Gå til innhold

SÅ vondt i armen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tok vaksinen på tirsdag, altså over to døgn siden nå. Og jeg har utrolig vondt i armen. Klarer ikke å løfte den mer enn 10 cm ut til siden (ved albuen) I dag var jeg nødt til å gå hjem fra jobb. Hvis det er like ille så må jeg vel være hjemme i morgen også.

Er dette vanlig?

Jeg kjente også en rar smak i munnen etter vaksinen, den kom mens jeg satt og ventet etterpå. Er det også vanlig?

Når kan jeg regne med at armen blir bra igjen?

Angrer på at jeg tok den dritt-vaksinen! Har fått noen vaksiner i forbindelse med utdanning, og tok stivkrampesprøyte for et par år siden. Aldri opplevd noe sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også ganske så vondt i armen i flere dager etterpå. Lenger enn jeg trodde jeg ville. Det var såpass at jeg vurderte å ta en Paracet noen dager.

Skrevet

Jeg vet ikke når det gjelder smak i munnen, men veldig mange får vondt i armen av nøff nøff vaksinen.

Skrevet

Jeg hadde også veldig vondt i armen i noen dager. Det gikk over.

Hvis du ikke klarer å gå på jobb pga smerter, bør du ringe legen og si i fra og evt få sykmelding.

Skrevet

grunnen til at man sitter og venter 20 min etter vaksine er nettopp for å ta med en gang med lege de bivirkninger som måtte komme da; svimmelhet, kvalme...OG vond smak i munnen. Men når du ikke fulgte retningslinjene da, så tror jeg du får ta kontakt med lege nå. Om de ikke kan gjøre noe, så skal i hvert fall bivirkninger registreres!

Skrevet

Har hørt om mange som har hatt utrolig vondt i armen i noen dager, så ille at de en gang klarer å kle på seg. Og hørte også at det var noen som fikk en slags metallsmak i munnen etter at den var tatt.

Skrevet

Metall smaken i munnen ville jeg nok sagt i fra om ja... men jeg fikk bare veldig vondt i armen.

Armen var ganske så redusert den dagen jeg fikk vaksinen, den ble bedre dagen etterpå og den 3dagen var den helt fin. Fikk ikke noen andre bivikrninger.

Skrevet

Er nok veldig vanlig med vondt i armen. Jeg tok min sist onsdag og er fortsatt fryktelig hoven rundt stikkstedet, det er som et gigantisk insektsbitt. Og armen er fortsatt vond. Kan f.eks. ikke sove på den siden.

Jeg sammenligner vaksina med fjerningen av en føflekk som jeg tidligere fikk gjort i samme arm. Men da ble jeg altså stukket/lokalbedøvet, skjært i med skalpell og sydd etterpå. Smerten av vaksinen har altså vært like ille.

Skrevet

Jeg fikk også en metallsmak i munnen i løpet av de 20 min etter jeg hadde tatt vaksinen. Men jeg tenkte ikke over at jeg burde sagt fra om det...

Armen kunne jeg ikke ligge på i fire dager etterpå. Såvidt jeg kunne kle av og på meg.

Hadde feber i to dager, og var tett i nesa.

Men det var på langt nær så gæli som en skikkelig influensa.

Skrevet

Jeg fikk også veldig vondt i armen, klarte verken å kle på meg eller kle av meg på to dager. Hoven rundt stikkstedet var jeg også. Jeg prøvde å ta paracet, men et hjalp faktisk ikke. Men nå er jeg helt fin, og er 5 uker siden jeg tok vaksina :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...