Gå til innhold

Vil ha kjæreste, men blir bare kluss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt kjæreste eller sex eller kyssa noen på ordentlig. Jeg er oppegående,blid, morsom og er helt grei pen. Jeg har dårlig selvtilitt og lite sosial teft da. Jeg er en kvinne på 20 år. Jeg vil gjerne ha en kjæreste, og er ikke spesielt kresen. Men jeg gir lite signaler og går VELDIG lite på fest, liker ikke å drikke alkohol. Noen ganger har jeg blitt litt forelska. Men enten har følelsene vært såpass lunkene at jeg ikke gidder å ta første iniativ. Og når jeg virkelig har vært forelska har energien gått med til et vondt dragsug og jeg er redd for å drite meg ut og det ender med at jeg lukker meg helt.

HVordan gjør jeg dette? Jeg vil jo ikke bare bli sammen med noen fordi jeg vil bli samme med noen. Hvis noen jeg synes er ok ber meg ut sier jeg jo ja, men ingen jeg synes er ok ber meg ut :/. Og jeg liker veldig få av eget iniativ. Hva er det med meg? Er dette normalt?

Går det ann å ta iniativ til en date selv om man er lunkent interessert? Føler at det kanksje blir galt hvis han plutselig invisterer følelser i meg, men at jeg aldri egentlig var så interessert.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mee_*
Skrevet
Jeg har aldri hatt kjæreste eller sex eller kyssa noen på ordentlig. Jeg er oppegående,blid, morsom og er helt grei pen. Jeg har dårlig selvtilitt og lite sosial teft da. Jeg er en kvinne på 20 år. Jeg vil gjerne ha en kjæreste, og er ikke spesielt kresen. Men jeg gir lite signaler og går VELDIG lite på fest, liker ikke å drikke alkohol. Noen ganger har jeg blitt litt forelska. Men enten har følelsene vært såpass lunkene at jeg ikke gidder å ta første iniativ. Og når jeg virkelig har vært forelska har energien gått med til et vondt dragsug og jeg er redd for å drite meg ut og det ender med at jeg lukker meg helt.

HVordan gjør jeg dette? Jeg vil jo ikke bare bli sammen med noen fordi jeg vil bli samme med noen. Hvis noen jeg synes er ok ber meg ut sier jeg jo ja, men ingen jeg synes er ok ber meg ut :/. Og jeg liker veldig få av eget iniativ. Hva er det med meg? Er dette normalt?

Går det ann å ta iniativ til en date selv om man er lunkent interessert? Føler at det kanksje blir galt hvis han plutselig invisterer følelser i meg, men at jeg aldri egentlig var så interessert.

Dust

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg har noen gode råd, men føler bare at du fortjener bedre svar enn det du har fått til nå (Hva er det med folk?).

Det høres ut som en lei situasjon, hva med å be med noen du er litt interessert i ut på en vennskapelig måte? Hvis det går an - altså sånn at han ikke tror du legger for mye i det, men at dere kan bli bedre kjent og se hvordan det utvikler seg?

Har du mulighet for å skaffe deg guttevenner som du kan ha et helt avslappet forhold til en stund - så kunne du jo sett om det utvikler seg følelser? (Det kan jo hende du har prøvd dette.)

Det eneste jeg ellers kommer på måtte være å forsøke på nettet. Det er ikke så ille som mange skal ha det til, og hvis du tar forholdsregler (møtes for en kaffe på offentlig sted først osv.), så kan du jo få "prøvd ut" noen som virker interessante helt uforpliktende.

Jeg vet ikke om dette hjalp deg, men jeg føler med deg og ønsker deg lykke til! Jeg tror ikke det er unormalt å ha vanskelig for å forelske seg ordentlig, folk er så forskjellige. Jeg har inntrykk av at noen er kjempelidenskapelige og blir dypt forelsket titt og ofte (det kan sikkert også være slitsomt), mens andre er mer reserverte. Og det er helt greit - finn ut hva som fungerer for deg slik du faktisk er. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...