Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Hei.. Jeg har hatt en lang varig konflikt med svigerfamilien min, særlig søstre.. Og siden familien til min kjære er så tett så er dette noe som virkelig tærer på forholde.. Så skal prøve og bite meg i leppen og ta det første skrittet, men vet ikke helt hvoran jeg skal gå frem uten at det virker for falskt.. Er veldig viktig for min kjære at jeg i hvertfall får noe forhold til familien hans siden vi venter barn nå også.. Er lik null nå og det har vært sånn noen år.. Men vet ikke om jeg kan sende en meld bare eller hva jeg skal gjøre.. syne sdet er UTROLIG vanskelig siden vi har prøvd før men da varte det ikke lenge siden vi var borte fra hverandre i noen mnd og da de kom tilbake føltes det unaturlig.. Vet meste av det "dårlige" mellom oss har jeg laget til med sjalusi, utålmodighet og vist lite forrståelse... Noen tips?? hjelp! Trenger dette for å redde forholde til mannen min og gi barnet mitt alt godt..
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Hva med å snakke ut med de involverte ?
Gjest dritt lei Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Hei.. Jeg har hatt en lang varig konflikt med svigerfamilien min, særlig søstre.. Og siden familien til min kjære er så tett så er dette noe som virkelig tærer på forholde.. Så skal prøve og bite meg i leppen og ta det første skrittet, men vet ikke helt hvoran jeg skal gå frem uten at det virker for falskt.. Er veldig viktig for min kjære at jeg i hvertfall får noe forhold til familien hans siden vi venter barn nå også.. Er lik null nå og det har vært sånn noen år.. Men vet ikke om jeg kan sende en meld bare eller hva jeg skal gjøre.. syne sdet er UTROLIG vanskelig siden vi har prøvd før men da varte det ikke lenge siden vi var borte fra hverandre i noen mnd og da de kom tilbake føltes det unaturlig.. Vet meste av det "dårlige" mellom oss har jeg laget til med sjalusi, utålmodighet og vist lite forrståelse... Noen tips?? hjelp! Trenger dette for å redde forholde til mannen min og gi barnet mitt alt godt.. Er i samme situasjon som dine svigerinner. Altså, min bror er gift med en kvinne som har lagt opp til mange triste konflikter, hovedsaklig pga sjalusi. Jeg har fått nok, jeg har prøvd og tilgitt for mange ganger. Hun får ingen flere sjanser hos meg. Har ingen råd å gi deg, håper bare du ikke tar det for en selvfølge at andre skal tilgi deg.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Det der har jeg null tro på. Om årsaken er som du sier deg selv med sjalusi og lite forståelse. Så vil det garantert blusse opp igjen når babyen kommer. Jeg ville ligget flat og usynlig i terrenget og latt mannen ha kontakt med familien, og sørge for at baby fikk bli kjent med dem.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Tror at det må prøves jeg.. mange triste sjeler her inne. Man må i hvertfall prøve.. en ??
Frk Johansen Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Å sende en sms er vel ikke tingen om det ligger mye såre følelser i bunn? Hva med å invitere de på kaffe en ettermiddag? Ring på forhånd og si det som det er at du håper dere kan sette strek over hva som har vært og bli bedre kjent, få en ny start siden dere snart blir en til i familien. Og husk å vende øynene litt innover også, som regel har en konflikt flere sider, ser du dine egne feil? I så fall, start med å si unnskyld for det du selv vet du har "ødelagt"/gjort eller sagt som har vært dumt i situasjoen, da er det lettere å be de andre gjøre det samme. Lykke til! Samtidig er det jo det å si at ikke alle mennesker går overens, så har man gjort noen ærlige forsøk og det ikke nytter, ja så la mannen holde kontakten, man må ikke være venner og happy family for enhver pris.
leirbål Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 Det er et godt svar frk johansen. Før du vurderer å oppta kontakten med dem bør du tenke deg godt om. Har du endret deg på de områdene hvor du har laget trøbbel? Hvis ikke kommer nok en eventuell fred kun til å vare en kort stund. Ta også med i beregningen at svangerskapet og barselperioden frembringer mange sterke og ofte usakelige følelser i deg. Hormnene er ikke alltid like lette å kontrolere. Så hvis du tror du har endret deg nok til å ikke lage mere bråk, ring til dem og si det. At du vil møtes for å be om tilgivelse og begynne på nytt om mulig. Nøler de, kan du spørre om de kan gjøre det av hensyn til mannen din og barnet deres. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå