett overdrevet syns jeg, med tanke på Bellas sårbarhet og annet, men det forsterker egentlig bare det de fleste liker å lese. Minner litt om typisk romantiske kioskbøker -triviallitteratur- men på en litt mer gjennomført måte. Jeg koste meg veldig med de, og ble veldig hektet, men ser på de i ettertid på fengende, lett og god underholdning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå