Gå til innhold

Brunt belegg i do

Anbefalte innlegg

Gjest Cleopatra
Skrevet (endret)

....

Endret av Cleopatra
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å helle 1 1/2 liter cola i toalettskålen. La dette virke over natta, vask så som vanlig. Blir skinnende hvitt!!!

Sterke saker icon_smile.gif

Rioja

-med skinnende hvitt toalett

Gjest Anonymous
Skrevet

Cola???

Trodde det ville brunet porselenet enda mere jeg...

Hvordan kan Cola være sterkere enn klorin som er et blekemiddel?

Dette stemmer ikke med min fornuft, men mulig jeg tar feil...?

Gjest Tristessa
Skrevet

Hell i en hel flaske klorin, la det virke over natten og skrubb vel og lenge med dokost. Miljøfarlig, men du trenger bare den sjokkdosen med klorin en gang! Skrubb ukentlig med vanlig dassrens etterpå, og belegget vil ikke komme tilbake igjen med det første...12

Skrevet

Har du sett testen hvor det legges ei tann i et glass med cola???

-tanna forsvinner!!!

Strong stuff...

Vet ikke hvilke stoffer cola inneholder, men det fungerer på doskåla mi icon_smile.gif

Rioja

Skrevet

Blir jo også påstått at Cola fjerner rust og lignende som man ellers sliter med å fjerne.

(løsner rusta-fast skruer ved hjelp av Cola.)

Så det er helt klart sterke saker i cola ja.

verd ett forsøk sikkert?12

Gjest Anonymous
Skrevet

For å si det slik - Cola er sterke saker - og av den grunn drikkes det ikke av meg.

En bekjent av meg kjørte sementbil, og ja, han benyttet Cola for å få fjernet gjenstridig størknet sement på bilen sin...

sier sitt om hvor sterke saker det er - og av den grunn, er det direkte skremmende at dette drikkes i den grad det gjør.

10na icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Grunnen til at man kan bruke cola til å fjerne både rust og belegg er colaens svært lave pH (et sted mellom 2 og 3 i pH - og det er *lavt*).

Sure vaskemidler benyttes gjerne i våtrom for å fjerne belegg der - men om det finnes vaskemiddel med så lav pH som cola har vet jeg faktisk ikke...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker et par spisesjeer sitronsyre (fås kjøpt på apoteket) som jeg tar i om kvelden, skrubber litt med do-kosten om morgnen - skinnende hvit!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjære kjære du!!

Ikke bruke en hel flaske klorin. Synes heller du skal lære deg å leve med den brune doen enn å slippe ut så mye gift kun for å bli kvitt et kosmetisk problem!!

Prøv med Cola eller andre former for syre!!

Tannkrem er effektivt mot misfarginger i i håndvasken, så om du tørrlegger doen, og tar på deg hansker, så kan det være at du kan gni det vekk.

Randi

Gjest Cleopatra
Skrevet (endret)

....

Endret av Cleopatra
Skrevet

Apropos sterke saker, så kan vel alle som har vært kvalme og kastet opp underskrive på at mageinnholdet er surt. Dette inneholdet er ca pH 1, altså over 10 ganger surere enn Cola. Cola er farlig for tennene pga sukker, men særlig skade i magen gjør den ikke...

Kun som en kuriositet før dere slutter helt med Cola og slenger den i do icon_smile.gif12

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Da kan man vel bare kaste opp i do på kavelden, og la det være der til dagen etter!! Skinnende hvitt!!

• 3 uker senere...
Gjest Janna
Skrevet

Jeg helte en hel flaske med sløv pepsi i do jeg. Wuhuuuu der ble det skinnende hvitt `gitt!!! icon_biggrin.gif12

• 7 måneder senere...
Gjest Bøhrst
Skrevet

Dere har visst ikke stort å snakke om nei!

EN ting skal dere ha, det er at vi kan gi kall på dere når vi trenger en do-rens :kul:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...