Gjest Solveig.. Skrevet 10. desember 2009 #1 Del Skrevet 10. desember 2009 Heei.. Jeg har fått i lekse å finne ut av hvilket land i verden som har høyest laveste punkt.. Hvis du ikke skjønner skal jeg forklare det.. Norge sitt laveste punkt er 0 meter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #2 Del Skrevet 10. desember 2009 kan tenke meg at dette er enten nepal eller bhutan, men vet ikke sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 10. desember 2009 #3 Del Skrevet 10. desember 2009 http://www.worldatlas.com/aatlas/infopage/highlow.htm Jeg orket ikke kikke lenger enn til Burundi, men det var ganske høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Solveig_* Skrevet 10. desember 2009 #4 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg fant svaret.. Lesotho, et land i Afrika, har et punkt på 1500 meter som laveste punkt. De neste to landene er Rwanada (950m) og Andorra (773m).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 11. desember 2009 #5 Del Skrevet 11. desember 2009 Kva er det for noko? Trur ikkje eg ha høyrt om det før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #6 Del Skrevet 11. desember 2009 Kva er det for noko? Trur ikkje eg ha høyrt om det før. Hørt om hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snusmumriken Skrevet 11. desember 2009 #7 Del Skrevet 11. desember 2009 er det lesotho du mener, så er det et helt vanlig land, bare veldig lite:p det ligger liksom "inni" sør-afrika slik som swasiland gjør! Jeg kjenner en gutt derfra:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 12. desember 2009 #8 Del Skrevet 12. desember 2009 Høgaste lavaste punkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 12. desember 2009 #9 Del Skrevet 12. desember 2009 Høgaste lavaste punkt Jeg stusset på dette et øyeblikk, jeg også. Meningen er, hvis jeg forstår det riktig, det høyestliggende laveste punkt over havoverflaten. For eksempel er Lesotho et høytliggende fjelland, hvor altså det laveste punktet er ca. 14oo meter over havoverflaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 12. desember 2009 #10 Del Skrevet 12. desember 2009 åja, då skjønar eg. Takk for utgreiing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #11 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg skjønte ingenting av dette jeg! Altså det punktet på LAND som er nærmest havoverflaten?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 12. desember 2009 #12 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg skjønte ingenting av dette jeg! Du ber alle land i hele verden holde et skilt opp hvor det står deres lands laveste punkt. Så velger du den med høyest tall. Det har ikke noe med hav og land å gjøre, hvis alle lands laveste punkt var under havet så hadde den med høyest punkt 'vunnet'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå