Gå til innhold

Vennelisten etter de nye endringene på facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Registrerer at facebook har gjort noen endringer i privacy-policyen (igjen!). Jeg er litt paranoid når det gjelder privatliv på nett, så jeg opprettet en falsk bruker for å sjekke hva som er tilgjengelig av informasjon på profilen min for andre enn vennene mine. Ser da at alle sidene jeg er "fan" av kommer opp, samt hele vennelisten min (som jeg hadde skjult). Har lett overalt for å finne igjen funksjonen for å skjule vennelisten, men det ser rett og slett ut som den er fjernet?? Har facebook rett og slett fjernet muligheten til å skjule vennelisten? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet (endret)

Har ikkje peiling, finner ikkje det eg heller :/

Eg ser ikkje vennelista til enkelte folk (sambo bl.a) etter siste privacy oppdateringen, men etter den kom så kan eg poppe innpå og kikke på ikkje-venners profilbilder (anbefaler deg å kikke på albuminnstillingene, for nå vil profilbilde album syns for alle på facebook med mindre man har skrudd opp sikkerheten der) og vennelister og "fan av" liste..

Men lurer på hvorfor eg ikkje kan se vennene til sambo (som forøvrig ikkje har hatt den skjult) og andre folk, mens eg ikkje finner ut hvor eg kan skjule mi. Vil ikkje at hvem som helst skal kunne gå innpå å se hvem eg er venn med (pga facebook-vennehorer).

Endret av Syrin_Ulven
Skrevet

Får ikke til å skjule verken vennelista, profilbildet eller listen over "fan av". Og synes egentlig dette er litt plagsomt. :sur:

Det må da være noen som vet om dette kan endres? :forvirret:

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Tror ikkje det. Satt å kikka igjennom tidligere på innstillingene, men tror ikkje eg har sett noe sånt så langt. Får bare håpe de fikser det så man kan skjule venneliste og den fan av greia i det minste.

Skrevet

Jeg har satt alt til synlig kun for venner. På forhåndsvisning av profilen min er det kun navnet mitt, "send melding" og "legg til som venn" som er synlig. Håper det er slik at forhåndsvisningen faktisk stemmer med hva andre ser...?

• 2 år senere...
Skrevet

1. Åpne lista for alle vennene dine

2. Øverst på siden står det rediger.

3. Sett den til egendefinert - Kun Meg - lagre

Gå tilbake til profilsiden din og klikk på "tannhjulet" til høyre under forsidebildet (om du har det...) og klikk "vis som....."

Skriv inn navnet til en venn.

De vennene som da kommer opp som synlige (på tross av at du har satt at kun du skal kunne se dem) er felles venner med den vennen du skrev inn navnet på.....

Vi kan altså ikke skjule oss helt for alle, men kanskje det kommer etter hvert?????

Håper.......

Synes ikke om at JEG skal sunliggjøre mine venner på FB om de ikke ønsker det selv.

Mine venner skal få lov å bestemme sin Privacy selv, og ikke bli profilert via meg....... Liker det ikke men sånn er det......

Skrevet (endret)

Hmm.. jeg har vennelista mi usynlig for offentligheten, men husker ikke hvordan jeg har gjort det. Kan rote litt rundt i innstillingene mine og se om jeg finner noe.

Og skifte det tilbake, for jeg vil ikke ha den usynlig :fnise:

Edit: så at AB allerede hadde forklart det ja :P

Endret av HedvigR

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...