Sol&Måne Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Hei, Jeg reiser på ferie i morgen, og blir borte til 4 januar. Venter på et par pakker jeg har bestilt over nettet, og som er sendt fra nettbutikk for lenge siden (23 nov og 27 nov). Nå vet jeg jo at hentefrist på pakker er to uker også sendes de tilbake til butikken. Hvordan kan jeg unngå dette når jeg ikke er i byen? Jeg har ingen mulighet til å få hentet dem før. Går det an å få dem ettersendt til der jeg skal være i julen? Eller går ikke det når jeg allerede har oppgitt leveringsadresse (naiv som jeg er trodde jeg på "5-7 dager er standard leveringstid i norge". Urgh. Litt frustrert nå, vil jo ikke at de skal sendes tilbake, og jeg må bestille dem på nytt... Håper noen kan svare meg...
Gjest Invicta Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Har du sporingsnummer på de? Da kan du følge med og se når de ankommer postkontoret, og så ringer du og ber de videresende til der du er i julen. Det burde funke fint. Jeg har gjort det selv
Christiane_W Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 Kan du ikke bare bestille oppbevaring av posten mens du er på ferie? Evt. omadressere det til familie eller venner som er hjemme og kan hente pakkene for deg? Det koster jo noen kroner, men du slipper jo å bekymre deg for at pakkene returneres. Kan enkelt fikses på Posten.no
Sol&Måne Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2009 (endret) Tusen takk for så kjappe svar begge to Har dessverre ikke sporingsnummer, er sånn gratis frakt-ting fra utlandet, hvor man ikke kan finne ut hvor pakkene er... Jeg så på Posten.no sine sider, men det sto at oppbevaring av post ikke gjaldt pakker, at de ble sendt tilbake etter 2 uker uansett... Lurer på om hvis jeg omadresserer posten for denne perioden om pakkene blir sendt videre også, og ikke bare hentelappen? Er jo bare snakk om å flytte seg fra Bergen til Stavanger i et par uker, så burde jo kunne hente dem der i stedet... Hvis ikke må jeg bare se om jeg kjenner noen som er snille nok til å låse seg inn i postkassen min og hente pakken for meg, hehe Endret 11. desember 2009 av Sol&Måne
Gjest SmallTalk Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 Følg med på når de kommer frem til postkontoret, og ring og be om at de ikke returnerer pakkene når de egentlig skal returneres og si når du kommer innom og henter dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå