Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer bruker ca 4000 i mnd på mat.

Føler at vi er økonomiske da vi handler kun 1 dag i uka osv.

Men det hadde vært spennende å se hva dere bruker i mnd å sammenligne :)

Blir jo litt annerledes for de som er en hel familie men skriv gjerne hva dere bruker dere og :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To voksne og ett barn (1 år). Vi bruker ca 6000 i måneden (ikke inkludert lunsj på jobb og café/restaurantbesøk). Vi handler en dag i uken, foretrekker butikker med godt utvalg (som gjerne er litt dyrere) og lager det meste fra bunnen av.

Gjest Gjest_nora_*
Skrevet

HEi

Vi er en familie på fire ( barna er 9 og 13) og vi bruker 10000 i mnd på mat,det innbefatter alle husholdningsartikler som toalettpapir,vaskepulver osv....prøver å bruke mindre,men er vanskelig ....blir vel myyyye mer nå til jul.

Skrevet

Vi er familje på 3 (barn er 3,5 år) - bruker ca 7 000 inklusiv sma husholdartikler, som såpe, papir, vaskepulver, men exklusiv lunsj og *småmat* ute (brus, pølser, sjokolade på vei fra jobb osv).

Ganske mye, tror jeg. uansett at vi lager alt fra bunn.

Skal prøve å få ded fra og med Januar.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet (endret)

Skriveleif

Endret av ~Fantabulous_kitten~
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet
Heisann!

I gjennomsnitt bruker jeg ca 3-5000 i måneden. Det er kun til meg, men jeg regner da inn både mat og husholdningsartikler jeg bruker til daglig (såpe, kremer, medisiner ++). Må prøve å kutte i utgiftene, men vet liksom ikke hvordan. Ikke så økonomisk å handle for en, når man ikke har fryseboks så man kan fryse ned mat.

Hvor mye penger man bruker kommer mye an på hvor i landet man bor. Her i Tromsø er det for eksempel mye dyrere enn nede på Husnes.

Skrevet

Jeg alene bruker vel toppen 1400,- i måneden på mat tipper jeg, inkludert en del av de vanlige tingene som shampoo, såpe osv...

Skrevet

To voksne, vi bruker ca 7000 pr mnd. Vi har prøvd å bruke mindre men da føler vi at det går på bekostning av livskvaliteten ;) Mat er ganske viktig for oss.

Skrevet

Vi er et samboerpar i tyveårene som bruker 8000kr i mnd, men det er inkludert alt. Det vil si bensin, husholdningsartikler, kinobesøk osv...

Ikke røyker vi eller drikker noe særlig, henter kun en pizza hver lørdag, men pengene går :)

Vet ikke helt hva vi bruker på kun mat, men det er greit å vite at vi bruker 8000kr i mnd på alt. Det er det vi har til rådighet.

Skrevet

Jeg gikk igjennom nettbanken for en måned her i høst, og fant ut at på bare matbutikker og kiosker hadde jeg brukt over 7500 på en måned :overrasket: Da var ikke kafe/resturant regnet med, og heller ikke cashbetaling, som jeg antar kanskje var på 1000-lappen...

Jeg røyker da...men bruker maks, og det er virkelig maks 2000 på røyk i måneden. Så 6500 kanskje på mat og husholdningsprodukter...

Etter det har jeg blitt mr bevisst, men antar at jeg bruker 4-5000 i måneden enda...

Gjest annemor30
Skrevet
Jeg gikk igjennom nettbanken for en måned her i høst, og fant ut at på bare matbutikker og kiosker hadde jeg brukt over 7500 på en måned :overrasket: Da var ikke kafe/resturant regnet med, og heller ikke cashbetaling, som jeg antar kanskje var på 1000-lappen...

Jeg røyker da...men bruker maks, og det er virkelig maks 2000 på røyk i måneden. Så 6500 kanskje på mat og husholdningsprodukter...

Etter det har jeg blitt mr bevisst, men antar at jeg bruker 4-5000 i måneden enda...

2 voksne og 4 barn: 4000 i mnd. handler 1 gang i uken.

