Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan særtilskudd skal beregenes? Hvis en forelder har høy inntekt og en har lav inntekt, skal da den som har høy inntekt betale mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sakset fra NAV's sider:

"Utgiftene skal fordeles mellom foreldrene forholdsmessig ut fra hvor store inntekter de har. Dersom barnet har egen inntekt over 30 ganger fullt bidragsforskudd, tas det hensyn til den overskytende delen i beregningen. Den av foreldrene som ikke har betalt utgiftene, blir pålagt å betale sin andel i form av særtilskudd.

Den som skal betale særtilskudd, kan ikke bli pålagt dette dersom vedkommende på søknadstidspunktet ikke hadde full bidragsevne til å betale et løpende barnebidrag."

http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/S%C3%A6rtilskudd

Skrevet
Sakset fra NAV's sider:

"Utgiftene skal fordeles mellom foreldrene forholdsmessig ut fra hvor store inntekter de har. Dersom barnet har egen inntekt over 30 ganger fullt bidragsforskudd, tas det hensyn til den overskytende delen i beregningen. Den av foreldrene som ikke har betalt utgiftene, blir pålagt å betale sin andel i form av særtilskudd.

Den som skal betale særtilskudd, kan ikke bli pålagt dette dersom vedkommende på søknadstidspunktet ikke hadde full bidragsevne til å betale et løpende barnebidrag."

http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/S%C3%A6rtilskudd

Takk for hjelpen!

(Saken gjelder betaling av advokatutgifter. Faren har saksøkt barna våre i en arvesak. Jeg har hittil betalt ca 40 000 i advokatregninger, og det har enda ikke vært rettsak. En veldig spesiell sak, men jeg har endelig fått vite at jeg kan søke særtilskudd gjennom NAV. Hvis noen har erfaring med en lignende sak vil jeg gjerne høre om deres erfaringer.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...