Gå til innhold

Ferskt forhold...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gjest33_*
Skrevet

I juni møtte jeg en fyr på nettet. Dvs vi skrev litt frem og tilbake. Han virket koselig, men på en måte litt kjedelig. Meldingene kunne ofte bare bestå av en setning eller et par ord. Følte at kommunikasjonen ikke var helt på plass og kviet meg derfor litt til å møtes.

Uansett.. vi skrev litt av og på i perioder sammen og for ca3 uker siden møttes vi på et utested. Vi bor i samme by.

Det var full klaff med en gang. Han var overhode ikke sånn i virkeligheten som på nett. Han var en kjempesjarmerende og morsom fyr som var alt annet enn kjedelig :o)

Vi begynte å henge sammen omtrent hver dag, jeg fikk en masse sms`r om hvor nydelig han syns jeg var, at han hadde falt pladask, at han ikke hadde følt det sånn siden han var 18 (han er 31 nå) osv osv.

Jeg hadde ikke ønsket å stresse inn i noe forhold, men jeg har hatt det så fint sammen med han at for en ukes tid siden så ble vi kjærester.

Jeg kommer fra et forhold som endte veldig stygt. Jeg har fortalt min nåværende kjæreste om dette og han mener at jeg ikke er klar for å gå inn i noe nytt og at jeg må starte med helt blanke ark om han og jeg skal få til noe. Siden denne samtalen som var for ca en uke siden har sms`ne hans stoppet. Jeg har prøvd å ta det opp med han, men han sier nå at han trenger tid til å bli varm i forholdet og at det tar tid å mykne opp. Han mener jeg forventer ting som må komme over tid.

Så jeg skjønner nå overhode ingenting. Holder han plutselig igjen fordi han er redd jeg ikke er ferdig med gamle ting og følelser? Han ønsker jo å være sammen med meg og sier han er kjempeglad i meg...

Er det rart en blir forvirra..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som du tok forholdet litt mere seriøst enn det han gjorde?

Fortell ham at dere kan godt ta det med ro, og heller finne på noe innimellom, sånn lett og ledig.

Eller hva, ønsker han å date flere på en gang ?

Skrevet

Tror nok ikke jeg har tatt det mer seriøst enn han..

Er han som hele tiden har vært pådriveren til at det skulle bli et forholdet ut av det her. Han er ingen player og har kun vært i lange forhold siden han var 16. Han blir ikke sammen med "hvem som helst", men jeg skjønner ikke noe av at romantikken plutselig blir borte fra en dag til en annen.. Da tenker jeg at han kanskje beskytter seg på en eller annen måte..

Skrevet

Hm..Kansje det var skremmende for han å se at du har en del følelser rundt det gamle bruddet, og tolket det som du ikke var ferdig, og fortsatt hadde følelser for din eks ?

Skrevet

Ja, har tenkt på det jeg også og har sagt til han at jeg er 200% ferdig. Min x har oppført seg som en total drittsekk (en lang og helt annen historie) siden det ble slutt så han vet jeg ikke har følelser for han..

Er vel kanskje ikke så mye annet å gjøre enn å bare ta tiden til hjelp.. Jeg syns bare det er så merkelig..

Takk for innspill uansett.. :o)

Skrevet

Noen er litt rare på slikt, og har sine ideer på hvordan de ønsker at kjæresten skal se tilbake på ekser.

Ta tiden til hjelp ja :)

Skrevet
Ja, har tenkt på det jeg også og har sagt til han at jeg er 200% ferdig. Min x har oppført seg som en total drittsekk

Takk for innspill uansett.. :o)

Jeg tror ikke du er ferdig med x. 200% er 100% for mye. Du har følelser, iallfall av det sinte slaget.

Det jeg tror, og det som er viktig, er at du er nok ferdig med x til at du kan kline med y med full innlevelse og kjærlighet. Du er også nok ferdig til at det er fullstendig uaktuelt å falle tilbake til x. Jeg frykter at Y har reboundfobi.

Den største trusselen i forholdet mellom deg og Y (din nye usikre frier) er hans famlende usikkerhet, og det stresset han påfører dere. Hvis Y kan manne seg opp og tørre å kysse deg kontinuerlig, så er dere berga.

