Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Det har seg slik at jeg har problemer med papirene for tiden, skal ikke si hva det er, det er ikke viktig. Hele familien drar til europa for å feire jul og nytt år og så finner jeg ut i går at jeg ikke kan dra (jeg får ikke krysset grensen pga papirproblematikken). Hadde kjøpt flybilletter og alt og laget et program med familien med teater, konsert, nyttårsfeiring osv og nå dette... Det kommer ikke til å ordne seg på flere uker har jeg fått beskjed om fra myndighetene...er så deppa. bare gråter, kommer til å sitte alene i leiligheten fra 23 til 02.01 omtrent. Kanskje nyttårsfeiringen ordner seg (men har allerede takket nei til et par gode fester, som krevde planlegging fra vertene (de måtte bestille plasser og det er for seint å spørre om å bli med likevel nå) men ikke resten). så kjiiipt.. hva skal jeg gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Planlegge bedre neste gang. Dette var sikkert noe du burde forutsett. En gang får man seg en smekk....
Gjest Trolletrine Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Slik jeg ser det, har du tre valg: 1. Du kan bruke høytiden til å syntes synd på deg selv og deppe deg igjennom jul og nyttår 2. Du kan invitere noen du vet er alene hjem til deg, eller melde deg som frivillig i Kirkens SOS, Røde Kors etc 3. Du kan dekke et flott bord og spise deilig julemat før du trer inn i kosebuksa, setter fram litt digg og godt i glasset før du rigger deg til i sofaen med en god film Jeg forstår at det å feire jul og nyttår alene ikke er det artigste, men likevel.....det er deg selv som til syvende og sist avgjør om dette skal bli tidenes mørkeste jul og nyttår,eller om det skal bli en alternativ, men kanskje en overraskende fin feiring Valget er ditt!
NoAngel Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 jeg misunner deg jeg... jeg feirer ikke jul. men føler at jeg MÅ av diverse grunner. hadde jeg vært deg ,hadde jeg meldt meg som frivillig har du ingen gode venner som vil ha deg på besøk på julaften? hos oss hadde vi alltid plass til både den ene og den andre gjør det beste ut av ikke noe. kan jo ikke bli værre enn det er høres det ut som? lykke til
Gjest ts Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 det verste er at jeg har skuffet min mor sånn. hun er dritforbanna på meg og føler at jeg har ødelagt hele turen og høytiden. vil ikke snakke med meg...
NoAngel Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 skjønner at dette er vanskelig. men det er jo ikke så mye du kan gjøre om papirene tar tid. er det din skyld at det er rot i papirene? om så, så har hun kanskje grunn til å være skuffet, men gjort er gjort og spist er spist..
Gjest ts Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 både ja og nei. jeg trodde papirene var i orden, men det var en bitteliten ting som manglet likevel, som jeg ikke visste var nødvendig. var sikker på at alt var i orden
Gjest Bianca26 Skrevet 10. desember 2009 #8 Skrevet 10. desember 2009 det verste er at jeg har skuffet min mor sånn. hun er dritforbanna på meg og føler at jeg har ødelagt hele turen og høytiden. vil ikke snakke med meg... hæ? hvorfor blir hun sinna på deg?? det er jo ikke din feil
NoAngel Skrevet 10. desember 2009 #9 Skrevet 10. desember 2009 det er trist.. men man må jo bare gjøre det beste ut av ting sånn som de er .. håper det ordner seg for deg , på et eller annet vis.
Gjest Bianca26 Skrevet 10. desember 2009 #10 Skrevet 10. desember 2009 hæ? hvorfor blir hun sinna på deg?? det er jo ikke din feil du har min fulle sympati. Håper du får en fin jul likevel selv om det der var kjipt. Forbannede byråkrat jævler. De kan da være menneskelige for en gangs skyld siden det er jul da. Er det med de papirene såå big deal liksom?
Pjukset Skrevet 10. desember 2009 #11 Skrevet 10. desember 2009 Jeg skal også være alene hele julen, nyttår OG bursdagen min. Det er ufrivillig pga sykdom og lang vei til familien, så det er sånn det er. Men jeg gidder ikke syns synd på meg selv, tvert imot! Jeg kan spise akkurat den julematen jeg vil, jeg kan spise i trusa hvis jeg vil, og når jeg vil! Jeg skal velve meg i pysjamas på sofaen hele dagen, og se på tegnefilmer som om jeg fortsatt var 7 år. Også skal jeg fortsatt pakke opp pakker, og familien er bare en tlf unna. Nei det er ikke det samme som å være sammen med dem, men det går bra alikevel. Man har alltids neste år
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #12 Skrevet 10. desember 2009 Jøss..er det mange som ikke får den "pictureperfecte" julen eller?
NoAngel Skrevet 10. desember 2009 #13 Skrevet 10. desember 2009 min familie dvs foreldre og beste foreldre, vil ikke ha meg der.. ikke på jul. ikke ellers, det er nok mange av oss ja
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #14 Skrevet 10. desember 2009 min familie dvs foreldre og beste foreldre, vil ikke ha meg der.. ikke på jul. ikke ellers, det er nok mange av oss ja Fy... Julen kan være en prøvelse. Man skal liksom switche off og være den perfekte familien i 2 døgn, men man var det kanskje ikke 22. desember.. hyklersk høytid
Lofotdorsken Skrevet 10. desember 2009 #15 Skrevet 10. desember 2009 jeg får ikke krysset grensen pga papirproblematikken Det skal ikke være noe problem å reise innenfor Europa selv om du ikke har pass. Eller misforstår jeg? At det ikke er pass du mener med papir? Men at du feks har meldeplikt for politiet eller noe?
Tempus Fugit Skrevet 10. desember 2009 #16 Skrevet 10. desember 2009 Det skal ikke være noe problem å reise innenfor Europa selv om du ikke har pass. Eller misforstår jeg? At det ikke er pass du mener med papir? Men at du feks har meldeplikt for politiet eller noe? Kan godt være mulig at hun mener USA/Australia etc, ett land som iallefall krever Visum. Jeg tror jeg ville gjort en av de 3 tingene som Lotte00 nevner. Og så ønsker jeg deg lykke til =) Det spørs jo og litt hvor du bor i landet og...
The Kitten Skrevet 10. desember 2009 #17 Skrevet 10. desember 2009 TS: Dette var en lei situasjon. Uansett hvem sin feil det er at papirene ikke er i orden, er det ikke noe å gjøre med nå. Du får gjøre det beste ut av situasjonen, noe du allerede har fått mange gode tips om.
Gjest Gjest_miamaria_* Skrevet 13. desember 2009 #18 Skrevet 13. desember 2009 Dette var en trist situasjon ja, blir helt lei meg på dine vegne... Men det er jo ingenting å gjøre med situasjonen, så du bør nok bare prøve å gjøre det beste ut av det! Se på dette som en mulighet til å feire julen helt på dine premisser og gjøre allting slik du vil, uten å trenge å ta hensyn til noen andre Du kan ha en koselig liten jul på egenhånd:) Sender deg en liten klem
Fluffe Skrevet 14. desember 2009 #20 Skrevet 14. desember 2009 håper ting ordner seg. skjønner at du er lei deg. du får komme inn på foumet og skravle,jeg kommer ihvertfall å være online
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå