Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har lyst til å kjøpe mammaen min et skjærebrett i julegave, sånn som brukes til patchwork. Til å skjære tøystykker i forskjellige størrelser.. Jeg har ikke peiling på dette, så lurer på om det er noen som kan hjelpe meg litt? Noen som har noen å anbefale? Da hadde jeg blitt veldig glad
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Skjærebrett får du kjøpt i hobbybutikk eller der de selge stoff. Her hvor jeg bor har de bare en type, et grønt, og det er helt fint å bruke. Tror nok mamma blir glad uansett om du ikke finner et grønt som jeg har.
*Joyce* Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Jeg har skjærebrett, linjal og kniv fra Stoff & Stil, funker utmerket. Det koster betraktelig mindre enn i de fleste andre butikker, men jeg merker ingen kvalitetsforskjell på det jeg har og mamma sitt, som er kjøpt i en "vanlig" sy-/hobbybutikk.
Christiane_W Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Du kan bestille på nett fra Panduro Hobby: Skjæreunderlag i flere størrelser Patchworklinjal Rullekniv
*Joyce* Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 Eller fra Clas Ohlson , stort og rimelig! Det fra Stoff & Stil er større og billigere. :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 Nå vet jeg ikke om du har tenkt å kjøpe "full pakke" med skjærebrett, linjal og rullekniv, men her kommer et par råd allikevel; Linjaler finnes med to typer måleenhet; inch og centimeter. Man kommer stort sett langt med inch da dette er måleenheten som blir brukt i stort sett alt av amerikanske bøker og mønstre (og mye av det du får kjøpt i Norge kommer fra USA). I de fleste norske bøker er det oppgitt både centimeter og inch mål. Kvaliteten på skjærebrettet er sikkert grei uansett prisklasse, men gå for det største (45x60 cm). Rullekniven vil jeg derimot tørre å påstå at det er større kvalitetsforskjeller på så denne bør det legges litt mer penger i. Jeg anbefaler denne fra Fiskars eller denne fra Olfa. Har selv slitt med noen billige før jeg "investerte" i en skikkelig en og forskjellen er merkbar!
Fam Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Det fra Stoff & Stil er større og billigere. :gjeiper: mm det er det, men Clas Ohlson er relativt lett tilgjenngelig for folk flest, uansett hvor man bor. Stoff og Stil er ikke det ergo bestille pr post, så da kommer frakt etc i tillegg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå