Gå til innhold

Valgfri storbyferie- hvor bør jeg reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Mamman min har sakt til meg at hvis jeg vil så kan jeg velge meg en storby i Europa som meg og hun kan reise til i løpet av våren. Det må være direkte fly fra Stavanger, da ingen av oss er sugne på å bruke en hel dag på å vente på fly (at vi må bytte fly osv.). Må nevne at jeg er en 17 år gammel jente, og min mor er i 40-årene, og vi er egentlig ute etter mest shopping av klær, sko og sminke(gjerne en smule billigere enn her i Norge), men vil også se en pen by og gjerne oppleve noe spesielt. Valgene det står imellom som jeg er lysten på å reise til er:

x Amsterdam

x Berlin

x London

x Paris

x Riga

x Warszawa

Må innrømme at de 2 plassene jeg har mest lyst å reise til er Amsterdam eller Berlin. Riga, London og Warszawa besøkte jeg i fjord, men kunne godt tenke meg tilbake, selv om det hadde vært kjekt med noe nytt.

Noen som vil anbefale noe? :) Hvor ville dere reist? Hva hadde dere valgt hvis dere fikk valget mellom Amsterdam og Berlin? Kom gjerne med andre annbefalinger enn de jeg skrev på lista som går direkte fra Stavanger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det går direkte fra Stavanger, men jeg anbefaler Barcelona på det varmeste :) veldig bra shopping, fantastisk by (mye å se på) og veeeeldig god mat :)

(Palma er også en flott by, ble kjempeoverrasket da jeg var der i høst)

Skrevet
Heisann :)

Mamman min har sakt til meg at hvis jeg vil så kan jeg velge meg en storby i Europa som meg og hun kan reise til i løpet av våren. Det må være direkte fly fra Stavanger, da ingen av oss er sugne på å bruke en hel dag på å vente på fly (at vi må bytte fly osv.). Må nevne at jeg er en 17 år gammel jente, og min mor er i 40-årene, og vi er egentlig ute etter mest shopping av klær, sko og sminke(gjerne en smule billigere enn her i Norge), men vil også se en pen by og gjerne oppleve noe spesielt. Valgene det står imellom som jeg er lysten på å reise til er:

x Amsterdam

x Berlin

x London

x Paris

x Riga

x Warszawa

Må innrømme at de 2 plassene jeg har mest lyst å reise til er Amsterdam eller Berlin. Riga, London og Warszawa besøkte jeg i fjord, men kunne godt tenke meg tilbake, selv om det hadde vært kjekt med noe nytt.

Noen som vil anbefale noe? :) Hvor ville dere reist? Hva hadde dere valgt hvis dere fikk valget mellom Amsterdam og Berlin? Kom gjerne med andre annbefalinger enn de jeg skrev på lista som går direkte fra Stavanger :)

Amsterdam er en veldig koslig by, med masse kanaler og gammel bebyggelse. Er og veldig lett å komme seg fra flyplassen og inn til byen. Ca. 15 minnutter med tog. Har dere lyst til å se litt mere er Den Haag kun drøye 30 minutter unna med tog, som er en veldig flott by. Her kan dere og ta en liten dukker hvis været tillater det, i Schewringen som er en bydel i Den Haag. Er lang og flott badestrand med pir, resturanter med mere. Trikk går rett fra jernbanestasjonen forøvrig-

Skrevet

Jeg var i Paris sammen med min mor i sommer - fantastisk by! Masse flott å se, tre dager der var for lite. Anbefales på det sterkeste. =)

Elsker også London, men der har du jo vært:)

Skrevet

Ta en titt på Wien. Kanskje det er noe for dere?

:D

(Jeg har ikke vært der, men har veldig lyst til å dra dit.:)

Skrevet

Hei igjen og takk for svar :) Barcelona eller palma høres bra ut, men går desverre ikke direkte her ifra :/ Det gjelder også Wien..

Skrevet

Av byene du nevner holder jeg en knapp på Berlin.

Jeg har vært der flere ganger, og synes byen har veldig mye å by på. Både når det kommer til shopping, kultur og serverdigheter. Mat og drikke er rimelig. Byen er enkelt å farte rundt i og reisetiden er behagelig kort - passelig for en helgetur.

London er også topp, og en by jeg aldri blir lei. Men har du nettopp vært der kan jeg jo skjønne at du gjerne vil prøve noe nytt.

København er også en fin by som du gjerne kan vurdere. Jeg håper på å få til en tur dit i løpet av våren :)

Skrevet

Av de du nevnte ville jeg valgt Amsterdam eller London. Men liker egentlig alle de nevnte godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...