Gå til innhold

Hvordan unngå å invitere farmor i bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Støtter deh fullt ut TS.. Husk på at dagen er DIN og DIn kommende manns dag, ikke din farmors dag, eller noen annens dag..

For å ta et eksempel, i vårt bryllup blir ikke søsteren til min kommende mann invitert, hun har brutt med oss og resten av den delen av familien, og vi er ikke interessert i å ha et surt "gammelt" brød sittende å høre på rykter ang. oss, osv!

Det er VÅRT bryllup, og VI bestemmer hvem som kommer og hvem som ikke skal komme!

Hvorfor ikke ta dette opp med din far, og la det synke inn hos han? Hun er ikke invitert, "problem løst"!

• 4 uker senere...
Skrevet

Si til pappaen din: "Jeg setter deg høyest i verden og ønsker at både du og vi skal ha det hyggelig på bryllupsdagen vår. For å få til det kan jeg ikke invitere farmor. Men kanskje det ikke er nødvendig å fortelle henne om bryllupet?"

Skrevet

Mor min vil at vi skal invitere hennes bror til vårt bryllup, men det kommer ikke på tale. Her blir kun nærmeste familie invitert (mye rar familie man kan ha), samt noen få venner. Min far opplyste at han ikke nevner bryllupet for sin mor, for å unngå å skape mer splid enn det allerede er. (dette er en fin løsning synes jeg, da tar jeg heller den skyllebøtten senere)

Bryllupsdagen er en fest for brudeparet, og jeg ser ingen grunn til å invitere en person man absolutt ikke vil ha der, bare for syns skyld.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Janne_*
Skrevet
Mor min vil at vi skal invitere hennes bror til vårt bryllup, men det kommer ikke på tale. Her blir kun nærmeste familie invitert (mye rar familie man kan ha), samt noen få venner. Min far opplyste at han ikke nevner bryllupet for sin mor, for å unngå å skape mer splid enn det allerede er. (dette er en fin løsning synes jeg, da tar jeg heller den skyllebøtten senere)

Bryllupsdagen er en fest for brudeparet, og jeg ser ingen grunn til å invitere en person man absolutt ikke vil ha der, bare for syns skyld.

Helt riktig.

TS, om du ikke vil ha en person der så ikke inviter personen. Enkelte folk har en så dyp avsky til at en faktisk ikke klarer å være glad når de er i nærheten.

Jeg forstår godt TS. Jeg har selv et veldig nære familiemedlemmer, og tilbehøret deres som har spilt seg såpass ut på sidelinjen pga helt avskyelig oppførsel at når de er i nærheten så har en vond klump i halsen og magen hele tiden fordi en vet aldri hva som kan komme til å skje på grunn av den personen.

Skal jeg avlyse mitt bryllup pga denne personen? Skal virkelig denne personen få lov til å ytterligere forpeste livet mitt såpass at jeg skal bli frarøvet det å ha et bryllup med min og hans familie og våre venner fordi en person som blir sett på som "hedersgjest" ellers hos andre som har samme slektsbånd til en helt annen person fordi de ikke har gjort forferdelig ting og vært et elsket familiemedlem hos dem, ikke er i en slik situasjon hos oss?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...