Skrevet

huff, jeg er ikke så flink emd budsjett og har brukt en god del på kaffe, kiosk og kantine, så forrige gang jeg skjekket lå jeg oppe i 2300kroner den 15. i den aktuelle mnd. Sjerpet meg litt, så antok at jeg endte på ca 3500. Og ligger nok rundt 3599-4500 på mat og varer fra daglighandel (vaskemiddel o.l.).. Målet mitt nå er å bli flinkere med budsjett og ta ut pengene mine i kontant, 600 pr uke, til mat o.l.

Skrevet

Vi budsjetterer med 4000 i mnd, og handler da en gang i uka. Da vet jeg at vi hvertfall har mat og det nødvendigste andre :)Så går vi noen ganger over, andre ganger under. Vi er to stk.

Skrevet (endret)

Jeg og samboeren bruker 2500-3000 på mat og andre husholdningsartikler :) Handler en dag i uken og fyller på når det trengs.

Endret av Gina_
Skrevet
Jeg og samboer bruker ca 4000 i mnd på mat.

Føler at vi er økonomiske da vi handler kun 1 dag i uka osv.

Men det hadde vært spennende å se hva dere bruker i mnd å sammenligne :)

Blir jo litt annerledes for de som er en hel familie men skriv gjerne hva dere bruker dere og :)

Jeg og mannen og nesten voksent barn annen hver uke bruker ca. 7000 kr i måneden på mat, vaske- og toalettartikler. Vi kjøper og spiser det vi har lyst på, og lager det meste fra bunnen av.

Skrevet

Vi er to stykker og bruker omkring 2-2500 kr i mnd.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Catarina
Skrevet

Til dere som er 2 personer og bruker fra 2500 - 3500 i mnd på mat og andre artikler;

Hva spiser dere til middag da?

Har dere middag hver dag?

Lite brus og gotterier?

Vi er 2, stk men det går fort 1500 i uka...og det kan helt sikker forbedres :-)

Skrevet
Til dere som er 2 personer og bruker fra 2500 - 3500 i mnd på mat og andre artikler;

Hva spiser dere til middag da?

Har dere middag hver dag?

Lite brus og gotterier?

Vi er 2, stk men det går fort 1500 i uka...og det kan helt sikker forbedres :-)

Vi spiser ofte god og fin middag vi, men middagene og alle andre måltider blir gjerne laget fra bunnen av. I tillegg kjøper vi mest mulig billigprodukter, spesielt First Price. Har kun én handledag i uken og spiser lite ute. Vi drikker lite brus, drikker heller saft som varer lenger, og spiser moderat med godterier.

Det som kanskje har gjort at vi sparer mest penger, er det faktum at vi har ukemenyer, som gjør at vi ikke kjøper mye unødvendig. I tillegg kjøper vi i store kvantum og fryser ned, og som igjen varer lenger.

Skrevet

Vi er 2 voksne, og bruker minimum 4000/mnd. Har egen matkonto med to kort, men den er alltid tom før måneden er over. Alt a husholdningsartikler går har, inkludert sjampo og balsam til meg. Vi skal ikke bruke det kortet til alkohol og godter, men det skjer likevel. Jeg betaler sjeldent mat til oss fra min konto, men jeg tror han pleier å gjøre det.

Gjest Catarina
Skrevet
Vi spiser ofte god og fin middag vi, men middagene og alle andre måltider blir gjerne laget fra bunnen av. I tillegg kjøper vi mest mulig billigprodukter, spesielt First Price. Har kun én handledag i uken og spiser lite ute. Vi drikker lite brus, drikker heller saft som varer lenger, og spiser moderat med godterier.

Det som kanskje har gjort at vi sparer mest penger, er det faktum at vi har ukemenyer, som gjør at vi ikke kjøper mye unødvendig. I tillegg kjøper vi i store kvantum og fryser ned, og som igjen varer lenger.

Dette bør vi prøve ut :-)Vi har mye impuls handlinger og det blir nok dyrt. Mye brus og gotterier, blir fort penger av det!

First Price produkter, har hørt at alt ikke er like godt?

Kan du anbefale noen som du vet er gode?

En fryser hadde nok vært en god invistering.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...