Gå til innhold

Frisør i Bergen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Signe_*
Skrevet

Jeg vet emnet har vært oppe før, men lager en ny siden det stadig dukker opp nye frisører og nye brukere her inne. :)

Jeg tror jeg har utviklet en smule frisørangst.. De to siste gangene jeg har klippet meg har jeg blitt så utrolig misfornøyd, og frisøren har virkelig tatt seg til rette og gjort som hun ville. Jeg har bare vært 2 ganger hos frisør det siste året, for så lang tid har det faktisk tatt å la håret vokse ut igjen..

Jeg har hårlengde litt nedenfor skuldrene, normal hårtype. Ønsker meg en enkel, grei frisyre - skrådd foran, evt. en skrålugg. De siste gangene har jeg endt opp med skikkelig oppklippet hår, det korteste var i ørehøyde bak - til tross for at jeg understreket at jeg ikke ønsket oppklippet hår bortett fra kanskje pittelitt om det ville gi liv til frisyren. Begge de to siste gangene har håret dessuten vært skjevt klippet.

Puh. Saken er altså, jeg trenger en frisør i Bergen. Ikke noe fancy-smancy, jeg vil ha en klassisk frisyre, men jeg ønsker meg en god klipp og en frisør som kan klippe skrålugg som harmonerer med ansiktet mitt.

Er det noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til Think Hairwear, like ved fløybanen. Der er dem veldig flinke alle sammen. Og husk at du kan klage hvis du ikke blir fornøyd! Men det er viktig at du forklarer hva du vil ha veldig nøye. Pørv og få frisøren til og gjenta det du vil ha før han/hun går løs i hodet på deg. Da er du sikker på at de har forstått...

Gjest Gjest_Cecilie_*
Skrevet

Evy hos Image Hairdesign er flink :) Har en salong på Nesttun og en i sentrum (nærheten av kinoen)

Gjest Gjest_Tanja_*
Skrevet

Jeg opplevde å få klippet bort buen bak selv om jeg presiserte at jeg ville beholde den. Det var surt. Har klassisk sveis, litt skrådd foran og oppklippet, langt hår. Jeg klipper meg hos Chic Hårstudio (Håkonsgaten 17) nå, mest fordi de tilbyr 40% til studenter, men de er flinke også.

Gjest Gjest_lalala_*
Skrevet

Ruth som jobber på Lagunen er fantastisk! :D

Gjest Gjest_Anita_*
Skrevet
Jeg opplevde å få klippet bort buen bak selv om jeg presiserte at jeg ville beholde den. Det var surt. Har klassisk sveis, litt skrådd foran og oppklippet, langt hår. Jeg klipper meg hos Chic Hårstudio (Håkonsgaten 17) nå, mest fordi de tilbyr 40% til studenter, men de er flinke også.

:kjefte:

Hvor var det dette skjedde?

Gjest Gjest_Tanja_*
Skrevet
:kjefte:

Hvor var det dette skjedde?

TopTwenty på galleriet... Ved en senere anledning samme sted var det en annen som skulle stusse håret mitt, hun klipte rundt mens håret lå nede! Det ble selvfølgelig utrolig hakkete. Hun tygde tyggis på en irriterende måte mens hun skamferte meg også. Setter ikke min fot innenfor der igjen.

Skrevet

Jeg går til frisør hos Dada Hårstudio på Telegrafen. Har opplevd én gang å få en frisør jeg var misfornøyd med der, mens de to andre jeg har vært hos er jeg kjempefornøyd med. Nå bestiller jeg alltid time på nettet, da velger jeg selv frisør og ser når den frisøren jeg vil ha er ledig :) Kjempepraktisk!

Den jeg er mest fornøyd med, og som jeg alltid velger om det passer, er Anne Marthe på Telegrafen. Har selv skrå lugg og enkel frisyre som er litt oppklippet og avrundet bak.

Skrevet
Jeg går til frisør hos Dada Hårstudio på Telegrafen. Har opplevd én gang å få en frisør jeg var misfornøyd med der, mens de to andre jeg har vært hos er jeg kjempefornøyd med. Nå bestiller jeg alltid time på nettet, da velger jeg selv frisør og ser når den frisøren jeg vil ha er ledig :) Kjempepraktisk!

Den jeg er mest fornøyd med, og som jeg alltid velger om det passer, er Anne Marthe på Telegrafen. Har selv skrå lugg og enkel frisyre som er litt oppklippet og avrundet bak.

