Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Hva synes du om menn som ikke har noen utdannelse,kanskje til og med ikke fullført videregående. Er de automatisk uinteressante, bortsett fra hvis de tjener 800 000 + i året? Kunne du vært sammen med en mann som hadde lav inntekt og null utdannelse? Hvilke typer utdannelser kunne en fremtidig kjærste ikke ha? Kunne han vært sykepleier, førskolelærer, barneskolelærer, hjelpleier. Er advokater,leger og all slags finansfolk det første du ser etter? Mener du at folk som er lavtlønnete og lavutannede automatisk er "tapere"?
Gjest Emera Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 (endret) Jeg bryr meg ikke om hverken utdannelses- eller inntektsnivå hos menn. Virkelig ikke. Jeg er voksen og forsørger meg selv, og høye titler har aldri imponert meg. Endret 11. desember 2009 av Emera
Betina Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 Jeg bryr meg ikke om man ikke har høy utdannelse. Ville ikke hatt en kjæreste som var lege, direktør eller slike jobber for da hadde jeg aldri fått sett ham... Men det som er viktig for meg er at den andre parten også er med å bidrar økonomisk. Ellers ville jeg ikke bodd sammen med ham.
Ellevill Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 (endret) Jeg har ingen krav mht inntekt utover at han skal klare å forsørge seg selv. Jeg har ikke et ønske om å forsørge en voksen mann eller rydde opp i hans økonomiske rot. Jeg ønsker dessuten at han har en viss utdannelse, om han er rørlegger eller advokat er ikke viktig. Jeg tror det er viktig for meg at han har hatt et mål eller en ambisjon på et eller annet nivå. Endret 11. desember 2009 av Ellevill
Gjest beatme Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 Hva synes du om menn som ikke har noen utdannelse,kanskje til og med ikke fullført videregående. Er de automatisk uinteressante, bortsett fra hvis de tjener 800 000 + i året? Kunne du vært sammen med en mann som hadde lav inntekt og null utdannelse? Hvilke typer utdannelser kunne en fremtidig kjærste ikke ha? Kunne han vært sykepleier, førskolelærer, barneskolelærer, hjelpleier. Er advokater,leger og all slags finansfolk det første du ser etter? Mener du at folk som er lavtlønnete og lavutannede automatisk er "tapere"? Jeg må ærlig innrømme at jeg ser etter en som er litt "vellykket". Han trenger ikke å tjene ekstremt bra eller å ha høy utdannelse, men jeg føler på en måte ikke at det er så veldig maskulint med menn som jobber i barnehage o.l. Null utdannelse er ok, men ikke lav inntekt. Han bør tjene omtrent som jeg tjener i dag eller bedre. Ikke fordi han MÅ tjene bedre enn meg, men fordi jeg tjener ganske dårlig i dag også.
Elvira :) Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Det er ikke viktig hva han er utdannet, men om han ikke har noe skole utover grunnskolen så blir man jo nysgjerrig på hvorfor. Skyldes det latskap er det ikke imponerende og ingen pluss i boka. Han må kunne forsørge seg selv.
Purple Basil Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 For meg spiller det ikke noen rolle hva mannen jobber med, hvis han trives med det. Lønn er heller ikke viktig, MEN som ei anna her har sagt så bør han kunne forsørge seg selv på lønnen han har:) Jeg bryr meg ikke noe særlig om hvor lang utdannelse mannen har, men han bør ha fullført VGS synes jeg:)
Gjest j26 Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 Jeg bryr meg ikke i det heletatt hva slags udannelse og inntekt han har. Men han bør forsørge seg selv, og ha ambisjoner av et slag som er nevnt lenger oppe. Det er totalt uaktuelt for meg å bli sammen med en arbeidsfør mann som går på trygd fordi han ikke gidder å jobbe. Det er skammelig at fellesskapet skal betale for slike! Også vil jeg ikke ha en mann som syter over hvor fæl jobben er, men ikke gidder å hverken skaffe evt utdannelse eller legge litt vilje og arbeid i for å få en bedre jobb. Jobben er faktisk en de stedene man tilbringer mest tid, så da er det viktig at det er noe man er glad i, og bryr seg om, synes jeg! Men det at en kar har høy inntekt og "bra" jobb viser jo absolutt at han er villig til å jobbe for å få det han vil, så det er jo ikke turn off heller da
peanut_juice Skrevet 11. desember 2009 #9 Skrevet 11. desember 2009 Hva synes du om menn som ikke har noen utdannelse,kanskje til og med ikke fullført videregående. Er de automatisk uinteressante, bortsett fra hvis de tjener 800 000 + i året? Kunne du vært sammen med en mann som hadde lav inntekt og null utdannelse? Hvilke typer utdannelser kunne en fremtidig kjærste ikke ha? Kunne han vært sykepleier, førskolelærer, barneskolelærer, hjelpleier. Er advokater,leger og all slags finansfolk det første du ser etter? Mener du at folk som er lavtlønnete og lavutannede automatisk er "tapere"? Nettopp vært sammen med en i ett år, med null utdannelse. Gjorde meg absolutt ingenting. Eneste som var så teit var at pga det følte han seg ofte mindre smart en meg Og det var litt vondt for meg altså. Men nej, så lenge man har en jobb, spiller det ingen rolle om man har utdannelse eller ikke, i mine øyne.
