Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst på en stødig firhjuling når vi skal kjøpe barnevogn, og står mellom disse:

*Emmaljunga Citycross +citybag

*De tre(?) ulike duovognene til Emmaljunga (hva er egentlig forskjellen?)

*Emmaljunga kombiløsning?

*Brio Happy

*Simo Kombi

*Simo Duo

Har dere erfaring med noen av dem? Hvilken vogn har dere hatt, og hvor lenge hadde barnet plass i bagvognen? Var sportstelen ok når dere måtte bytte, eller var babyen egentlig litt for liten til den den første tiden?

Skrevet

Vi har lyst på en stødig firhjuling når vi skal kjøpe barnevogn, og står mellom disse:

*Emmaljunga Citycross +citybag

*De tre(?) ulike duovognene til Emmaljunga (hva er egentlig forskjellen?)

*Emmaljunga kombiløsning?

*Brio Happy

*Simo Kombi

*Simo Duo

Har dere erfaring med noen av dem? Hvilken vogn har dere hatt, og hvor lenge hadde barnet plass i bagvognen? Var sportstelen ok når dere måtte bytte, eller var babyen egentlig litt for liten til den den første tiden?

hei:) vi har simo duo, og er kjempefornøgd, ville valgt den i stedet for simo kombi, med mindre du har behov for å bære barnet i bagen. den er veldig god å trille,selv på snø. den er litt tung å løfte inn i bilen, men veldig lett å trille, ville uansett vogn valgt lufthjul! hun er nå tre mnd, har veldig god plass enda, selv med en stor voksi classic i. litt usikker på hvordan overgangen til sportsvogn blir, men i duobagen er det en plate i ryggen du kan sette opp, slik at du kan bruke den lenge, selv om barnet vil opp å sitte. har hørt folk kan bruke bagen opp mot 1 år.

har også hørt mange som er fornøgd med citycross vogna, men den har ikke lufthjul, og jeg likte ikke designet

Skrevet

Jeg hadde valgt City Crossen. Jeg liker veldig godt sportsvogndelen til den vogna. Noen syns City Bagen er litt liten, men det kan jeg godt leve med, det er ingen problem å flytte en 5-6 måneder gammel baby over i sportsdelen, den er lun og god.

Da vi skulle ha vogn første gangen, prøvde jeg madrassen til Emmaljunga Edge Duo Combi i City Bagen, og den passet. Så den er ikke mye mindre enn Edge-bagen, bare litt smalere i fotenden.

Har også lest rundtomkring at lufthjulene til Smart Duo passer City Crossen.

Skrevet

Vi har Simo kombi og er veldig fornøyde. Bruker den til andre barnet nå. En vogn som holder seg veldig godt.

Vi kunne bruke bagen til førstemann var 8 mnd. Kunne sikkert brukt den enda lenger, men da begynte han å klatre ut av vogna. Sportsdelen er også veldig grei å ligge i - full liggestilling. Også fin når ungen sitter, siden ungen da har ansiktet vendt mot deg, noe som anbefales for de minste barna.

Skrevet

Vi har Brio Happy, og jeg er kjempefornøyd! :klappe:

Kun et lite minus; Gutten vår har vært lang siden fødsel (55cm som nyfødt) og vi måtte bytte til sportsdel da han var 4 måneder.

Men det er ikke noe stort problem, for sportsdelen kan snus begge veier, og ryggen kan legges helt flat.

Alt i alt ei super vogn; lita og nett; enkel å få med seg :)

Skrevet

Det virker som alle er fornøyd med vognen sin.

Jeg har citycross og er fornøyd. Jeg hadde ett lite barn og derfor flyttet vi ikke så tidlig over til sportsdelen. Sportsdelen er som umuriel sier lun og god så det har ikke så stor betydning. Som førstegangsmor er jeg veldig fornøyd med at sportsdelen var vendt mot meg slik at jeg kunne se barnet hele tiden. Nå er det greit fordi jeg kan kommunisere med barnet når vi går lange turer. Du kan selv velge hvilken vei du vil ha sportsdelen, vi varier.

Besteforeldre som triller synes den er så enkel og behaglig og trille. Håndtaket kan også justeres veldig mye, slik at det passer til lave meg og høye farmoren.

Skrevet

Vi har Brio, er kjempefornøyd med den!

Lett å legge sammen, lett å trille å vugge på.

Skrevet

Emmaljunga og Simo (spes Simo) er tunge vogner, men egner seg veldig godt til små babyer.

Datteren min begynte med sportsdel da hun var 5-6 måneder og da kjøpte vi ny vogn tvert, siden det ble ekstremt tungt å trille rundt på en tung unge og en tung vogn.

Skrevet

Forskjellen på Emmaljunga vognene er utstyret og kvaliteten på noen av delene.

På Duo edge med sportsunderstell kan du f.eks. snu styret og justere høyden mye, den har voggefunksjon på bagdelen, lufting i både bag og kallesje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...