Hva er prisen på klipp hos Dada?

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Renate_*
Skrevet

Prøv C.C.Dame's i Vestre Torggt. Proff salong, behagelig betjening og godt oppdatert på mote og produkter. :):kaffekopp: nydelig kaffe og te serveres

• 4 måneder senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

hei!Til de som søker etter gode frisører i bergen, ta turen opp til Elegance frisørsalong i strandgt.har gått der i to år nå og er bare super fornøyd. de er erfarne og veldig dyktige. :)

Skrevet

http://www.maxmilan.com/

MaxMilan i Marken. Jeg skal ikke gå noen andre steder iallefall, de er kjempeflinke!

Prøvde DeCapo på bergen storsenter, men de var ikke noe for meg. De hadde det himla travelt, og klippet motsatt av hva jeg ville ha, samt at de brukte 90% av tiden til å klage over hvor stygt klippet/farget jeg var fra før. Gosh.

Skrevet

Jeg går alltid til Huldra. Men jeg har langt hår, og når jeg er hos frisøren blir det bare stussing og hårkur, så jeg kan ikke uttale meg om hvor flinke de er til å klippe ordentlige frisyrer. Har iallefall ikke opplevd at de har gjort noe jeg ikke har bedt om.

Huldra er en økologisk frisør og det lukter skikkelig godt der, i motsetning til vanlige frisører der det lukter kjemikalier, ei lukt jeg ikke kan fordra. Samme med håret etterpå.

Skrevet

Jeg vet emnet har vært oppe før, men lager en ny siden det stadig dukker opp nye frisører og nye brukere her inne. :)

Jeg tror jeg har utviklet en smule frisørangst.. De to siste gangene jeg har klippet meg har jeg blitt så utrolig misfornøyd, og frisøren har virkelig tatt seg til rette og gjort som hun ville. Jeg har bare vært 2 ganger hos frisør det siste året, for så lang tid har det faktisk tatt å la håret vokse ut igjen..

Jeg har hårlengde litt nedenfor skuldrene, normal hårtype. Ønsker meg en enkel, grei frisyre - skrådd foran, evt. en skrålugg. De siste gangene har jeg endt opp med skikkelig oppklippet hår, det korteste var i ørehøyde bak - til tross for at jeg understreket at jeg ikke ønsket oppklippet hår bortett fra kanskje pittelitt om det ville gi liv til frisyren. Begge de to siste gangene har håret dessuten vært skjevt klippet.

Puh. Saken er altså, jeg trenger en frisør i Bergen. Ikke noe fancy-smancy, jeg vil ha en klassisk frisyre, men jeg ønsker meg en god klipp og en frisør som kan klippe skrålugg som harmonerer med ansiktet mitt.

Er det noen som har noen tips?

Gå til Maria på Deva Frisør Nesttun, hun er utrolig dyktig. Jeg hadde som deg frisørskrekk og hadde ikke klippet meg på flere år før jeg snublet over Maria etter anbefaling fra en venninne.

Hun er utrolig dyktig både til å klippe og frisere, men også det å finne form og farge som kler akkurat deg.

Nå er jeg så trygg på Maria at jeg ikke en gang tar meg bryet med å fortelle henne hvordan jeg vil ha det, hun VET hva jeg passer og jeg føler meg alltid smashing når jeg går ut derfra. Jeg har gått fra langt, til kort og om 2 dager skal jeg få langt hår igjen og jeg er helt sikker på at resultatet blir like bra som alltid.

Lykke til:)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hva er prisene på klipp hos de forskjellige frisørene i Bergen? :)

Skrevet

Hva er prisene på klipp hos de forskjellige frisørene i Bergen? :)

Varierer vel litt vil jeg tro, jeg betaler ca 1200-1500 kr for vask, kur, klipp, striping og styling (ikke vanlige blåse-tørt-med-hårtørrer styling, men yey nå-vil-jeg-på-byn-styling) hos Deva:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg går alltid til Huldra. Men jeg har langt hår, og når jeg er hos frisøren blir det bare stussing og hårkur, så jeg kan ikke uttale meg om hvor flinke de er til å klippe ordentlige frisyrer. Har iallefall ikke opplevd at de har gjort noe jeg ikke har bedt om.

Huldra er en økologisk frisør og det lukter skikkelig godt der, i motsetning til vanlige frisører der det lukter kjemikalier, ei lukt jeg ikke kan fordra. Samme med håret etterpå.

Er det ein dyr salong? Kor mykje du betalar for farging?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...