Gå til innhold

boliglån

Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

Hei!

Er det noen her som kan tipse meg angående billig boliglån? Og hvilke jeg bør styre unna?

Tenker jo litt på oslo kommune/husbanken, men har hørt at ikke alle får.

Dessuten så trenger jeg å låne hele kjøpesummen. Kan det by på problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Hvis du er mellom 18 og 34, kan du få førstehjemslån. De aller fleste banker tilbyr dette. I Postbanken og DNB kan du få fullfinansiert bolig gjennom et slikt lån (muligens også andre banker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Takk. Jeg har et annet spørsmål. (litt teit) Bare stikker jeg innom banken for å snakke med dem ang. lån, eller bør jeg avtale et tidspunkt før jeg kommer dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Du burde kontakte banken på forhånd for å få satt opp en avtale. Kundekonsulenter er travle mennesker, og det er derfor greit å ha avtale på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi søkte om lån, sendte jeg en mail til banken først, og så fikk jeg en kundekonsulent og fikk da en avtale om et møte i banken.

Lykke til med bolglån/kjøp/bygging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi refinansierte boliglånet vårt. Vi kunne velge førstehjemslån, men pga vi ville ha litt ekstra til oppussing ble det ikke aktuelt. Vi fikk allikevel en god avtale med banken.

Det er lurt å ha med seg lønnslipper og kopi av siste ligning slik at prosessen kan komme fort igang. Jeg fikk god hjelp av en kunderådgiver i postbanken og vi hadde løpende kontakt til lånet var i orden.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi refinansierte boliglånet vårt. Vi kunne velge førstehjemslån, men pga vi ville ha litt ekstra til oppussing ble det ikke aktuelt. Vi fikk allikevel en god avtale med banken.

Så det går an å få førstehjemslån ved refinansiering også? Jeg var på samtale hos Postbanken og de sa vi ikke kunne få Førstehjemslån selv om dette er vår første bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...