Gå til innhold

Ketchupflekk på svart bukse

Tellito

Anbefalte innlegg

For noen uker siden klarte jeg å søle en hel dam med ketchup på buksebeinet mitt.. Først tørka jeg det enkelt vekk med en serviett, men i frustrasjon for den mørke flekken som kom, løp jeg opp på badet og prøvde å vaske det vekk med håndsåpe sånn midlertidig. Da jeg tok buksa ut av vaskemaskinen noen dager etter, så jeg det fortsatt var en STOR flekk på låret :sukk: Jeg prøvde deretter å skrubbr med bio tex flekkfjernimgsmiddel og dermed maskinvask etterpå, og dette har jeg gjentatt 4-5 ganger men flekken går ikke vekk!! :tristbla:

Noen som har tips hvordan jeg kan få vekk flekken?

Beklager om løsningen er litt opplagt, men jeg har virkelig ikke peiling xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som kan være litt dumt å gjøre er å prøve å vaske flekken mange ganger uten å få vekk flekken, siden den kan sette seg bedre i stoffet. Men du kan jo prøve å fukte flekken med oppvaskmiddel og la det ligge i noen timer før du vasker det. Vask på så mange grader som plagget tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Elbereth_*

Jeg vet ikke helt hvordan det går når du har vasket så mange ganger, men her i huset er det ikke den flekk som ikke har forsvunnet med litt zalo. Jeg heller zalo direkte på flekken og latr plagget ligge litt før det vaskes på vanlig måte. Grønske og tomatsaus selv på hvite plagg er ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...