Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har satt opp et linjediagram i excel. Hvordan kan jeg få til gjennomsnittet av dette? Linjen går som en bue og jeg vil ha en linje rett over som kan vise hva gjennomsnittet ligger på.
Hanselot Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har satt opp et linjediagram i excel. Hvordan kan jeg få til gjennomsnittet av dette? Linjen går som en bue og jeg vil ha en linje rett over som kan vise hva gjennomsnittet ligger på. Kan du ikke regne ut gjennomsnittet i regnearket og legge til denne som en ekstra funksjon i grafen da?
Gjest TS Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 Kan du ikke regne ut gjennomsnittet i regnearket og legge til denne som en ekstra funksjon i grafen da? Hei, Jo det kan jeg, men har hørt det finnes en måte å gjøre det på slik at jeg får en rett strek gjennom hele grafen og som viser gjennomsnittet.
Hanselot Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 Hei, Jo det kan jeg, men har hørt det finnes en måte å gjøre det på slik at jeg får en rett strek gjennom hele grafen og som viser gjennomsnittet. Du kan høyreklikke på selve grafen og velge "Add Trendline" dersom grafen er 2D. Det er tilfelle på min versjon av Excel, men finner ingen som gir ett gjennomsnitt(horisontal strek) av funksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå