addict Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Jeg kom hjem fra sykehuset nå etter å ha vært der i over et døgn. Fikk en skikkelig brekningsbølge på tom mage i går morrest og hadde blod i oppkastet. Er jo logisk at magen, spiserør og slimhinner blir irriterte og kan få små rifter når man kaster opp så kraftig og kun har magesyre i magen. Så ikke på dette som noe spesielt farlig. Fortalte dette til min mor og hun ringte legen for å høre. Ikke lenge etter ringte han meg og sa at han ville ha meg innlagt. Jeg tenkte at det ikke skadet å sjekke, så jeg dro på sykehuset. Det ble jeg kjapt lagt på observasjon og fikk beskjed om at jeg måtte igjennom en gastroskopi-undersøkelse, noe som var ok. De sa at det kunne være bare en rift som ville gro selv, for de hadde ingen medisiner å gi meg som var gravid uansett. De ville likevel sjekke. Måtte faste. Timene gikk og natta gikk og kl 15 i dag så var det enda ikke tegn til at operasjonsstua skulle bli ledig. Da hadde jeg fastet i 40 timer pga lite mat dagen før. På dette tidspunktet var jeg så dårlig at jeg serriøst trodde jeg skulle stryke med, selv om jeg såklart var i gode hender. Jeg sliter med sterk svangerskapskvalme og dette blir 10 ganger værre når jeg ikke spiser. Hadde ligget og kastet opp på tomgang hele natta, var utslitt, hadde hodepine av en annen verden og var så sulten at magesekken vrengte seg, noe som resulterte i magesmerter. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke ville få noen form for beroligende under gastroskopien siden jeg ble gravid, og dette gjennomføres somregel med valium.. Til slutt fikk jeg snakket med kirurgen og fortalte han at grunnen til at jeg var syk var at jeg ikke fikk spise, og at blodprøvene var fine, blodtrykket var fint og urinprøvene var fine. Jeg var ikke SYK, men utslitt og preget av svangerskapskvalme som kun ville gi seg om jeg spiste. Hadde heller ikke tegn til blod i oppkastet og hadde ikke hatt det etter jeg kom til sykehuset. Sa også at jeg ikke ville ha undersøkelsen i den tilstanden jeg var i, for jeg har aldri vært så utslitt, bekymret, kvalm, hatt så sterk hodepine eller vært så desperat etter mat før.. Å stikke et kamera ned i halsen uten medikamenter eller lignende var det siste jeg ville. Kunne risikere å måtte ligge fastende i et døgn til.. Han anbefalte meg å ta undersøkelsen, men sa at jeg kunne dra om jeg absolutt ville. Fikk mat, lå på observasjon i en times tid og ble skrevet ut. Nå føler jeg meg helt fin igjen, bare veldig sliten og preget av besøket.. Er såklart redd for at jeg skal ha tatt en egositisk avgjørelse da jeg har en baby i magen i sin 12 uke.. Likevel følte jeg at det var værre å ha det så vondt, det er jo ikke bra for babyen det heller. Hva ville du har gjort? Har du opplevd lignende?
Gjest mm Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 hei, jeg slet også med ekstrem svangerskap kvalme og kastet opp i ett sett i 3mnd. og akkurat som deg; når jeg spydde blødde jeg også masse! også når jeg ikke hadde spist (ergo kun spydde magesyre) var det mye blod, til tider like mye som det var spy.. høres ekstremt ut når jeg tenker meg om.. jeg fikk selvsagt hetta av all blodet og var redd det kom fra magen, men neida, da jeg sjekket munnen min var det kun tannkjøttet mitt som blødde ekstremt mye! helt fra svangerskapet startet har jeg hatt ett betent tannkjøtt (også før graviditeten hadde jeg tannkjøtt som lett blødde ved tannpuss, men det ble tydelig værre da jeg ble gravid). jeg kan begynne å blø uten å ha noe i munnen (feks. mat eller tannbørste). men spesielt da jeg spydde blødde jeg altså mye, det var nok at jeg kun brekte meg, så begynte jeg å blø... så det jeg vil frem til; har du sjekket munnen din etter å ha spydd? gap opp og se i speilet om du blør mellom tennene og ellers i tannkjøttet. så mye som jeg blødde var jeg til tider sikker på at det måtte komme fra magen, men det var alltid tannkjøttet som var "syndern", kanskje dette var tilfellet hos deg også? masse lykke til, håper du blir kvitt kvalmen snart, hos meg ga den seg i ca. uke 16.
addict Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2009 det er nok ikke munnen da blodet var "i spyet" og brunt, altså det har ligget litt og var ikke ferskt håper kvalmen gir seg snart for meg også.. dette er sliiiitsomt, men jeg kan ikke se for meg at blødningene kan være annet enn en rift liksom.. Det er jo ikke MYE blod og jeg er jo ikke syk ellers..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå