Gå til innhold

Rehabiliteringspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottar rehabiliteringspenger fra nav da jeg ikke klarer å utføre jobben min pga sykdom. Håper å komme meg ut i jobb/omskolering om ca et år da jeg skal igjennom operasjon nå snart og vil starte med opptrening så fort som mulig.

Mitt spørsmål til dere er: kan jeg iløpet av året som kommer utføre ulønnet arbeid? Dvs, min samboer har startet et lite as der han forhandler varer ut til kunder. I praksis blir det sånn at det enkelte dager kommer folk hjem til oss for å hente varer mens mannen min er på jobb.

Det jeg både klarer og ønsker er å levere varer til de kundene som kommer hjem til oss på dagtid. Det er snakk om ca to kunder pr dag. Jeg må da finne frem det de vil ha, ta imot betaling og signere kvittering.

MEN kan jeg gjøre dette iom at jeg mottar stødnad fra nav???? Jeg ønsker jo ikke å gjøre noe galt og føler veldig på dette da jeg faktisk ikke på noen måte klarer å utføre min tidligere jobb....

Kan noen hjelpe meg med mitt dilemma som da blir:vil gjerne hjelpe min samboer men ønsker ikke å gjøre noe feil i forhold til nav.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns du skal spørre saksbehandleren din på nav....

er mest overasket over at du ser på det som arbeid....

Høres ut som en liten tjeneste, spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...