Jeg hadde ikke orka en Y som feiger ut med en gang det blir litt for alvorlig, eller litt for høy risiko, så jeg hadde gitt Y maks to uker til i fred, for så å ta en alvorsprat.

Skrevet

Det stemmer nok det at jeg fortsatt bærer på sinne for x. Det er fordi han er ute etter å knuse meg økonomisk og vil trekke meg for en rettsak.. Så jeg har overhode ingen romantiske følelser eller tanker overfor han.

Når y og jeg kysser og kliner så tror jeg han skjønner og merker veldig godt at det er med kjærlighet og innlevelse jeg gjør det.

Jeg har stusset på hvorfor min fortid har så innmari mye å si for han og syns at reboundforbi kan høres logisk ut. Men han må jo skjønne at ei dame på 33 har opplevd ting som gjør at man blir den man er. Han sier jo at han også har historie og at min historie ikke plager han, men måten han oppfører seg på viser jo noe helt annet..

Tror ikke jeg klarer å la det gå to uker engang hvis dette ikke endrer seg. Det hverken gidder eller orker jeg tror jeg..

Fint å høre en manns tanker rundt dette også..

Skrevet
Tror ikke jeg klarer å la det gå to uker engang hvis dette ikke endrer seg. Det hverken gidder eller orker jeg tror jeg..

Fint å høre en manns tanker rundt dette også..

Det er så mange som sier at det er taktisk å la den andre bli den som kommer med innspillet. Jeg er vel mer som deg, og ville nok ha ringt i dag. Ikke fordi det er lurt, men fordi usikkerhet gjør vondt. For meg kan usikkerhet være så slitsomt at jeg heller vil ha en negativ avklaring. Jeg håper virkerlig det går bra med deg, og fraråder å lytte til mitt råd, fordi jeg er mer dum(utålmodig) og direkte enn smart og taktisk.

Skrevet

Hehe...jeg klarer nok å se an noen dager, men man skjønner jo egentlig om ting er liv laga eller ikke...

Hvis han fortsetter å holde igjen så er det jo ikke noen vits.

Jeg gidder ikke å leke forhold liksom...

Skrevet

Hvis du har snakket mye om x til ny kjæreste, så er ikke det så lurt.. Nå vet jeg ikke hvor lite eller hvor mye du har snakket om dette, så det er vanskelig å si noe sånn på nett med så lite info.

Men generelt sett så hadde i alle fall jeg skygget banen dersom min nye kjæreste brukte mye energi og viste mye sinne overfor en x-kjæreste. Det tyder på at man ikke er ferdig med forholdet - ferdig i den forstand at man bruker mye energi på å irritere seg over x.

Skrevet

Er overhode ikke sånn at jeg har snakket masse om x`n. Skjønner jo det jeg også at det ikke akkurat er noe sjekketriks i et nytt forhold :o)

Men jeg har fortalt litt og han har spurt litt.. Jeg spurte han nå i kveld om han fortsatt føler at han er forelska. Han sier ja så da velger jeg å stole på det. Gir det noen dager så får vi se.. Man må jo føle at den andre personen er like involvert og klar for at dette skal føre noe sted..

Skrevet

Spennende dager du har foran deg da.

Lykke til :)

Skrevet

Oppfatter det som om at han helst vil ha et problemfritt forhold, og en dame som er helt feridg med Xen sin. Tanken på at du skal i rettsak med Xen, og at konflikten mellom dere vil fortsette i gjerne 1-2 år, frister han svært lite. Han orker ikke å blande seg inn i en slik konflikt og ha det i livet sitt. Han vil ha ei dame som ikke har kontakt/ uproblematisk forhold til eksene sine.

Skrevet

Ja, jeg tror nok det jeg også.. Kan skjønne han godt jeg, men jeg har vært helt åpen om dette helt fra starten.

Hvis han vil satse på meg så må han gjøre det fullt tenker nå jeg...

Et par ting har endret seg siden i går. X`n dropper rettsak så på mandag henter jeg alle tingene mine (har ikke hatt noe fast sted å bo før nå, derfor jeg ikke har hentet de før), setter aldri mine ben i det huset igjen og har slettet nr til x`n. Nå er huset vårt solgt så er ingen grunn til at vi trenger å ha kontakt lenger.

Føles veldig bra :o)

Håper bare at det ikke har ødelagt for mye for min nye kjæreste allerede.. Får bare vente å se..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...