Gå til innhold

Nintendo Wii - trenger hjelp til hva slags tilleggsutstyr jeg trenger...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet

Hei - jeg lurer på å kjøpe Nintendo Wii, men ble litt satt ut av prisene på å kjøpe ekstre originale håndkontroller...

I første omgang kjøper jeg inn det nye supermario-spillet, og en av ideene var jo da at vi alle fire skulle kunne spille mot hverandre, men det blir jo veldig dyrt...

Så nå hører jeg gjerne fra dere andre som er mer erfaren:

- hvilke håndkontroller trenger jeg?

- Nunchuk kommer nå også som trådløs? Er det nødvendig?

- For å spille Super Mario - må jeg ha både 4 Nunchucks og 4 remotes?

- er det god kvalitet på tilleggsutstyr fra f. eks. Mad Catz? (CDON.COM selger utstyr fra de...)

- andre tips og triks?

Skrevet

Om du vil ha billige kontroller kan du se om du finner gamle nintendokontroller på finn eller lignende sted. Disse kan fint brukes :)

Skrevet
Om du vil ha billige kontroller kan du se om du finner gamle nintendokontroller på finn eller lignende sted. Disse kan fint brukes :)

Her bør du jo redegjøre for om du mener gamle som i brukte Wii-kontroller, eller kontroller fra tidligere Nintendo-systemer. Av sistnevnte er det kun GameCube-kontroller som fungerer med Wii, og da bare i noen få spill.

For å spille New Super Mario Bros Wii trenger du bare Wiimotes, ikke nunchucks - men du må ha en Wiimote per spiller.

Gjest Gjest - Stine
Skrevet

Vi har wii, men foreløpig ikke det nye super mario spillet (håper det ligger under juletreet).

Vi har to wii-kontroller og 2 nunchucks (med ledning). Min bror hadde tidligere wii med to kontroller og da brukte vi mye å spille 4-player blant annet på mario kart! :)

For oss holder det med to kontroller, men må innrømme at vi vurderer å kjøpe to kontroller til for det er veldig artig å spille fire samtidig! :)

Nunchucksene bruker vi ikke så veldig mye, og vi har ikke vurdert å kjøpe flere eller den trådløse utgaven...

Skrevet

neida, 64 kontrollene fungere rogså på noen spill, som f.eks super mario cart...

Skrevet

Med mindre dere har kjøpt hjemmesnekrede N64-kontroller hvor pluggen er byttet ut med en tilhørende GameCube - nei, de gjør ikke det.

GC-kontroller - Wii-kompatibel uten mer bry enn å bare plugge den inn, men fungerer ikke i alle spill. Fungerer naturlig nok utmerket til GC-spill, som også virker out of the box på Wii.

N64-kontroller - fungerer ikke på GC eller Wii uten så mye tinkering at det overhodet ikke er verdt bryet for folk flest, særlig siden GC-kontrollerne er bedre på absolutt alle måter.

Skrevet

ja da er det rart at jeg sitte rmed en 64 kontroll og en vanlig ....

Skrevet

Det kan så være, men en N64-kontroller er ikke kompatibel med Wii uten modifikasjon. Om du har en modifisert en, kjøpt f.eks. her, er jo det fint for de som foretrekker N64-kontrollere - men det forandrer ikke sakens kjerne. For de aller fleste er det mest hensiktsmessig å skaffe Wii- eller GC-kontroller for bruk med Wii, siden de kan kjøpes mer eller mindre hvor som helst, og ikke trenger å gjøres noe med før de virker.

Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet

Hva med ikke-originale remotes?

Forstår det slik at det er remotes jeg trenger flere av hvis jeg skal spille Super Mario med opptil fire samtidig...

Skrevet

Ikke-originale remotes virker helt fint, men det er så som så med garantier på dem. De har også en lang tradisjon med å ha litt høyere feilrate og kortere levetid enn originaltilbehør.

Gjest Uvitende
Skrevet

Hjelp!

Jeg har tre kontroller, en lang, en liten som kobles til den lange, og en som ligner de gamle kontrollene. Måtte ha den for å spille noen av spillene en lastet ned (den er kjøpt som ekstrautstyr)

Den lange er da sikkert hovedkontrollen?

Om jeg skal ha (håper på nissen) det nye spillet med Mario, der en kan spille fire samtidigt, hvem av kontrollene må jeg ha flere av? Og hva heter de jeg har?

Skrevet

Lang = Wiimote (hovedkontroll)

Liten som kobles til lang: Nunchuck

Likner på gamle Super Nintendo-kontroller: Classic Controller

Nunchucken gjør ingenting på egen hånd, den må kobles opp mot en Wiimote for å ha noen funksjon. I praksis har du to kontrollere, men tre deler. Du må ha en Wiimote per spiller i New Super Mario Bros Wii.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...