Gå til innhold

Gave til fjortis som ønsker seg "sminke og sånn osv"

Kvist

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg kjøpe i julegave til ei jente på 14 år, hun er fra Oslo vest (og preget av det...) og skrev i ønskelista at det var sminke og sånn som var best å få :)

Tenkte max 200kr jeg da, altså en liten ting, dette er ikke ei jente jeg kjenner så godt. Hva bør jeg se etter? Noen merker som er et must for fjortiser? Og noen jeg bør holde meg langt unna? Husker meg selv som fjortis, da jeg fikk en Chanel øyeskygge ble jeg litt skuffa, venninna hadde jo fått en sak fra H&M med masse farger i og den var jo mye kulere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg har fått svaret "sminke og sånt" av fjortiser på spørsmålet "Hva ønsker du deg til jul?" så har jeg kjøpt renseprodukt. De er som regel ganske flinke til å kline på seg diverse produkter, men ikke like flinke til å fjerne det. Mascarafjerner kan vel være en ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillesøsterberte er 13 år, og har etter min mening en pen, nøktern stil (hun hadde altså glidd inn på vestkanten uten problemer) og hun kjøper sminken sin på H&M.

Fine farger, stort utvalg, og greie priser.

Der har de jo også mange fine gavesett rundt jul.

Edit: Jeg glemte jo hele poenget: I den alderen tror jeg ikke det har så mye å si om det er Chanel eller andre dyre merker, så lenge det er pent og litt kult (som et øyenskyggesett med fem forskjellige øyenskygger).

Lyse farger, litt skimmer, litt dollete, helt perfekt.

Endret av Cho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Skal se etter rens eller sminkefjerner jeg. Det var lurt.

Og så vet jeg at H&M fortsatt selger sminke til fjortiser ;) (og andre selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en søster som fortsatt er litt "fjortis" selvom hun nærmer seg 20 år gammel, og hun ønsker seg alltid sminke og sånn. Og hun får MYE av dette hvert år.

Så derfor pleier jeg å kjøpe som nevnt over, renseprodukter.

Kjøper gjerne også en god shampoo og balsam, eller en god hårkur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter er også et pluss. :jepp: Og jeg er enig me de andre: jeg husker selv at det var mye gøyere å få en hel haug med H&M sminke enn kun én Chanel øyenskygge.

Jeg husker også at vi likte veldig godt Snoopy- eller Hello Kitty-sminke (de selger dette på H&M), men jeg vet ikke hvor ''voksne'' 14-åringer nå til dags er og om dette kanskje blir for barnslig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjortiser har ofte helt elendige sminkekoster. Hva med å gi henne noen Sigmakoster som er suverene til å bare koste $9 pr stk?

F.eks.

SS239 - Eye shading brush $9: http://www.sigmamakeup.com/products/710.html

SS224 - Tapered blending brush $9: http://www.sigmamakeup.com/products/709.html

SS219 - Pencil Brush $9: http://www.sigmamakeup.com/products/708.html

Og så gir du henne et lite sminkekurs :) Evt. en superbillig H&M-pallett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tanja_*
Da jeg var fjortis var jeg veldig glad i palettene med fire forskjellige skygger i fra IsaDora.

Oooh, ja, det var jeg også, og de tester ikke på dyr heller vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_jenny_*

Skulle ønske noen hadde kjøpt en god rens, god hudkrem og bra foundation til meg da jeg var fjortiz. Ødela huden min med Garnier og Nivea og Max Factor osv. Kanskje du skulle introdusert henne for ID e.l.?

Jeg var veldig glad i presset pudder/3-i-1/compacts, og her var innpakningen viktigere enn pudderet for man dro den mest opp for å sjekke sminken i speilet. Tror jeg hadde blitt glad for en lekker Chanel Mat Lumiere compact eller noe.

Husker jeg også likte Isadora quadsene! Og når det gjaldt øyenskygger så var det egentlig mer kvantitet enn kvalitet det gikk i. Lindex og Cubus etc selger små kofferter med masse dill i til en billig penge, og på nettet kan man få enorme paletter til 200.

Hvis det er en ting alle sminkedukker elsker og må ha, så er det mascara. Her tror jeg til og med en fjortis vil sette pris på en bra en i stedet for de billige, for forskjellen er merkbar. YSL Faux Clis er en god mascara som også har litt stiligere innpakning enn plastlooken som Maybelline etc går for.

Alle berter må ha lipgloss, og de fra LipFusion er litt populære og "dyre". Og så får man jo store lepper. Wee.

Ting som oser blomster og bær og regnbuer fra Body Shop er også populært blant fjortiser. Kjøp et sett med body butter etc som er rosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei

Jeg kjenner ingen fjortiser, så jeg vet ikke hvor mye det appelerer, men da jeg var på vita igår så jeg at de hadde en koffert med masse sminke (øyne, lepper, negler ++) til 199 kroner. Da får hun veldig mye ihvertfall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillesøster går vel under kategorien fjortis, og hun hadde rett og slett blitt skuffet hvis hun hadde fått snoopie og hello kitty sminke. Hun og store deler av venninnegjengen hennes bruker MAC, så det er vel kanskje en sikker vinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vita har nå tilbud på en fin palett fra IsaDora til 179. ¤ øyenskygger, en blush og ne lippgloss. IsaDora er mye bedre på kvaliteten enn H&M... Vita har også markwins sminkesett fra 69kroner og opp til rett over 200-lappen. I disse får man mye, men kvaliteten er jo ikke like god som andre merker....

Eller er jo maskara en slager, mange butikker har nå tilbud på MaxFactor, ved kjøp av to produkter får man en lite veske med diLeonardo da Vincierse minis, fin gave. Og de fleste merker har også gavepakker emd de mest populære produktene, f.eks en maskara og eyeliner (alt fra billigmerkene til parfymerimerkene...)disse koster fra rundt 150 til 300 avhengi av merket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg 15 år så jeg er jo nesten like gammel som henne. Vi tenker på at H&M er et "dårlig" merke fordi det ikke er dyrt. Så vi blir mest glad for å få noe dyrt som Chanel. Hva med å gi henne en startpakke fra ID? Eller mascara? Kanskje en lipgloss eller blush eller øyeskygge. Det er mye å velge mellom. Men en ting jeg vil ha til jul er et gavekort på et parfymeri. Da kan hun kjøpe det hun selv vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ID er vel en smule dyrt for en 14-åring? Spesielt hvis du skal ta sjansen på å kjøpe uten å finne riktig nyanse først eller teste om hun tåler/liker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...