Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt her, så håper noen har noen hete tips :)

Familien har innført nye "regler" angående julegaver i år. I stedenfor å kjøpe gave til alle, skal hver og en kjøpe én gave (2-300 kroner), som så skal brukes i en pakkelek på kvelden. Leken ender med at alle sitter igjen med én gave hver.

Så er spørsmålet: Hva i alle dager kjøper man, når gaven skal passe like godt til unge i etableringsfasen som til besteforeldre på 85+? (Ikke spesielt ungdommelige besteforeldre heller :fnise: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes rimelig kjipt ut spør du meg. For meg handler jula om å kunne gi en fin personlig ting til de jeg har nærmest. Morroa faller jo litt bort når man ikke kan vite hvem som skal få gaven man kjøper.

Da er det eneste som duger sparebank1 visa gavekort - så kan bestemor på 85 kjøpe nips for den hvis hun får den, og så kan bror på 20 kjøpe seg et spill eller hva nå han synes er gøy.

Skrevet

Ja, jeg er egentlig helt enig, synes det er ganske kjipt selv. Synes det er moro å gi bort gaver, og synes det er litt dårlig gjort å skulle ta fra meg det! Men det er jo veldig "politisk korrekt", da- tror det er det som er hovedmotivet. Blæ..

Det er bare en liten del av familien jeg skal ha dette opplegget med- har mange nære som feirer andre steder og på andre måter, så jeg får kjøpt nok av gaver likevel heldigvis :)

Skrevet

Kjøp en humanitær gave. Jeg hadde aldri klart å finne på noe som passet..

Skrevet

Enig med Draum. Jeg kan ikke i min villeste fantasi komme på noe som både hadde passet min 22 år gamle studerende bror og min nesten 90 år gamle bestemor.

Hele ordningen høres rett og slett dritkjip ut, og jeg hadde protestert høylytt.

Skrevet
Kjøp en humanitær gave. Jeg hadde aldri klart å finne på noe som passet..

Eller gi et gavekort på lån i Kiva for eksempel.

Alternativt kjøp sild/noen gode oster/røkelaks el. spise og kose seg kan vel alle gjøre.

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er jeg som synes det er kjipt da =)

Kunne gjerne protestert høylydt- men dette er med stefamilie, som jeg ikke kjenner så godt, så jeg har ikke så lyst til å slå meg vrang. Får heller kose meg med pakkene til den andre familien :)

Fant forresten en ting som kanskje kan passe- hva synes dere?

http://www.gavetipsguide.no/overspennvern-for-pc

Det er visstnok en dings som gjør det trygt med elektriske apparater i tordenvær.

I utganspunktet en kjip dings- men jeg tenker at den kan være god å ha likevel? Selv er jeg 21 og kunne egentlig tenke meg en sånn selv, selv om jeg synes den hadde vært kjip å få til jul. Men når leken først er sånn.. :fnise:

Skrevet

Hvis dette er første året de har denne pakkeleken kommer de raskt til å oppdage at det er en ekstremt dårlig ide.

Det er jo ikke akkurat miljøvennlig om alle kjøper en ting hver til en av familiemedlemmene - og denne tingen hverken blir verdsatt eller brukt.

En bedre ide hadde vært om hver fikk sin "secret santa". At bestemor i all hemmelighet skal kjøpe gaven til lillebror, at lillebror i all hemmelighet skal kjøpe til mor og far, og at storesøster kjøper til bestemor osv.osv.

Skrevet
En bedre ide hadde vært om hver fikk sin "secret santa". At bestemor i all hemmelighet skal kjøpe gaven til lillebror, at lillebror i all hemmelighet skal kjøpe til mor og far, og at storesøster kjøper til bestemor osv.osv.

Helt enig i dette, det ville vært en mye bedre måte å gjøre det på.

Skrevet
Enig med Draum. Jeg kan ikke i min villeste fantasi komme på noe som både hadde passet min 22 år gamle studerende bror og min nesten 90 år gamle bestemor.

Hele ordningen høres rett og slett dritkjip ut, og jeg hadde protestert høylytt.

Jeg også - politisk korrekt får man være resten av året!

Jeg synes du skal kreve å få det omgjort, enda over ei uke igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...