Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen skal separere oss etter jul.. Så nå prøver jeg å finne ut av økonomiske ting...

Har vært inne på NAV sine sider og sett at jeg kan få en ekstra barnetrygd for barna våre...

Har også lest noe om overgangsstønad, men jeg skjønner ikke helt hva det er for noe?? Lest om det på NAV sine nettsider men skjønner det ikke jeg... :sjenert:

Jobber 90% og har inntekt på rundt 300 000 i året, overgangsstønad er kanskje bare for enslig forsørgere uten inntekt??

Jeg kommer til å ha barna boende hos meg, og far skal ha de 3 helger i måneden fast. Vi kommer til å bo et stykke fra hverandre, så det blir ikke lett med overnatting i ukedagene.. Barna vil også ha mye ferie sammen med far.

Vi skal til familievernkontoret neste uke, så da får jeg vel svar på noe men svar meg gjerne her også, så jeg er litt forberedt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil muligens ha krav på supplerende overgangsstønad. Denne skal bidra til husholdning. Men kun om du har barn under 8 år.Du vil i så fall også ha krav på barnetilsyn. ca 60% av barnehage/SFO minus kosthold.Tipper du kan få ca 2800-3000 i os med den lønna.

Skrevet

Takk for svar :)

Får høre litt med de på familievernkontoret, og ta kontakt med nav etterhvert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...