Samantha Skrevet 11. desember 2009 #10 Skrevet 11. desember 2009 Eg syns generelt folk bør fullføre vidaregåande, rett og slett fordi alle har godt av dei kunnskapane ein sit igjen med etter dei åra. Så å bli ilag med ein som har slutta på skule etter ungdomskule/droppa ut på vdg, ville eg vore skeptisk til. Utover det er utdanning/ ikkje-utdanning eit fett. Kjæresten min har fagbrev som tømrar og eg syns det er topp å vere ilag med ein handyman. No har han fått seg jobb som byggeledar, og det er sjølvsagt supert. For meg betyr pengar litt. Ein treng ikkje tene 800 000kr, men eg vil gjerne at begge skal tene såpass bra at ein slepp å bekymre seg for økonomien. Eg trur det kunne vore fint å vere ilag med ein med samme utdanning som meg, fordi det er kjekt å kunne diskutere forskjellige problemstillingar osv. Men sånt kan eg bruke framtidige kollegaer til
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #11 Skrevet 11. desember 2009 Jeg må nok innrømme at det er vktig for meg at mannen har utdanning. Inntekt har lite å si. Jeg brenner selv for det jeg utdanner meg til, så ønsker meg en mann som også er utdannet og brenner for sitt yrke, han kan godt være sykepleier eller lærer. Ønsker faktisk mye heller det enn at han er advokat eller ingeniør. Ønsker en mann som er så opptatt av å hjelpe mennesker at han vil spesialisere seg til det med en utdanning
hjertesukka Skrevet 11. desember 2009 #12 Skrevet 11. desember 2009 Han må være nysgjerrig, fantasifull, handlekraftig og intelligent. Hvis han innehar alle disse egenskapene, tror jeg neppe han er en giddalaus sofasliter med ølmage. Hvem vil ha det, forresten? Hvilke papirer han har, spiller mindre rolle.
Cata Skrevet 11. desember 2009 #13 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har ingen krav mht inntekt utover at han skal klare å forsørge seg selv. Jeg har ikke et ønske om å forsørge en voksen mann eller rydde opp i hans økonomiske rot. Signerer denne. Jeg vil ikke risikere å måtte "fø på" en voksen arbeidsfør mann, men vil heller ikke kreve at han skal måtte holde liv i meg. Utdannelse er heller ikke veldig viktig, men han må ha vettet i behold . Dvs. han må være normalt intelligent, følge noenlunde med i det som skjer i samfunnet og ha en del kunnskaper om forskjellige emner selv om han ikke har formell utdannelse. Jeg anser det naturligvis ikke som en ulempe om han har utdannelse i en eller annen form. Må ikke nødvendigvis være akademiker, men han bør i det minste ha videregående skole.
Cata Skrevet 11. desember 2009 #14 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har ingen krav mht inntekt utover at han skal klare å forsørge seg selv. Jeg har ikke et ønske om å forsørge en voksen mann eller rydde opp i hans økonomiske rot. Signerer denne. Jeg vil ikke risikere å måtte "fø på" en voksen arbeidsfør mann, men vil heller ikke kreve at han skal måtte holde liv i meg. Utdannelse er heller ikke veldig viktig, men han må ha vettet i behold . Dvs. han må være normalt intelligent, følge noenlunde med i det som skjer i samfunnet og ha en del kunnskaper om forskjellige emner selv om han ikke har formell utdannelse. Jeg anser det naturligvis ikke som en ulempe om han har utdannelse i en eller annen form. Må ikke nødvendigvis være akademiker, men han bør i det minste ha videregående skole.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå