Gjest Gjest_mona_* Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Hugser et dikt som jeg likte da jeg var ungdom.....men husker bare at det begynte med: Du skal få det godt Hanne. NOen som vet hvem som har skrevet det ?
Gjest Hanne Sand Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Hugser et dikt som jeg likte da jeg var ungdom.....men husker bare at det begynte med: Du skal få det godt Hanne. NOen som vet hvem som har skrevet det ? DU SKAL FÅ DET FINT, HANNE. Du skal få det fint, Hanne Det skal ikke være sånn bestandig Det som er vonde drømmer i natt Skal bli kvalt av sengeteppet Det som er redsel i dag skal bli trygghet i morgen Alle hus skal få glassvegger Alle telefoner skal bli hender Alle brev skal bli ansikter All nærhet skal bli varme Alle ord skal bli hud Du få det fint, Hanne Du skal få det godt, Hanne Alle stevnemøter skal arkiveres Og lånes ut på UB Alle blikk skal ligge til utsalg i bokhandlerne Det skal deles ut radioer med mennesker Alle kyss skal bli smaksprøver i Samvirkelaget All ensomhet skal settes i fengsel Det skal opprettes depresjonsstansavtaler fra menneske til menneske Og hvis du har bruk for meg, skal du smile tre ganger Du få det godt, Hanne Jeg skal huske deg som stemme Som hud skal jeg huske deg Som øyne, munn og hender skal jeg huske deg Som pause skal jeg huske deg Som øyeblikk og nærhet, som håndskrift og bokstaver Som meg og deg skal jeg huske deg Du skal få det fint, Hanne. Skrevet av Klaus Hagerup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå