Gå til innhold

Er det ok med kort kjole på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pynter meg hver dag på jobb, og noen ganger føler jeg plutselig at det jeg har på meg er upassende. Har som regel en kort kjole (litt lenger en minikjole) med tykke svarte nylonstrømpebukser under. Er det ok, eller tenker folk at det er teit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg pynter meg hver dag på jobb, og noen ganger føler jeg plutselig at det jeg har på meg er upassende. Har som regel en kort kjole (litt lenger en minikjole) med tykke svarte nylonstrømpebukser under. Er det ok, eller tenker folk at det er teit?

Hva jobber du som? Jeg ville valgt en lengre kjole.

Skrevet

Om du har tykk strømpebukse under, så er vel ikke kort skjørt/kjole noe mer uanstendig enn skinny jeans?

Skrevet

Kommer jo helt ann på hva du jobber med? :fnise:

Jobber du i barnehage? Nja, da er det nok litt upassende.

Jobber du som prostituert? Ja da kan du dra det enda lengre.

Skrevet
Kommer jo helt ann på hva du jobber med? :fnise:

Jobber du i barnehage? Nja, da er det nok litt upassende.

Jobber du som prostituert? Ja da kan du dra det enda lengre.

Jeg jobber på kontor. Ingen kunder innom :) Synes bare det er hyggelig å pynte seg til hverdags, og da er korte kjoler litt mer passende enn lange.

Skrevet (endret)

Så lenge du har sort strømpebukse under, og at kjolen ikke er så kort at rumpa vises, synes jeg det er helt ok! Vi lever da i 2009, og man kan ha kort kjole/skjørt uten å få skjøge stempel!

Dessuten kommer det mye an på resten av tilbehøret du har på, har du f.eks type lange lakk støveletter med mega-hæl til, kan det virke litt..mye. Vanlige støveletter, helt ok.

Endret av Darkannie
Skrevet
Jeg jobber på kontor. Ingen kunder innom :) Synes bare det er hyggelig å pynte seg til hverdags, og da er korte kjoler litt mer passende enn lange.

Jammen da ser jeg ingen problemer slik jeg kan se det for meg iallefall :)

Gjest Gjest_Ylva Virvla_*
Skrevet

Jeg bruker ikke det.

Synes det virker litt uprofesjonelt, og sparer de korteste kjolene til helgene.

Har en kjole jeg bruker en del som rekker 3/4 ned på låret da.

Skrevet

Jeg bruker også mye kjoler/skjørt.

Så lenge kjolen/skjørtet dekker til midt på låret og du har strømpebukse på,- og også unngår dype utrigninger så syns jeg det bare er pent å pynte seg litt også i hverdagen.

Skrevet
Jeg bruker ikke det.

Synes det virker litt uprofesjonelt, og sparer de korteste kjolene til helgene.

Har en kjole jeg bruker en del som rekker 3/4 ned på låret da.

På jobben min har vi ingen dresscode annet enn normalt pent. Jeg vil si det er mer uprofesjonellt å gå i f.eks olabukse.

Gjest Transemann 35
Skrevet

Skulle vert flere slike som deg.

Skulle gjerne hatt en jobb der jeg kunne stille i kjole/skjørt hver dag.

Skrevet
Så lenge du har sort strømpebukse under, og at kjolen ikke er så kort at rumpa vises, synes jeg det er helt ok! Vi lever da i 2009, og man kan ha kort kjole/skjørt uten å få skjøge stempel!

Dessuten kommer det mye an på resten av tilbehøret du har på, har du f.eks type lange lakk støveletter med mega-hæl til, kan det virke litt..mye. Vanlige støveletter, helt ok.

Å? Slik går jeg ganske ofte på jobb. Jobber i staten.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Det er da bare fint! Jeg går også i kort kjoler som kun er litt lengre enn en minikjole med tykkere strømper og høyhelte støvletter eller sko til på jobb.

Skjørt og kjoler er fint å ha på jobb, en bør bare passe på at helheten ser "passende" ut. Det blir litt feil om det ser ut som om man skal på fest/byen. Pologenser og anstendige gensere kan sørge for å dempe ned inntrykket en kort kjole kan gi.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Er ikke det bare fint om det kom kunder inn og så hvor fin du var da?

Skrevet (endret)

Å? Slik går jeg ganske ofte på jobb. Jobber i staten.

Jeg tenker på mer type "stripper støveletter".

http://attitudeboutique.com/catalog/images/adore-2043-b.jpg

http://i71.photobucket.com/albums/i152/treyman40/tboot.gif

Endret av Darkannie
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med kjole/tunika på jobb i det hele tatt. Jeg tror de aller færreste henger seg opp i det, med mindre du går i kjempekort kjole og hudfarget strømpebukse, liksom. Og det kommer jo ann på i hvilken grad pyntet man er. Men jeg synes ikke det er upassende. Hadde jeg hatt en jobb hvor jeg ikke måtte ha uniform, skulle jeg pyntet meg.

Skrevet

mini er ikke ok, men midt på låret er ok. husk når du setter deg kryper det ennå mer. Godt du har tykke strømper.

Moten er veldig kort for tiden, og jeg er fan av kjoler ala V. Beckham, men mye av mitt er fra Oasis og er i grenseland kort.

Skrevet

Jeg liker også å pynte meg på jobb en gang i blant, og da går det ofte i skjørt/kjoler som går til midt på låret. Da har jeg tights eller ugjennomsiktig strømpebukse under. Helt uproblematisk. Jeg jobber også på kontor, med overvekt av mannlige kolleger.

Skrevet

Kan du ikke spørre en kollega som du stoler på? Og be om en ærlig mening? Jeg har selv en kollega på 21 år som går med veldig korte kjoler og skjørt fordi det er moten nå, og hun har fått beskjed om at hun må kle på seg litt mer...

Skrevet
Kan du ikke spørre en kollega som du stoler på? Og be om en ærlig mening? Jeg har selv en kollega på 21 år som går med veldig korte kjoler og skjørt fordi det er moten nå, og hun har fått beskjed om at hun må kle på seg litt mer...

Nei, det synes jeg ikke er nøvdendig, jeg går jo i det jeg føler meg fin og komfortabel i. Går som regel i kjoler som går til midt på låret. Ville bare forhøre meg litt her, men jeg vet at jeg ser anstendig ut. Går som regel i klær som ser ganske dyre ut, mest svart hvitt og grått, aldri noe som ser billig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...