Gå til innhold

Utgått gavekort på Tilbords... noe håp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jula for to år siden fikk jeg to gavekort på Tilbords som jeg la til side da jeg skulle flytte, og det ikke var særlig mye vits å kjøpe masse glass før jeg kom til den nye byen. Vel installert fant jeg aldri igjen disse kortene, lette overalt, men uten resultat.

Nå, over et år senere, dukker de plutselig opp blant noen julekort.

Det er gavekort på tilsammen 700 kr. Type elektronisk, og de gikk vel ut i 2008.

Noen som har erfaring med dette, og om det er håp om å få handlet noe for dem? Dette er jo penger som butikken har fått, så kan ikke skjønne at det skal være noe problem... men kvier meg litt for å prøve meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at du får handlet noe. Er det utgått,så er det utgått. Det er ikke butikken sin feil at du surret det vekk.

Skrevet

Kontakt butikken(e) der gavekortene er kjøpt og spør!

I kjeden der jeg jobber er vi strenge med elektroniske gavekort; disse blir aktivert med 1 års gyldighet når de kjøpes og butikkene kan ikke overstyre dette. Vet at det har blitt gjort unntak i helt spesielle tilfeller, disse har vært godkjent av hovedkontoret.

Skrevet

Butikken kan få problemer fra selve firmaet om de leverer inn et gavekort til regnskapet som gikk ut for 2 år siden. Så du må nesten bare rett og slett høre med de om det går greit..

Skrevet

Butikker som enda ikke har elektroniske gavekort bruker, merk jeg sier bruker, å godta eldre gavekort. Man har jo tross alt lagt igjen penger i butikken uten å hente ut noe. Er det elektronisk, så skjønner jeg at det er mer problematisk...

Skrevet

Jeg har selv oppevd at butikker har godtatt gavekort og tilgodelapper som har gått ut på dato, men det har ikke vært snakk om elektroniske gavekort. Såvidt jeg vet slutter de elektroniske gavekortene å virke når de går ut på dato så man får ikke brukt det i kortterminalen.

Jeg vil uansett anbefale deg å kontakte butikken der kortene er kjøpt og høre om de kan hjelpe deg. De fleste butikker er jo interessert i å ha fornøyde kunder, så om du tar det opp på en hyggelig måte er sjansen stor for at de vil forsøke å finne en løsning begge parter kan leve med.

Skrevet

Står det på kortet at det bare er gyldig et år? I så fall er det nok det de forholder seg til, men du kan jo prøve likevel. I butikken jeg jobbet i tidligere tok vi imot gavekort selv om det var gått over et år, men disse var ikke elektroniske da. De hadde bare en kode vi skulle taste inn (som i prinsippet skulle gå ut etter et år, men de varte som regel lenger likevel).

Om det ikke står gyldighetstid på kortet skal det være gyldig i tre år.

Skrevet

På tilbords kan du sjekke saldoen på gavekortet ved å taste inn koden på kortet. Får du opp en saldo da ville jeg ringt pratet med en butikk på mandag og om de godtar det da så ville jeg kasta meg i bilen og brukt det opp. Får du ikke opp saldo er nok kortet slettet.

Jeg fikk gjort dette med et gavekort fra G-sport som jeg fant littegrann seint.

Skrevet

Har snakket med ei hurpedame på den lokale Tilbords, og hun bet nærmest av meg hodet før jeg fikk spurt. Hun påsto også at pengene bare "forsvant" og at butikken ikke så noe til dem hvis gavekortet ikke ble brukt. Da jeg ringte hovedkontoret sa de at det var opp til butikken om de ville godta kortet, men i utgangspunktet var det for sent. De bekreftet dog at ingen penger forsvinner, pengene får butikken som solgte gavekortet beholde, som man jo skulle tro:)

Prøver en annen Tilbordsbutikk til uka (der et av gavekortene ble kjøpt) og ser hva de sier.

Skrevet

Ta kontakt med butikkene der kortene er kjøpt (dersom det ikke er din lokale Tilbords), siden Tilbords stort sett er basert på franchisedrift har de fleste butikkene forskjellige eiere og det er nok enklere å snakke med de som har tjent pengene på å selge gavekortet i utgangspunktet.

Skrevet

Står det på kortet at det bare er gyldig ett år?

Hvis ikke, er gyldighetstiden tre år.

Sjekk det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...